Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا دیزل امروز با حضور ۵۳ درصد سهامداران برگزار شد.

«خکاوه» تجدید ارزیابی می‌دهد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا دیزل امروز با حضور ۵۳ درصد سهامداران برگزار شد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*آمار تولید خکاوه:

-رشد ۳۱۴ درصد خالص فروش در سال گذشته

-۲۳۵۶ محصول در شرکت تولید شده که ۱۵۰۰ کامیونت و ۸۵۶ محصول کشنده ۸۴۰ آرتا بوده است.

-رشد ۱۱۶ درصد تولید شرکت نسبت به سال گذشته محقق شده است.

*رشد ۳۱۴ درصد درآمد حاصل از فروش  در سال گذشته محقق شد

*رشد ۲۴۰ درصدی سود خالص و ۲۴۰ درصدی سود هر سهم در سال گذشته محقق شد.

*سود عملیاتی شرکت با رشد  ۱۴.۵ درصد معادل ۵۴۵۰ میلیارد ریال  همراه بوده است.

*سایپا دیزل برای خروج از ماده ۱۴۱ افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را بررسی می‌کند

*این شرکت از سایر محل ها از جمله آورده نقدی هم افزایش سرمایه می‌دهد

*مجوز عرضه محصولات در بورس کالا را دریافت کرده ایم

*قرار داد با شهرداری را در صورتی که دو‌طرفه و برد - برد باشد ، انجام می‌دهیم

*ارز ۲۴۰۰ محصول باید تامین شود، ارز ۱۶۰۰ محصول کامیونت و بالای ۶۰۰ محصول کشنده را تامین کرده ایم

*با توجه به اتمام تعهدات ولو، افزایش تیراژ تولید و روند کلی، سال آینده سال خوبی برای سهم شرکت خواهد بود.

*همکاری با زامیاد در  گروه تجاری مطرح است،  که ممکن است در راستای برنامه‌های کلان کشور، همکاری‌های صورت پذیرد.

تکمیلی...

 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپادیزل با مشارکت ۵٣.٨ درصد از سهامداران  برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سایپا دیزل با حضور ۵۳ درصد سهامداران در حال برگزاری است. مجمع خکاوع به دلیل زیان انباشته سودی نداد. 

هیات رئیسه: 

رئیس مجمع، علی شیدانی 
ناظر اول ، مهدی قاسمی 
ناظر دوم ، محمد هاشمی خواه

محمد حسن محمد زاده مدیرعامل شرکت گفت: توسعه سبد محصول و تحقق تعهد به مشتریان با به تولید رساندن نسل جدید محصول فوتون ۴M، تولید و ارتقاء محصولات سنگین و تحقق و اجرای تعهد فروش به مشتریان خودروهای فرسوده صورت خواهد گرفت. افزایش تولید از طریق تولید ۴٠٢۴ دستگاه در سال ١۴٠٢ و تحقق ١٠٠درصدی ترکیب محصول رخ خواهد داد.

وی گفت: افزایش عمق ساخت داخل محصولات CKD، افزایش رضایت مشتریان، کسب بالاترین رتبه کیفی محصولات، کسب بالاترین رتبه خدمات پس از فروش در میان شرکت‌های خودروساز تجاری داخلی، افزایش سهم بازار خودرو، افزایش فروش قطعه در بازار پس از فروش، تولید اقتصادی و کاهش قیمت تمام‌شده مواد و قطعات، کاهش هزینه‌های تامین مالی، کاهش هزینه‌های شرکت از طریق کاهش هزینه‌های خرید و افزایش بهره‌وری را در راستای افزایش سودآوری اجرا خواهیم کرد.  

وی گفت: تنوع محصول و ارتقای کشنده‌های ۴٨٠ به مدل ۵٢٠ رسیده است و استاندارهای ٨۵ گانه را پاس می‌کند و مورد استقبال بازار هم واقع شده است. این محصولات تولید و شماره‌گذاری می‌شوند و انتهای تیرماه بیرون می‌آیند و تولید ۴٨٠ متوقف می‌شود. 

محمد زاده گفت: محصول جدیدی به نام KL جایگزین مدل کاوه شده و کاملا مطابق با استاندارهای روز است و موتور و گیربکس ولوو را دارد. این محصول در چین تولید می‌ شود. در مهرماه می‌توانیم مجوز شماره‌گذاری را بگیریم. کمپرسور KC مشتریان زیادی مانند قرارگاه خاتم‌الانبیا و بنیاد مسکن دارد. تعدادی وارد شده است و تولید آن پس از گرفتن تأییدیه‌ها در ۶ ماه دوم سال آغاز می‌شود. 

وی گفت: دو محصول جدید را سفارش را گذاشتیم. کمپرسی ١٠ تن هم سفارش‌گذاری شده است و در دی‌ ماه می‌توانیم تولید را آغاز کنیم. برنامه اصلی بالای ۶هزار را پیش‌بینی کرده بودیم که با توجه به مشکلات ارزی و درصد تولید خارجی، نتوانستیم آن را محقق کنیم و به ۴هزار کاهش دادیم. از برنامه تولید عقب نیستیم. 

وی گفت: با توجه به تحریم‌ها، ولو به تعهدات خود عمل نکرد (٨٧١ دستگاه) و با ارائه تعهدات جایگزین، ۴۵٣ دستگاه عرضه کردیم و تعهدات شرکت در این بخش به ٣٣٠ دستگاه کاهش‌ یافته است. امیدواریم تعهدات شرکت از این محل در سال ١۴٠٢ به صفر برسد. افزایش ٢۵درصدی تعداد نمایندگی‌های پس از فروش و انعقاد قرارداد درخصوص تولید اتوبوس برقی نیز انجام‌شده است. 

وی گفت: رشد ٣١۴درصدی فروش محصولات، رشد ٢۴٠درصدی سود خالص، تسویه کامل وام دو بانک و جلوگیری از خروج ١٣٠ میلیارد ریال از محل پرونده‌های مالیاتی نیز صورت گرفت.  

مدیر عامل خکاوه گفت: توسعه سبد محصول با تولید یک مدل جدید آرتا، رونمایی از کمپرسورهای راه‌اندازی اتاق کامیون‌سازی فوتون، تامین و نصب دیزل ژنراتور با ظرفیت ١۵٠٠ کیلووات، اهداف اصلی سال ١۴٠٢ هستند. 

وی گفت: با توجه به این که تعهداتمان رو به پایان است، در نظر داریم که از محل‌های مختلف مانند آورده نقدی و تجدید ارزیابی، در سال جاری افزایش سرمایه بدهیم.

وی گفت: شرایط خرید اتوبوس شهری توسط شهرداری‌ها، ریسک شرکت‌ های تامین‌کننده اتوبوس را بالا می‌برد و در حال حاضر شرکت‌های طرف قرارداد هم با شهرداری‌ها به مشکل خورده‌ اند. ما راه را رفته‌ایم و زامیاد هم سالن مناسبی را تجهیز کرده است و اگر وزارت کشور یا شهرداری‌ها پیشنهاد مناسبی بدهند، قرارداد منعقد می‌کنیم. به حوزه تولید اتوبوس برقی و مینی‌بوس برقی هم ورود کرده‌ایم و می‌توانیم با مپنا در این زمینه همکاری کنیم. اما تا زمانی که قرارداد مناسبی نداشته باشیم، ورود نمی‌کنیم. تولید اتوبوس برقی و مینی‌بوس برقی را هم پیگیری می‌ کنیم.

وی گفت: طبق حکم دادگاه، ما باید در راستای تعهد قرارداد فروش خودورهای ولو، خودرو صفر یا مابه‌ازای قیمت آن را بدهیم. میانگین پرداختی به افرادی حدود سه تا چهار میلیارد تومان بوده است. حتی یک حکم ۱۱ میلیارد تومانی هم بوده و توافق کرده است. اگر دارنده حواله توافق نکند، شرکت مجبور است که کل مبلغ یا ماشین صفر را به دارنده بدهد. تا ۹۹درصد مطئمن هستیم که تعهدات خودروهای ولو را زودتر و به دلیل افزایش سرمایه تا ۵ یا ۶ ماه آینده انجام دهیم و تعهد شرکت به صفر برسد. 

محمد زاده گفت: اخیرا جلسه‌ای در ونزوئلا برای صادرات محصولات بوده، تعیین تکلیف شد، اطلاع‌رسانی می‌ کنیم.  

وی گفت: اکثر بدهی‌ های بانکی را تسویه کرده‌ایم. امسال به‌غیراز رایان ساپیا، حدود 90 درصد از بدهی‌های بانکی صفر می‌شود. بدهی رایان سایپا را هم در سال آینده صفر می‌ کنیم. 

به گفته وی، بالای 300 هزار خودرو فرسوده داریم، اجبار به جایگزینی هست و این‌گونه آینده تجاری‌سازی‌ها روشن است و سهامشان هم افزایش پیدا می‌ کند. 

وی در پاسخ به اینکه کارت بازرگانی برای خکاوه دارید یا خیر گفت: بله،  اما به دلیل این‌که شرکت تولیدی نبود نتوانستیم از کارت بازرگانی این شرکت استفاده کنیم. کارت بازرگانی زامیاد هم دراین‌باره قبول نشد. دستورالعمل کارمزد این خدمات سایپا برای همه 10 درصد است. وظیفه خودمان می‌دانیم که این رقم را کاهش بدهیم. برای کارت بازرگانی خکاوه پیگیری‌های کردیم تا بتوانیم خودمان سفارش‌گذاری کنیم، منتظر رای شورای عالی قضایی هستیم. 

وی ادامه داد: مجوز عرضه در بورس کالا را گرفتیم. قیمت فروش ما نزدیک به بورس کالا است. نگرانیم که احکام قضایی مانع فروش دربورس کالا شود. 

وی در خصوص همکاری با زامیاد  گفت:   در گروه بحث تجاری مطرح است، ممکن است در راستای برنامه‌های کلان کشور، همکاری‌های صورت بگیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24