Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، به منظور امکان مشاهده مجامع عمومی توسط سهامداران و امکان طرح سوال از سوی آن ها و اخذ پاسخ ناشران، باید در آگهی های دعوت به مجامع عمومی آدرس مشاهده بر خط مجامع درج شود. همچنین ناشران باید برنامه ریزی لازم جهت مشاهده برخط مجامع توسط سهامداران و امکان طرح سوال از سوی آنها و ارائه پاسخ از جانب هیئت مدیره شرکت را انجام دهند.

ناشران بخوانند: اگر مجامع خود را آنلاین برگزار نکنید چه تبعاتی دارد؟

بورس24 : مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، به منظور امکان مشاهده مجامع عمومی توسط سهامداران و امکان طرح سوال از سوی آن ها و اخذ پاسخ ناشران، باید در آگهی های دعوت به مجامع عمومی آدرس مشاهده بر خط مجامع توسط سهامداران درج شود. همچنین ناشران باید برنامه ریزی لازم جهت مشاهده برخط مجامع توسط سهامداران و امکان طرح سوال از سوی آنها و ارائه پاسخ از جانب هیئت مدیره شرکت را انجام دهند.

ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جزییات این مصوبه به خبرنگار بورس24 گفت: شرکت ها و ناشرین سازمان بورس از تاریخ ابلاغیه نامه الزام سازمان برای برگزاری مجامع موظف به برگزاری آنلاین مجامع خود هستند.

وی در پاسخ به این سوال که مهم است از چه درگاهی این مجامع پخش آنلاین شود؟ و آیا پخش زنده مجامع از طریق رسانه های رسمی نیز امکان پذیر است؟ گفت: مهم این است که به صورت آنلاین پخش شود، حال اگر شرکتی مراقبت خاص و یا حساسیتی در خصوص برگزاری دارد، طبق تشخیص از درگاه های معتبرتر و یا سامانه خاصی استفاده می‌کند. 

وی گفت: البته بهتر است سامانه هایی باشد که آزمون خود را پس داده و در دسترس عموم و معتبر باشند.

جعفری در پاسخ به این سوال که در صورتی که ناشرین از این دستورالعمل سرپیچی کنند چه تبعاتی در انتظارشان است؟ گفت: در صورتی که ناشران در این خصوص کوتاهی کنند، طبق قانون تخلف محسوب می‌شود و پس از تشکیل پرونده  به تخلف شان رسیدگی خواهد شد.

مجامع شرکت ها

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24