Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه کیمیاتک (شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیا تک) با حضور بیش از 87 درصدی سهامداران برگزار شد.

900 ریال سود نقدی در جیب سهامداران کیمیاتک

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه کیمیاتک (شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیا تک) با حضور بیش از 87 درصدی سهامداران برگزار شد.

این مجمع به ازای هر سهم 900 ریال سود بین سهامداران تقسیم کرد. افزایش سرمایه از محل انباشته از برنامه های شرکت است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

به گفته مدیرعامل، چالش های شرکت در سال 1401 به شرح زیر است:

افزایش نهاده های تولید شامل، نرخ مواد اولیه و ملزومات بسته بندی  و سایر موارد تشکیل دهنده تولیدات شرکت. کمبود مواد اولیه و نوسانات نرخ خرید ناشی از تغییرات نرخ ارز در بازار . ادامه رکود اقتصادی موجود در بازار و کاهش تقاضا. نرخ بالای تامین مالی و مشکلات موجود در تامین سرمایه در گردش.

از استراتژی های شرکت در سال آینده می توان به گسترش محصولات و کنترل هزینه ها و همین طور کاهش قیمت تمام شده محصولات و افزایش سهم بازار اشاره کرد. مدیریت بهینه نقدینگی و توسعه بازارهای صادراتی از دیگر استراتژی های شرکت است.

خبر تکمیلی...

چالش های شرکت در سال 1401

مدیرعامل شرکت در این مجمع گفت: افزایش نهاده های تولید شامل نرخ مواد اولیه و ملزومات بسته بندی و سایر موارد تشکیل دهنده تولیدات شرکت بود. کمبود مواد اولیه و نوسانات نرخ خرید ناشی از تغییرات نرخ ارز در بازار و ادامه رکود اقتصادی موجود در بازار و کاهش تقاضا ، همین طور نرخ بالای تامین مالی و مشکلات موجود در تامین سرمایه در گردش از اهم چالش های سال گذشته بود.

استراتژی های شرکت در سال آینده

گسترش محصولات و کنترل هزینه ها و همین طور کاهش قیمت تمام شده محصولات و افزایش سهم بازار از استراتژی های شرکت در سال آینده است. مدیریت بهینه نقدینگی و توسعه بازارهای صادراتی از دیگر استراتژی های شرکت است.

جایگاه شرکت در صنعت

مدیر عامل شرکت افزود: شرکت آریان کیمیا تک به عنوان بزرگترین توزیع کننده محصولات آرایشی و بهداشتی توانسته است به پوشش بالغ بر 10 هزار داروخانه از مجموع 11500 داروخانه کشور برسد. شرکت به بخش عمده ای از اهداف سال 1401 خود رسیده و سال موفقی را پشت سر گذاشته است.

ترکیب فروش اهم برندهای شرکت

از برندهای مهم شرکت می توان به مای، شون، کالیستا، نئودرم، الارو، مای فارما اشاره کرد.

عملکرد محصولات شرکت در سال گذشته

مدیر عامل شرکت در ادامه گفت: برند مای با رشد بیش از 55 درصد به عنوان پر فروش ترین برند بین محصولات بازار آرایشی و بهداشتی ایران است.

برند شون با استفاده از موثرترین عصاره گیاهان و میوه ها از برندهای موفق در  بخش محصولات مراقبت از مو و پوست و بدن است که رشد بیش از 80 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

برند الارو نیز رشد 50 درصدی را پشت سر گذاشته است و کالیستا که در بخش محصولات آرایش صورت ، چشم و ناخن است، رشد 50 درصدی داشته است. از دیگر برندهای شرکت مای فارما، به عنوان تخصصی‌ ترین محصول شرکت در حوزه مراقبت از پوست و شامپوهای تخصصی است و نئودرم نیز جزء برندهای محصولات پوست است که هر کدام به ترتیب رشد 140 و 66 درصدی داشته اند.

وی افزود: ایران جزء ۱۰ کشور اول جهان در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی است. مصرف سالانه محصولات آرایشی بهداشتی در کشور حدود ۲ میلیارد دلار است.

فروشگاه‌ های زنجیره ای گلرنگ پخش و گلپخش اول، شهروند و اتکا و سایرین موجب رشد 107 درصدی و افزایش فروش در فروشگاه‌ های سوپر مارکتی شده اند.

اهم فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱:

شرکت در سال گذشته توانسته به رشد ۵۸ درصدی فروش خالص و ۵۱ درصدی سود ناخالص و 49 درصدی سود خالص و 49 درصدی سود عملیاتی دست یابد.

در سال گذشته شرکت افزایش سرمایه از ۱۵۰۰  به ۴۰۰۰ میلیارد ریال داشته است. راه ‌اندازی سالن تخصصی برای تولید عطر ، دریافت نشان برند محبوب، توسعه همکاری با شرکت‌ های معتبر جهانی مانند یونیلیور، ایجاد دفتر فروش در عراق جهت توسعه برنامه ‌های صادراتی، ایجاد انبار مرکزی محصولات در شهرک صنعتی سلفچگان به مساحت 10 هزار متر مربع از اهم فعالیت های شرکت در سال گذشته بوده است.

برنامه افزایش سرمایه

افزایش سرمایه شرکت از ۴۰۰۰ به ۶۰۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است .

پرسش و پاسخ به سوال سهامداران

سهامداری پرسید: «سهم بازار هر کدام از برندهای شرکت چقدر است؟» مدیر عامل در پاسخ گفت: سهم بازار شرکت کیمیاتک در بین محصولات مراقبت از پوست، حدود ۳۵درصد است.

از دیگر سوالات درباره حجم ارز مصرفی شرکت بود که مدیرعامل پاسخ داد: سالانه ۳۰ میلیون دلار مصرف می ‌شود. در محصولات آرایشی، نرخ ارز آزاد استفاده می شود و تنها در بخش کوچکی از محصولات آرایشی از ارز نیما استفاده می‌شود.

تقسیم سود

در انتها مجمع کیمیاتک به ازای هر سهم 900 ریال سود بین سهامداران تقسیم کرد. افزایش سرمایه از محل انباشته از برنامه های شرکت است که متعاقبا اعلام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24