Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رضائی راد گفت: با توجه به چگونگی تقسیم و میزان تخصیص کارمزدها در آخرین بخشنامه بانک مرکزی، اعداد و مبالغ دریافتی چندان تغییر نکرده  و تنها یک پذیرنده اضافه شده اما کیک کارمزد  بزرگ تر شده است.

مدیرعامل «رانفور»: کیک کارمزد بزرگتر شد

ندا فتاحی - بورس24 : بر اساس آخرین بخشنامه‌ بانک مرکزی(8 خرداد) که به بانک‌ها ابلاغ شده، دارندگان کارت یا همان کاربر اپلیکیشن پرداختی باید  معادل  ۷.۲۰۰ ریال کارمزد برای هر تراکنش زیر یک میلیون تومان پرداخت کنند.

قابل ذکر است؛ بخشنامه اصلاح نظام کارمزد ۲۱ خردادماه عملیاتی می‌شود و  تا قبل از این بخشنامه، هزینه کارمزد کاربر برای تراکنش (انتقال وجه) زیر یک میلیون ‌تومان ۶۰۰ تومان بود.

 بر همین اساس، کارمزد دریافتی میان دریافت‌کنندگان کارمزد کارت‌ به‌ کارت یعنی شبکه شتاب، هاب فناوران مستقر در شاپرک، بانک مبدأ یا همان صادرکننده، بانک مقصد تقسیم می شود و  پرداخت‌ساز با بانک مبدأ، سهم کارمزد بانک پذیرنده به بانک مبدأ نیز به دریافت کنندگان سهم از کیک کارمزد اضافه شده اند به طوری که هاب ۵۰ ریال، سهم شبکه شتاب ۱۰۵۰ریال، بانک پذیرنده ۴.۳۰۰ ریال، بانک پذیرنده ۴.۳۰۰ بانک مبدأ و مقصد ۹۰۰ ریال تا مبلغ ۱۰ میلیون ریال،  سهم دریافتی هر یک از بازیگران صنعت پرداخت  از این 720 تومان به ازای یک میلیون تومان است.

البته در این مقادیر به‌ ازای هر ۱۰ میلیون تومان ریال مازاد ۲.۸۰۰ ریال تا ۳۰۰ ریال نیز اضافه می شود و بانک مبدأ و بانک مقصد به‌عنوان دریافت‌کنندگان کارمزد هم  به ازای هر ۱۰ میلیون ریال به ترتیب ۳۰۰ ریال و ۲.۵۰۰ ریال دریافت خواهند کرد و  سهم بستری که در آن کارت به کارت انجام می‌شود یا به تعبیر دیگر سهم پرداخت‌ساز از کارمزد صفر می شود.

در همین زمینه و با تاکید بر واکنش صنعت پرداخت به تغییر و اصلاح کارمزدها، بابک رضائی راد مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک به بورس24 گفت: نظام کارمزد ها باید خیلی قبل تر و بر اساس روند نرخ تورم بر مبنای میزان چرخش پول الکترونیک اصلاح می شد و تغییر می کرد. نرخ ها باید همچنان در روند زمان، تغییر داشته باشد. کارمزد، از بابت تنوع محصولاتی است که صنعت پرداخت الکترونیک تولید می کند.

وی افزود: درآمد این شرکت از بابت پیچک و چک افزایش خواهد یافت. ذی نفعان اصلاح کارمزد، متنوع خواهد بود و بازیگران این حوزه همچون بانک ها، اصناف، PSP ها و...  منتظر واکنش مردم هستند. این صنعت دارای رقبای بسیاری است که از بابت کارمزد سهم بیشتری دریافت می کنند. دارنده سهام از بازار سرمایه، بابت معامله خرید یک میلیون تومانی، کارمزد 7 هزار و پانصد تومانی پرداخت می کند.

مدیرعامل خدمات انفورماتیک گفت: به دلیل همسو نبودن تولیدات و هزینه ها با میزان کارمزد دریافتی، درصد سرمایه گذاری ها بر توسعه دیجیتالی معادل 33 درصد کاهش یافته است. در اصلاحات اخیر ابلاغی بانک مرکزی در خصوص کارمزد، به تعدادی کارمزد پرداخت می شود؛ تعدادی دیگر کارمزد اخذ می کنند؛ تعدادی پذیرنده نیز اضافه شده ولی دریافت کنندگان همچنان ثابت هستند.

رضائی راد گفت: با توجه به تقسیم و تخصیص کارمزدها، اعداد دریافتی چندان تغییر نکرده  و تنها یک پذیرنده اضافه شده ولی کیک  کارمزد بزرگ تر شده است. باید منتظر بود که رفتار مشتری در این زمینه مطلوب است یا خیر؟ این اصلاحات در 3 گام تعریف شده و گام های بعدی نیز اجرایی می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24