Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

«وبملت» 1215 ریال سود در ۱۲ ماهه 1401 ساخت که با احتساب قیمت سهم پی بر ای این سهم معادل ۴ است، که این موضوع بر جذابیت رشد سهم می‌افزاید. از سویی دیگر تجربه مجامع این بانک نشان داده که هر ساله با وجود افزایش سرمایه شرکت، قیمت بانک با ضریب حساسیت بالایی طی کمتر از یک ماه خود را به قیمت های قبل از تقسیم سود یا افزایش سرمایه از محل انباشته می‌رساند و این موضوع نشان از چابکی بانک و عملکرد مناسب آن است.

زمان برگزاری مجمع «وبملت» اعلام شد

بورس24 : «وبملت» 1215 ریال سود در ۱۲ ماهه 1401 ساخت که با احتساب قیمت سهم پی بر ای این سهم معادل ۴ است، که این موضوع بر جذابیت رشد سهم می‌افزاید. از سویی دیگر تجربه مجامع این بانک نشان داده که هر ساله با وجود افزایش سرمایه شرکت، قیمت بانک با ضریب حساسیت بالایی طی کمتر از یک ماه خود را به قیمت های قبل از تقسیم سود یا افزایش سرمایه از محل انباشته می‌رساند و این موضوع نشان از چابکی بانک و عملکرد مناسب آن است.

مریم لیلی دوست، مدیر مالی بانک ملت با اشاره به برگزاری مجمع این بانک در پایان همین ماه به خبرنگار بورس24 گفت: سال گذشته برای شرکت ها ظرفیت قانونی در افزایش سرمایه  دیده شده. امسال هم مشابه آن وجود دارد. شرکت ها می‌توانند از محل سود انباشته، با  میزان باقی مانده پس از کسر سود تقسیمی خود، افزایش سرمایه داشته باشند که مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند.

وی گفت: طی سال جاری، همین ظرفیت قانونی افزایش سرمایه دیده شده است. بانک ملت بررسی ها را انجام خواهد داد و  اگر بتوانیم مجوز های قانونی را دریافت کنیم و اگر در مجمع  سود تقسیم نشده ای باقی بماند ما از آن ظرفیت قانونی معافیت مالیاتی از محل افزایش سرمایه استفاده می کنیم.

لیلی دوست گفت: بانک ملت بر اساس روند سال‌های گذشته تقسیم سود خواهد داشت، البته در نهایت امسال هم مجمع در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند، ولی  روند گذشته اش این بوده است، که از  محل سود  انباشته افزایش سرمایه داشته باشد.

وی افزود: روند افزایش سرمایه سهم نشان می‌دهد که خیلی سریع گپ ناشی از افت قیمت سهم پس از افزایش سرمایه را عملکرد بانک پر کرده است.

مدیر مالی بانک ملت گفت: سود سهم اعلام شده برای سال ۱۴۰۱  معادل ۱۲۱ تومان بوده و بر همین اساس تحلیلگران  بازار  حداقل سود سال جاری را   ۱۲۵ تومان برآورد کرده اند. یعنی با توجه به این سود ها در سال جاری و یا سال آینده،  P/E بانک حدود ۴ می‌شود که قطعا عدد جذابی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 3 نظر دارد.

  • حسن رحیم پور
    حسن رحیم پور

    باسلام بهترین از لحاظ سهام بانکی وبملت است چون عملکرد عالی دارد وخواهدداشت وخواهددید منظر باشید و موفق باشید.

    11 ماه پیش
  • مختار قربانی
    مختار قربانی

    سلام مجمع امسال چه تاریخی برگزار میشود و چقدر سود بین سهام داران تقسیم می کند

    11 ماه پیش
  • علی زارع
    علی زارع

    با سلام اگر ده درصد سود را پرداخت کنه آیا بقیه را می‌تونه افزایش سرمایه را بصورت جایزه پرداخت کنه اینطوری کاهش نرخ نخواهیم داشت

    11 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24