Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بانک ملت با ۱٬۴۱۳ شعبه در سراسر ایران در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی و رتبه نخست از بزرگترین شرکت‌های خصوصی را به خود اختصاص داده و اکنون با سرمایه ۲۰٬۷۰۴ میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایران است.

بانک ملت پمپاژ خبرهای مثبت به بازار را استارت زد

بورس24 : بانک ملت با ۱٬۴۱۳ شعبه در سراسر ایران در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی و رتبه نخست از بزرگترین شرکت‌های خصوصی را به خود اختصاص داده و اکنون با سرمایه ۲۰٬۷۰۴ میلیارد تومان یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایران است.

این بانک با ۱۱۰ درصد رشد تراز عملیاتی توانسته رکورد جدیدی از خود به ثبت برساند. نکته قابل توجه بانک ملت تراز مثبت باز ارزی آن است که معادل ۴ میلیارد دلار، از قراری ۲۰ همت بوده است.

۱۱۰ درصد رشد تراز عملیاتی«وبملت»

مریم لیلی دوست، مدیر مالی بانک ملت در خصوص آخرین وضعیت عملکرد این بانک به خبرنگار بورس24 گفت: مهمترین خبر در بانکی‌ها حاشیه سود تراز عملیاتی‌شان است. تراز عملیاتی شرکت ۱۱۰ درصد نسبت به فروردین سال پیش رشد داشته است. فروردین سال پیش تراز عملیاتی‌مان بالغ بر ۲۹ هزار بود و در فروردین ماه امسال به نزدیک ۶۲ هزار رسیده است. این حاشیه سود عملیاتی نشان می‌دهد که ما هم در حوزه درآمدهای تسهیلاتی و اعطای تسهیلات خوب عمل کرده‌ایم و هم در حوزه جذب منابع اتفاقات خوبی افتاده است و توانسته‌ایم منابع را با نرخ خوب و با قیمت تمام شده پایین‌تر جذب کنیم که منجر به این شده است که حاشیه سود عملیاتی مستمری داشته باشیم.

وی افزود: همچنین از نظر منابع رشد ۴۲ درصدی نسبت به فروردین سال گذشته داشته‌ایم و در ۴ سپرده‌مان سود ۵۴ درصدی داشته‌ایم که  نسبت قابل توجهی است، رشد نقدینگی حدود ۳۷ درصد بوده است، بانک ملت نسبت به فروردین سال قبل ۵۴ درصد رشد کرده است که این موضوع  به اعتبار بانک برمی‌گردد و اینکه سپرده گذاران به استراتژی‌های بانک و به استحکام آن اعتماد دارند که منابع خود را نزد بانک می‌گذارند.

تراز منفی نداشتیم حتی یک روز

وی گفت: در سال گذشته خیلی از بانک‌های شبکه بانکی ناتراز بودند و اضافه برداشت از بانک مرکزی داشتند. بانک ملت حتی برای یک شب هم تراز منفی نداشت. همواره نقدینگی ما مثبت بود، در بازار بین بانکی ما به سایر بانک‌ها در قالب الزامات بانک مرکزی تسهیلات شبانه دادیم که خود این نشان می‌دهد که بانک ملت توانسته است که علاوه‌بر اینکه تعهدات و مسئولیت‌های اعطای مطالبات و کمک به رشد تولید را به دوش بکشد در عین حال توانسته است که به شبکه بانکی هم کمک کند و در پای همان سیاست‌های ابلاغیه بانک مرکزی بتواند تسهیلات شبانه بین بانکی هم بدهد. این خیلی مهم است چون ناترازی از بانک مرکزی منجر به خلق نقدینگی و تورم می‌شود، یعنی ما کمک کرده‌ایم که این اتفاق هم کمتر بیفتد و بانک‌ها حساب جاری‌شان از بانک مرکزی منفی نشود.

باز هم افزایش سرمایه داریم ...

وی با اشاره به احتمال افزایش سرمایه بانک در سال جاری گفت: سال گذشته افزایش سرمایه ای از محل تبصره بند ۲ قانون بودجه داشته‌ایم، افزایش سرمایه انجام دادیم. قیمت‌ سهم به میزان افزایش سرمایه پایین آمد، ولی سریعا به قیمتی که ما قبل از افزایش سرمایه داشته‌ایم بازگشت و همین الان هم حدود ۲۰ درصد بالاتر از قیمت قبل از افزایش سرمایه‌ هستیم. امسال هم این ظرفیت قانونی در بودجه دیده شده است، ما از این ظرفیت قانونی  چنانچه مجوزات لازم را از بورس و بانک مرکزی و  مراجع ذی‌صلاح بگیریم ، استفاده خواهیم نمود. آنچه که تقسیم سود انجام نمی‌شود و می‌تواند به انباشته برود را صرف افزایش سرمایه خواهیم کرد. اگر افزایش سرمایه بدهیم سود بانک مشمول  پرداخت مالیات نمی‌شود و می‌توانیم ۲۰ درصد صرفه جویی مالیاتی داشته‌ایم.

۹۳ درصد رشد درآمد کارمزدی بانک

لیلی دوست تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط قوت بانک ملت درآمدهای کارمزدی است، یعنی بانک ملی با این حال که در حوزه جذب منابع، اعطای تسهیلات، سپرده گذاری بین بانکی خوب عمل می‌کند در کنار آن از ظرفیت‌های بانک و خدماتی که به مشتریان در سایه اعتماد دارد، استفاده  کرده درآمدهای کارمزدی خیلی خوبی جذب می‌کند. نسبت به مدت مشابه سال قبل‌ ۹۳ درصد رشد درآمدهای کارمزدی داشته‌ایم. در این حوزه هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بتوانیم این درآمدها را تا آنجایی که ممکن است افزایش دهیم.

۴ میلیارد دلار تراز مثبت باز ارزی...؟!

مدیر مالی بانک ملت در مورد سود ناشی از تسعیر ارز بانک گفت: بانک تراز مثبت باز ارزی دارد، بانک ملت هم همیشه سعی کرده است که براساس واقعیت‌ها با احتساب ذخایر مناسب درآمدی که واقعا با اطمینان قابل  شناسایی است. ما در خصوص سود تسعیر هم سال گذشته با توجه به تسعیر نرخ ارز سود را شناسایی کرده‌ایم، باتوجه به اینکه هنوز صورت‌های‌مالی‌مان را افشا نکرده‌ایم، رقم آن را نمی‌گویم، ولی دوستان  در بازار سرمایه می‌دانند که ما بالغ بر ۴ میلیارد دلار تراز مثبت باز ارزی داریم، طبیعتا با یک محاسبه سرانگشتی می‌توانند به آن رقم حدودی تسعیر  برسند.

وی افزود: ذخایر موجودی هم در سال‌های گذشته داشته‌ایم که به نسبت امسال ذخایر مالی کمتری داریم. از سویی شناسایی سود خوبی در سال ۱۴۰۱ از محل سود تسهیلات داشته‌ایم.

سهام زیر مجموعه را به صندوق توسعه می فروشیم

وی در خصوص فروش سهام به صندوق توسعه گفت : فروش سهام به صندوق توسعه، مذاکرات اولیه با صندوق توسعه انجام شده است، ما بدهی به صندوق توسعه داریم، بدهی که در قبال آن  تسهیلات ارزی پرداخت کرده‌ایم، همین که این بدهی ارزی به ریال تبدیل می‌شود، نوید بخش این است که  تراز مثبت ارزی‌مان را در سال‌های بعد از سال ۱۴۰۲ بیشتر می‌شود. انتقال به صندوق توسعه ملی در قالب سهام شرکت‌های زیر مجموعه کمک می‌کند که ما مقررات بانک مرکزی را  رعایت کنیم و بدهی ارزی را با یک دارایی ریالی جابه‌جا می‌کنیم، یعنی ان شاءالله پس از این انتقال  سود ناشی از تسعیر را بیشتر خواهیم داشت و به نفع بانک ملت و سهامداران آن خواهد بود.

حاشیه سود عملیاتی بانک ملت در رتبه نخست

لیلی دوست در پایان افزود: تسهیلات ریالی‌ بانک نسبت به ماه قبل ۲۲ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل بالغ بر ۵۴ درصد رشد داشته است. بانک ملت بالاترین حاشیه سود عملیاتی را در شبکه بانکی و جایگاه اول را با فاصله از سایر بانک‌ها یعنی بالاتر از ۵۰ درصد تراز عملیاتی از سایر بانک‌ها در اختیار دارد که نشان می‌دهد کارکنان بانک ملت و استراتژی مدیریت آن تمام تلاش خود را می‌کند که منافع سهامداران را تامین کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24