Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24: پدیده شیمی قرن ، مالک برند های اکتیو و حیات ، واحد فرعی هلدینگ پدیده شیمی پایدار و واحد اصلی گروه صنعتی گلرنگ است. طیف وسیعی از محصولات بهداشتی خانگی ، فردی و البسه در کارخانجات این شرکت در 20 خط تولید می شود.

رشد چشمگیر تولید در «قرن»

بورس24 : پدیده شیمی قرن  ، مالک برند های اکتیو و حیات ، واحد فرعی هلدینگ پدیده شیمی پایدار و واحد اصلی گروه صنعتی گلرنگ می باشد. طیف وسیعی از محصولات بهداشتی خانگی ، فردی و البسه در کارخانجات این شرکت در 20 خط  تولید می شود. سبد محصولات شرکت شامل انواع مایعات ظرفشویی، لباسشویی، دسشویی ، سفید کننده و جرم گیر ، نرم کننده لباس ، شامپوهای سر و بدن ، پاک کننده سطوح ، صابون و انواع پودرهای دستی و ماشینی شست و شوی البسه می باشد. تعداد محصولات این واحد شیمیایی بالغ بر 144 عدد می باشد. سایت های تولیدی شرکت در شهرک صنعتی نوآوران زنجان و شهرک صنعتی اشتهارد واقع شده اند.
عمده محصولات تولیدی در بازار داخلی از طریق شرکت های زیر مجموعه هلدینگ مادر ( گروه گلرنگ ) همانند افق کوروش و شرکت پخش پایدار عرضه می شود. توزیع محصولات توسط شرکت های زیرمجموعه گروه گلرنگ سبب کاهش هزینه های پخش و افزایش کارایی شده است. از دیگر مزایای رقابتی این شرکت می توان به سهولت تامین مواد اولیه توسط دیگر شرکت های زیر مجموعه ، فضای تولیدی و انبار اشاره کرد. برخی از مواد اولیه اصلی خطوط تولیدی توسط شرکت های هلدینگ پدیده شیمی پایدار از جمله شرکت پدیده شیمی جم ، پدیده شیمی غرب و سپهر پالستیک پدیده تامین میگردد.
سرمایه اسمی شرکت ، 400 میلیارد تومان بوده و شرکت پدیده شیمی پایدار با مالکیت 84.6% سهامدار عمده واحد تجاری می باشد.
واحد تجاری در مدت دو ماهه ابتدایی دوره 1402 موفق به رشد 114% درآمد های تجمیعی خود شده و ارزش این درآمد ها از 311 به 664 میلیارد تومان رسیده است. کارکرد خطوط تولیدی شرکت دچار تحولی اساسی شده است ؛ به گونه ای که در این مدت دو ماهه ، تناژ تولیدی با افزایش 82% نسبت به مقطع مقایسه ای به 29.104 تن رسیده است. همچنین تناژ فروش دو ماهه نیز عدد 26.4 هزار تن  گزارش شده که مبین افزایش 68% نسبت به مقطع مقایسه ای است. اطلاعات نموداری تولید و فروش به شرح زیر است:

4

محصولات بهداشتی البسه پرفروش ترین محصول شرکت بوده و در این دوره دو ماهه ، بیشترین افزایش تولید را در بین محصولات تولیدی به ثبت رسانده اند. تناژ تولیدی این محصولات با جهش 123% به 12.8 هزار تن رسیده و 15% بودجه تولیدی دوره 1402 پوشش داده است. همچنین تناژ فروش این محصولات نیز با رشد 88% به 11.3 هزار تن رسیده که معادل 14% بودجه فروش مقداری است. درآمد فروش این محصول از 125 به 294 میلیارد رسیده و جهشی 136% را به ثبت رسانده است.
گفتنی است که نرخ فروش محصولات شرکت تابع تصمیمات سازمان حمایت از مصرف کننده بوده و نرخ  فروش محصولات البسه در دوره دو ماهه 1402 نسبت به مقطع مقایسه ای ، 28% افزایش یافته است. نظر به اینکه افزایش نرخ مذکور کمتر از نرخ تورم موجود می باشد ؛ نتیجه می گیریم که مدیریت واحد تجاری روند مثبت درآمدی را از طریق افزایش تناژ تولید و فروش حفظ کرده و مانع از عقب ماندگی و کاهش درآمدهای شرکت شده است.

محصولات بهداشت شخصی سهم 56% در سبد درآمدی شرکت داشته و در مدت دو ماهه ابتدایی دوره 1402 ، 240 میلیارد تومان درآمد برای شرکت به همراه داشته اند. درآمد فروش دو ماهه این محصولات نسبت به مقطع مقایسه ای، رشد 109% ( معادل 125 میلیاردی ) را نشان می دهد. در این مدت دو ماهه ، هر تن از این محصولات در بازار داخلی به طور میانگین به نرخ 33.9 میلیارد تومان برای مشتریان فاکتور شده که نسبت به مقطع مقایسه ای ، 6.6 میلیون تومان ( معادل 24% ) افزایش یافته است. تغییرات تناژ تولید و فروش این محصولات نسبت به مقطع مقایسه ای به شرح زیر است: تناژ تولید و فروش به ترتیب 75% و 66% افزایش یافته اند.

3

در اردیبهشت ماه 1402 تعداد 18.8 هزار تن محصول تولید شده که  92% از این مقدار معادل 17.3 هزار تن به مشتریان داخلی و بین المللی عرضه شده است. درآمد عملیاتی اردیبهشت ماه با جهش 112% نسبت به ماه مقایسه ای به 428 میلیارد رسیده است. تناژ تولیدی و فروش اردیبهشت ماه نسبت به ماه مقایسه ای به ترتیب 99% و 69% رشد یافته است. اطلاعات مقایسه ای تولید و فروش به شرح زیر است:
 
 5
لازم به ذکر است که ظرف مدت یک ماه ،  تناژ تولید و فروش اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبلی ( فروردین 1402 ) به ترتیب 85% و 90% رشد داشته و درآمد فروش محصولات نیز با 191 میلیارد افزایش به 428 میلیارد تومان رسیده است.
میانگین درآمد ماهانه فروش این محصول ظرف 6 ماهه گذشته ، 167.8 میلیارد تومان محاسبه شده است. در اردیبهشت ماه ، 189 میلیارد تومان درآمد از محل فروش این محصول عاید شرکت شده که بیانگر افزایش 21 میلیاردی نسبت به میانگین درآمدی می باشد.
در تاریخ نگارش این مقاله ، اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:
قیمت پایانی : 15.970 ریال
ارزش بازار : 63.880 میلیارد
نسبت p/e : 9.67
نسبت p/e  گروه : 8.78
نسبت p/s : 1.50
بازدهی از ابتدای اسفند ماه : 55%
نمودار قیمتی سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:
به لحاظ تکنیکالی ، ورود به سهم در حال حاضر توصیه نمی شود ؛ چرا که قیمت بین دو سطح مهم در نوسان است. محدوده 1300 منطقه حمایتی  پربرخوردی بوده و بازار در گذشته به این سطح احترام گذاشته است. در صورت رسیدن قیمت به این منطقه ، تریگر معاملاتی سرمایه گذاران ریسک گریز فعال می شود.
همچنین منطقه مقاومتی 2000 تومان نیز سقف قیمتی سهم بوده و بسیاری از معامله گران در این محدوده اقدام به سیو سود خواهند کرد.
4

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24