Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24:  براساس گزارش و بیانیه مطبوعاتی منتشره بر روی درگاه اطلاع‌رسانی شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در تاریخ شانزدهم خردادماه، شرکت گروه مالی مهرآیندگان (با نماد ومهان) موفق شد تا به عنوان اولین شرکت سرمایه‌گذاری، رتبه اعتباری AA- را اخذ نماید.

مهرآیندگان اولین شرکت سرمایه‌گذاری با رتبه اعتباری-AA شد

بورس24 :  براساس گزارش و بیانیه مطبوعاتی منتشره بر روی درگاه اطلاع‌رسانی شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا در تاریخ شانزدهم خردادماه، شرکت گروه مالی مهرآیندگان (با نماد ومهان) موفق شد تا به عنوان اولین شرکت سرمایه‌گذاری، رتبه اعتباری AA- را اخذ نماید.

به این ترتیب، این شرکت در فاصله‌ای کمتر از یکسال موفق به بهبود رتبه اعتباری خود از A+ به AA- شد. هرچند که پیش از این شمار معدودی از شرکت‌های تولیدی بزرگ نظیر فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران از میان تمامی شرکت‌هایی که توسط رتبه‌بندی اعتباری پایا مورد رتبه‌بندی قرار گرفته بودند، موفق به اخذ رتبه AA- شده بودند اما هیچ شرکت سرمایه‌گذاری تاکنون موفق به اخذ رتبه مذکور نشده بود.

1
کمیته رتبه‌بندی اعتباری شرکت رتبه‌بندی پایا، رتبه اعتباری مذکور را براساس سنجش و پایش داده¬های کمّی و کیفی مستخرج از صورت¬های مالی مهرآیندگان و ارزیابی شاخص¬هایی نظیر حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تامین مالی شرکت و همچنین تحلیل فضای اقتصاد کلان و کسب‌وکار مربوطه، به شرکت مهرآیندگان تخصیص داده است. براساس واژه‌نامه تعاریف شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا، در این رتبه اعتباری «ظرفیت ایفای تعهدات مالی شرکت‌ها بسیار بالا» است و از آنجا که دورنمای رتبه اعتباری شرکت مهرآیندگان نیز «باثبات» طبقه‌بندی شده، این موضوع به معنای آن است که وضعیت رتبه‌بندی شرکت در میان‌مدت احتمالا بدون تغییر خواهد بود.

مجموع این موادر به معنای ظرفیت بالا و ریسک پایین شرکت مهرآیندگان برای تامین مالی و اعتباری از طریق بازارهای پول و سرمایه است. لازم به ذکر است که مهرآیندگان اولین شرکتی است که توانسته در بازار سرمایه ایران بر پایه رتبه اعتباری خود (و بدون نیاز به تضمین و وثایق) اقدام به انتشار اوراق تامین مالی نموده است و تاکنون طی دو مرحله بیش از 2700 میلیارد تومان منابع از این محل تامین نموده است. البته با وجود تمامی موارد فوق، نسبت مالکانه این شرکت در حال حاضر در محدوده 65 درصد قرار دارد که هم نسبت به روندهای تاریخی این شرکت و هم شرکت‌های هم‌گروه، شرایط بسیار مساعدی را نشان می‌دهد.

1

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24