Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اگر سایپا و ایران خودرو صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند ۱۴۰۱ شان، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد و سه سال متوالی از سال ۹۹ تا ۴۰۱ زیان ده باشند، نامه ای از سوی بورس تهران ارسال خواهد شد و باید برنامه های خود را برای خروج از زیان اعلام کنند و این دو شرکت طی ده روز باید پاسخ دهند.

تکذیب لغو پذیرش سایپا و ایران خودرو در بورس

بورس24 : بر اساس بند ۵ ماده ۴۱ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار تهران، در صورتی که ناشر ظرف مدت ۳ سال مالی متوالی یا ۲ سال مالی متناوب طی ۵ سال گذشته مشمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت شده باشد، «بورس بلافاصله پس از انتشار صورتهای مالی سالانه حسابرسی شده توسط ناشر مبنی بر شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت ضمن اعلام به عموم به ناشر تذکر کتبی ارسال و درخواست ارائه برنامه جهت خروج ازشمول موضوع بند ۵ این ماده می نماید.»

همچنین،  ناشر موظف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز کاری برنامه خود را مطابق فرمت، جهت خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به بورس ارائه دهد.

در صورت ارائه برنامه طی مهلت معین توسط ناشر بورس موظف است برنامه ارائه شده را ظرف مدت ۱۰ روز کاری بررسی نموده و گزارش آن را به هیئت پذیرش ارائه دهد هیئت پذیرش می تواند حداکثر تا مهلت زمانی مقرر جهت ارائه صورتهای مالی سالانه حسابرسی شده به ناشر جهت خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت فرصت دهد.

نکته این جاست که در صورت عدم ارائه برنامه طی مهلت معین توسط ناشر یا عدم خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت طی مهلت مقرر بورس ضمن اعلام به عموم از طریق  پذیرش اوراق بهادار ناشر را لغو می کند.

محمد امین قهرمانی، مدیر پذیرش شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در خصوص شایعه لغو پذیرش دو خودرو ساز بزرگ بورسی به خبرنگار بورس24 گفت: در مورد شرکت ایران خودرو و سایپا  طبق دستور العملی که در سایت قانون و مقررات سازمان بورس بارگذاری شده، مبنی بر پذیرش اوراق بهادار در بورس و طبق ماده ۴۱ این دستور العمل، وقتی شرکتی سه سال متوالی مشمول ماده ۱۴۱ شود، مطابق ماده ۴۱ با شرکت برخورد می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس اگر سایپا و ایران خودرو صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به اسفند ۱۴۰۱ شان، مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باشد و سه سال متوالی از سال ۹۹ تا ۴۰۱ زیان ده باشند، نامه ای از سوی بورس تهران ارسال خواهد شد و باید برنامه های خود را برای خروج از زیان اعلام کنند و این دو شرکت طی ده روز باید پاسخ دهند.

وی افزود: ضمنا باید در هیات پذیرش هم برنامه‌ها و توضیحات خود را برای خروج از ماده ۱۴۱ اعلام کنند و هیات پذیرش هم تا ارائه صورت های مالی سال آینده( تیر سال ۱۴۰۳) می‌تواند به این دو شرکت مهلت بدهد.

قهرمانی گفت: در حال حاضر مقررات اینگو نه بوده و بر همین اساس هم عمل خواهیم کرد، بحث لغو و ... طبق مقررات است و اینگونه نیست که این دو شرکت همین فردا لغو پذیرش شوند بلکه تا سال آینده در صورت اینکه امسال این دو شرکت ماده ۱۴۱ ای باشند مهلت دارند.

سایپا و ایران خودرو

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24