Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در  مجلس: برای اصلاح قانون سیاست‌های اصل ۴۴  و موادی که مربوط به شورای رقابت است، برنامه هایی در دستور کار است. 

جزئیاتی از اصلاحات مورد نظر مجلس برای شورای رقابت

بورس24 : مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در  مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه فاینکس 2023 به خبرنگار بورس24 گفت:  تا زمانی که اصلاح قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ انجام شود، همین قانون موجود را باید لازم‌الاجرا تلقی کنیم. اگر شورای رقابت  صنعتی را انحصاری دانست به تبع باید بر اساس همان فرمول قیمت‌گذاری  پیش برود، ولی بحث‌هایی در مورد اصلاح قانون وجود دارد. درمورد ساختار شورای رقابت، ترکیب اعضای آن، موضوعاتی که  خود شورا هم منتقل کرده و خلأ داریم، هنوز جمع‌بندی از آن‌ بیرون نیامده است.

وی گفت:  برای اصلاح قانون سیاست‌های اصل ۴۴  و موادی که مربوط به شورای رقابت است، برنامه هایی در دستور کار است. 

طغیانی گفت: اگر بازاری انحصاری توسط شورا تشخیص داده شود، این بازار انحصاری براساس مدل تعیین قیمت توسط شورا قیمت‌گذاری می‌شود. الان مسئله ما این است که آیا  بازار خودرو اساسا انحصاری است یا خیر؟ و مرجع تشخیص  فقط شورا است؟ با چه مبنایی و با چه پشتوانه‌ای این تصمیمات گرفته می شود؟ این‌ها مواردی است که همیشه در بحث‌های کارشناسی بین مجلس و شورا و ... بوده است.

وی گفت: نگاه ما این  است که با این قیمت‌گذاری در این شرایط، مشکل بازار خودرو حل نمی‌شود. باید خودرو را به بورس ببریم، اگر رانتی این وسط اتفاق می‌افتد، این رانت را با مالیات گرفتن آن هم با مالیات هدفمند، در حوزه‌های حمل و نقل از بین  ببریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به هر ترتیبی این موضوع در قانون تصویب نشد، اما در حال حاضر  مشکل این است که   تولید نا متناسب با نیاز موجود را چگونه بین متقاضیانی که بعضی‌شان مصرفی و بعضی‌شان سرمایه‌ای هستند تقسیم کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24