Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

سرمایه «وتوکا» 200 درصد افزایش یافت

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع 400 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

همچنین افزایش سرمایه 200 درصدی شرکت از محل سود انباشته و مطالبات و  آورده نقدی به تصویب رسید. افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 403 به 1211 میلیارد تومان است. این افزایش سرمایه جهت بهبود ساختار مالی، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه و همچنین سرمایه گذاری های جدید(طرح توسعه) است.

مجمع اعلام کرد تاراز فعلا برنامه ای برای ورود به بورس ندارد. همچنین شرکت فعلا برنامه ای برای تجدید ارزیابی ندارد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرس قانونی برگزار شد.

مجمع فوق العاده شرکت برای افزایش سرمایه

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی توجیهی از افزایش سرمایه را قرائت کرد و بیان داشت: افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 403 به 1211 میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: این افزایش سرمایه جهت بهبود ساختار مالی، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های زیرمجموعه و همچنین سرمایه گذاری های جدید(طرح توسعه) است. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مطالبات و  آورده نقدی است. این افزایش سرمایه 200 درصدی خواهد بود.

در ادامه و پس از قرائت گزارش حسابرسی افزایش سرمایه شرکت تصویب شد.

مجمع عادی سالیانه

در ادامه مجمع فوق العاده مجمع عادی سالیانه شرکت برگزار شد و مدیر عامل گزارش خود را قرائت کرد و بیان داشت: ۵۱درصد از سرمایه‌گذاری‌ها روی شرکت‌های بورسی (۶ شرکت) و ۴۹درصد در شرکت‌های غیربورسی (بیش از ۲۰ شرکت) است. ما در نظر داریم تا سبد سرمایه‌گذاری را بازنگری کنیم و از شرکت‌هایی که بازده خوبی ندارند، خارج شویم یا سرمایه‌گذاری‌های جدیدی داشته باشیم. پس از تکمیل اطلاعات، گزارش آن در کدال قرار خواهد گرفت. بنابر استراتژی‌های جدید فولاد مبارکه در بخش ریلی و جاده‌ای تمرکز بیشتری داریم.

توسعه در وتوکا

وی افزود: در توکا رنگ، موضوع توسعه کارگاهی و سوله‌ها را داریم. در ایران ذوب، طرح توسعه گلوله‌ها را در دست اجرا داریم و امیدواریم که با سیاست‌های جدید و طرح‌های توسعه‌ای که در فولاد تاراز چهارمحال در دست اجرا است، افت سال گذشته جبران شود.

مدیرعامل شرکت با اشاره به اقدامات شرکت در سال 1401 گفت: مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه و وابسته، ایجاد شفافیت بیشتر، بررسی عملکرد شرکت‌های کم بازده، دعوت مستمر از مدیران شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای بررسی عملکرد ادواری، بررسی بودجه مطابق با عملکرد شرکت‌های تابعه، تشکیل کمیته‌های حسابرسی داخلی برای تمامی شرکت‌های سرمایه‌پذیر گروه، پیگیری و بررسی ارزش سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در گروه، افزایش سرمایه وتوکا، بررسی گزارش توجیهی شرکت‌های سرمایه‌پذیر از جمله اقدامات شرکت در سال 1401 بودند.

وی خاطر نشان کرد: احداث خط تولید ۲۲هزار تن گلوله و قطعات ریخته‌گری شرکت ایران ذوب، احداث واحد ۲۵۰هزار تنی کنسانتره سنگ‌آهن در معدن سنگ‌آهن راهبران فولاد، گازسوز کردن کوره نسوز و احداث واحد اکسیژن‌ساز شرکت نسوز آذر و توسعه ناوگان جاده‌ای، طرح‌هایی بودند که اجرا شدند.

این مقام مسئول گفت: ما با فولاد مبارکه طرح های بزرگی را در دست اجرا داریم.

تاراز عرضه اولیه نمی شود

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول را نسبت به صورت های مالی ارائه نمود.

مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص عرضه اولیه شرکت های زیرمجموعه گفت: مشاوران شرکت در حال تنظیم برنامه‌های عرضه ایران‌ ذوب بوده و آن را جز اولویت های خود می دانیم اما در مورد عرضه تاراز برنامه‌ای وجود ندارد.

وی خبر داد: شرکت فعلا برنامه ای برای تجدید ارزیابی ندارد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 400 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24