Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی فوق العاده شرکت پخش البزر با حضور بیش از  ۹۰ درصد از سهامداران برگزار شد.

مجمع «پخش» نیمی از سود شرکت را بین سهامداران تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی فوق العاده شرکت پخش البزر با حضور بیش از  ۹۰ درصد از سهامداران برگزار شد.

بر اساس رای سهامداران پخش البرز معادل ۵۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران پخش تعلق گرفت و به ازای هر سهم ۱۲۰ تومان سود نقدی تقسیم شد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*پخش با سرمایه ثبت شده ۲,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۵,۷۴۸,۸۷۸ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشت.

*پخش البرز، افزایش سرمایه ۷۱ درصدی از مبلغ ۱۴۰ میلیاردتومان به ۲۴۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها ثبت کرد.

*با ورود این شرکت به بازار ببلاک و شیرخشک، ماهانه ٣٠ الی ۴٠ میلیارد تومان فروش به وجود آید و با توجه بر اینکه ارز این کالا ۴۲۰۰ تومانی است بنابراین با تغییر نرخ ارز، قیمت‌‌ها افزایش زیادی خواهند داشت.

*همچنین ورود به بازار محصولات مصرفی پزشکی با جدیت بیشتری دنبال می شود.

*افزایش نرخ روغن به افزایش فروش پخش البرز منجر شد.

*پخش البرز برای ساخت انبار، زمینی را در شیراز خریداری کرده که برای بهره برداری از آن به 200 میایارد تومان سرمایه نیاز دارد.

*خودروهای تازه ای به ناوان حمل و نقل پخش اضافه خواهد شد.

*سود خالص پخش البرز  در سال گذشته معادل ۵,۷۹۴ میلیارد ریال شد.

تکمیلی... 

تقسیم نیمی از سود میان سهامداران پخش

بر اساس رای سهامداران پخش البرز معادل ۵۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران پخش تعلق گرفت و به ازای هر سهم  ۱۲۰ تومان تقسیم شد.

سود سازی شیرخشک

امروز یکشنبه (31 اردیبهشت)، مجمع عمومی فوق العاده شرکت پخش البزر با حضور بیش از90 درصد از سهامداران پخش برگزار شد و هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود ارائه کردند. 

بر همین اساس اعلام شد؛ پخش با سرمایه ثبت شده ۲,۴۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد 12 ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۵,۷۴۸,۸۷۸ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل36  درصد رشد داشت.

همچنین پخش البرز، افزایش سرمایه 71 درصدی از مبلغ 140 میلیاردتومان به 240میلیارد تومان از محل سود انباشته را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها ثبت کرد.

یادآور می شود؛ با ورود این شرکت به بازار ببلاک و شیرخشک، ماهانه 30 الی 40 میلیارد تومان فروش به وجود آید و با توجه بر اینکه ارز این کالا 4 هزار و 200 تومانی است بنابراین با تغییر نرخ ارز، قیمت‌‌ها افزایش زیادی خواهند داشت.

تغییر محل افزایش سرمایه

هیات مدیره پخش در این مجمع اعلام کردند؛ ورود به بازار محصولات مصرفی پزشکی با جدیت بیشتری دنبال می شود.

از سویی دیگر افزایش نرخ روغن به افزایش فروش پخش البرز منجر شد. مدیر عامل پخش البرز در پاسخ به سهامداران یادآور شد؛ موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

همچنین پیشنهاد شد تا افزایش سرمایه از محل مطالبات به افزایش سرمایه از محل سود انباشته تغییر کند تا معافیت مالیاتی از این محل شامل حال شرکت شود که این موضوع مورد تایید سهامداران قرار گرفت.

فروش زمین و احداث مرکز توزیع

یادآور می شود؛ پخش البرز برای ساخت انبار، در شیراز زمینی را خریداری کرده که برای بهره برداری از آن به 200 میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

همچنین ساخت مرکز توزیع شیراز از تیرماه آغاز می‌شود به طوری که زمین این مرکز  ۱۵۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و احتمالا طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

از سویی دیگر این شرکت درصدد بوده تا ملک شیراز امسال به فروش می‌رود و ارزش آن حدود 120 میلیارد تومان بوده و آگهی آن طی روزهای آینده منتشر می شود.

تجهیزات پزشکی سودآور

در مجمع عمومی سالانه پخش اعلام شد که خودروهای تازه ای به ناوان حمل و نقل پخش اضافه خواهد می شود.

 دوره وصول مطالبات پخش البرز از بخش خصوصی 190روز و از دولت 200 روز بوده که در این صنعت کمترین زمان است.

این شرکت خواهان بوده تا کالاهای خاص وارداتی (فاکتورهای خونی) را برای تکمیل سبد کالاهای خاص، به محصولات توزیعی خود اضافه کند.

بر همین اساس راه‌اندازی لاین تجهیزات پزشکی، تمرکز بر حوزه فروش مکمل‌های دارویی، افزایش سهم از بازار صنف خصوصی و دولتی از طریق عقد قرارداد با تامین‌کنندگان جدید، افزایش سطح پوشش مشتریان، مدیریت فروش کالاهای بیمارستانی از طریق دریافت استمهال زمانی از تامین کنندگان، فروش اقلام با حاشیه فروش بالا به بیمارستان‌ها و افزایش تعداد ویزیتورها جهت افزایش سطح پوشش مشتریان از جمله برنامه‌های مهم آتی پخش البرز به شمار می رود.

تجهیزات مصرفی بیمارستانی به عنوان اولین گام در بحث فروش تجهیزات پزشکی این شرکت بوده به طوری که مارجین آن 15 تا 20 درصد ارزیابی می شود.

سود 120 تومانی

قابل ذکر است؛ مهم‌ترین اقدام پخش البرز در بخش بازرگانی، جلوگیری از رسوب کالا در انبار هر یک از مراکز توزیع است از این رو دوره گردش کالا در سال مالی گذشته به 40 روز رسید.

همچنین سود خالص پخش البرز  در سال گذشته معادل ۵,۷۹۴ میلیارد ریال ارزیابی می شود. 

بر همین اساس و با رای سهامداران پخش البرز، معادل 50 درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران پخش تعلق گرفت و به ازای هر سهم  120 تومان تقسیم شد. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24