Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

خبر موثر ؛ تولید آنتی بیوتیک ها از 50 میلیون عدد عبور می کند ؛ 4 برابر پارسال

تقسیم سود 70 درصدی مجمع «دجابر»

بورس24 : امروز پنجشنبه (4 خرداد)، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی جابر ابن حیان با حضور بیش از ۷۸ درصد از سهامداران دجابر برگزار شد.

شرکت داروسازی جابر ابن حیان 5 گروه محصول به بازار عرضه می‌کند که شامل انواع قرص و کپسول ، شربت ، ویال، اسپری و پماد است. 

در حال حاضر قرص و کپسول بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده #دجابر را به خود اختصاص می دهد.

آخرین سرمایه داروسازی جابرابن حیان درسال مالی 1399 افزایش یافت.

بر همین اساس افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ 113 میلیارد تومان به ‌مبلغ 226 میلیارد تومان از محل سود انباشته در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

در خط پنی‌سیلین خوراکی #دجابر، بازسازی کامل بخش سوسپانسیون خوراکی انجام شد و شرکت می تواند در دوره کمبود آنتی‌بیوتیک، بیش از یک میلیون عدد سوسپاسیون آموکسی‌سیلین به بازار دارویی کشور عرضه کند.

صورت های مالی منتشر شده دجابر نشان می دهد درآمدهای عملیاتی منتهی به دوره 30 آذر 1401 به رقم 561 میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته خود رشد 37 درصدی داشت.

شرکت داروسازی جابر ابن حیان در حال حاضر 175 پروانه فعال دارد که از این تعداد 52 قلم دارویی در سال جاری تولید شده است.

در بودجه سال 1402 این شرکت میزان تولید ویال‌های آنتی‌بیوتیک به لحاظ تعدادی بیش از 50 میلیون عدد در نظر گرفته شده که  افزایشی 4 برابری را نسبت به تولید سال 1401 نشان می‌دهد.

از طرفی بهای تمام شده و هزینه های فروش، اداری و عمومی این شرکت افزایش یافت.دجابر در سال گذشته توانست درآمد خود را به ۷۴۲ میلیارد تومان برساند..
فروش فروردین ماه ۱۴۰۲ دجابر از ۱۱۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

داروسازی جابربن حیان در سال گذشته معادل ۳۸۸ میلیارد تومان سود محقق کرد.

در مجمع عمومی امروز و بر اساس رای سهامداران داروسازی جابربن حیان ۲۷۲میلیارد تومان معادل ۷۰درصد از سود تقسیم شد و به ازای هر سهم دجابر ۱۲۰تومان تعلق گرفت.

تکمیلی...

تقسیم سود 120 تومانی دجابر

بر اساس رای سهامداران داروسازی جابربن حیان ۲۷۲میلیارد تومان معادل ۷۰درصد از سود تقسیم شد و به ازای هر سهم دجابر ۱۲۰تومان تعلق گرفت.

افزایش سرمایه در راه است

امروز پنجشنبه (4 خرداد)، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی جابر ابن حیان با حضور بیش از 79 درصد از سهامداران دجابر برگزار شد و هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

یادآور می شود؛ شرکت داروسازی جابر ابن حیان 5 گروه محصول به بازار عرضه می‌کند که شامل انواع قرص و کپسول، شربت، ویال، اسپری و پماد است.

در حال حاضر قرص و کپسول بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده دجابر را به خود اختصاص می دهد.

آخرین سرمایه داروسازی جابرابن حیان درسال مالی 1399 افزایش یافت. این شرکت خواهان بوده تا در سال جاری از محل سود انباشته، افزایش سرمایه دهد.

بر همین اساس افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ 113 میلیارد تومان به ‌مبلغ 226 میلیارد تومان از محل سود انباشته در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسید.

مالکیت 88 درصدی راموفارمین

بر اساس اعلام مدیر عامل دجابر، راموفارمین در سال جاری عرضه اولیه می شود. این شرکت معادل 30 درصد سود کسب کرده و از زیان خارج شده است.

قابل ذکر است؛ جابربن حیان 88 درصد سهام راموفارمین را در اختیار دارد.

در خط پنی‌سیلین خوراکی دجابر، بازسازی کامل بخش سوسپانسیون خوراکی انجام شد و این شرکت می تواند در دوره کمبود آنتی‌بیوتیک، بیش از یک میلیون عدد سوسپاسیون آموکسی‌سیلین را به بازار دارویی کشور عرضه کند.

بر اساس صورت های مالی منتشر شده دجابر، درآمدهای عملیاتی منتهی به دوره 30 آذر 1401 به رقم 561 میلیارد تومان رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته خود رشد 37 درصدی داشت.

افزایش میزان،تعدد و تنوع محصولات

دجابر دارای ۱۶۳ پروانه دارویی فعال، ۱۹ محصول جدید در سبد فروش، ۱۰ پروانه اخذ شده و ۴۷ محصول دارویی در مرحله فرمولاسیون قرار دارد.

در حال حاضر داروسازی جابر ابن حیان 175 پروانه فعال داشته و از این تعداد 52 قلم دارویی در سال جاری تولید شده است.

اجرای پروژه غیر بتالاکتام‌های تزریقی، یکی از اقدامات آتی دجابر بود  که هدف این پروژه اخذ گواهی GMP برای محصولات تزریق عمومی به شمار می رود.

در بودجه سال 1402  این شرکت میزان تولید ویال‌های آنتی‌بیوتیک به لحاظ تعدادی بیش از 50 میلیون عدد در نظر گرفته شده که  افزایشی 4 برابری را نسبت به تولید سال 1401 نشان می‌دهد.

انعقاد قراردادهای DPI

مدیر عامل دجابر در این مجمع تاکید کرد؛ شرکت در مورد DPI  به  انتظار ورود دستگاه و تجهیزات نبوده و انعقاد برخی قراردادها را شروع کرده است.

یادآورمی شود؛ بهای تمام شده و هزینه های فروش، اداری و عمومی این شرکت در سال ملی مورد نظر افزایش یافت.

قابل ذکر است، ویال ۳۵درصد، قرص ۳درصد، کپسول ۳۹درصد، سوسپانسیون و قطره ۳درصد، پماد ۱درصد، اسپری ۱۷درصد و تولید قراردادی ۲درصد سهم را از میزان فروش دارند.

روش ناخالص 1400 میلیارد تومانی

در بودجه سال جاری معادل  یک هزار و 400 میلیارد تومان فروش ناخالص دیده شده است.

همچنین دجابر در سال گذشته توانست درآمد خود را به ۷۴۲ میلیارد تومان برساند. فروش فروردین ماه ۱۴۰۲ دجابر نیز از ۱۱۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

بر اساس نظر مدیر عامل ین شرکت ، در ۱۰ سال گذشته به دلیل تغییرات مدیریتی، نبود  فرصت اجرایی کردن سیاست‌های و همچنین نوسانات نرخ ارز، فروش شرکت دستخوش تغییرات شد.

بر همین اساس افزایش فروش شرکت در دستور کار قرار گرفته به نحوی که فروش خالص در فروردین امسال ۱۱۱ میلیارد ریال شد که این مبلغ  اثار سوء تغییرات نرخ ارز را جبران کرد.

خرداد پر سود

 فروش خالص اردیبهشت دجابر نیز  ۱۴۰ میلیارد ریال شد که این روند افزایشی ادامه‌دار خواهد بود‌.

تاکید می شود؛ تمامی ارزهای ریافتی دجابر، نیمایی به شمار می رود. دجابر در خرداد ماه سال جاری حداقل ۹۰۰هزار ایپراتروپیوم به بازار تحویل می دهد.

همچنین داروسازی جابربن حیان در سال گذشته معادل ۳۸۸ میلیارد تومان سود اخذ کرد.

در پایان مجمع عمومی امروز و بر اساس رای سهامداران داروسازی جابربن حیان نیز ۲۷۲ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد از سود تقسیم شد که به ازای هر سهم دجابر ۱۲۰تومان تعلق گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24