Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه  خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) با بیش از 51 درصد سهامداران برگزار شد.

تقسیم سود 10 درصدی در مجمع «خگستر»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه  خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) با بیش از 51 درصد سهامداران برگزار شد.

این مجمع 10 درصد سود شرکت را بین سهامداران تقسیم کرد.

از چشم اندازهای شرکت که در مجمع به آن اشاره شد، تبدیل شدن به پنج شرکت برتر هلدینگ سرمایه گذار داخلی و ایجاد سودآوری پایدار از طریق مدیریت سبد سرمایه گذاری و طرح های جدید با بهره گیری از سازمانی چابک و پویا و با استفاده ار تکنولوژی های نوین فناوری اطلاعات جهت راهبری شرکت های تحت پوشش است. مورد اعتماد سرمایه گذاران داخلی قرار گرفتن و سود آوری پایدار از طریق مدیریت سبد سرمایه و رشد درآمد حاصل از صادرات برای شرکت بسیار مهم است.

خبر تکمیلی...

چشم انداز شرکت 

مدیرعامل شرکت در این مجمع گفت: از چشم اندازهای شرکت، تبدیل شدن به پنج شرکت برتر هلدینگ سرمایه گذار داخلی است.

ماموریت شرکت در سال 1402

ایجاد سودآوری پایدار از طریق مدیریت سبد سرمایه گذاری و طرح های جدید با بهره گیری از سازمانی چابک و پویا و با استفاده از تکنولوژی های نوین فناوری اطلاعات جهت راهبری شرکت های تحت پوشش است .

اهداف کلان

از اهداف کلانی که در مجمع ذکر شد، مورد اعتماد سرمایه گذاران داخلی قرار گرفتن و سود آوری پایدار از طریق مدیریت سبد سرمایه و رشد درآمد حاصل از صادرات بود.

استراتژی های مدیریتی شرکت اصلی

- رشد فناورانه، تولید اقتصادی و سود پایدار در تعامل با گروه ایران خودرو .

- بهینه‌ سازی ساختار سرمایه، مدیریت منابع و مصارف مالی شرکت های تحت پوشش ایکیدو.

- راه‌اندازی مرکز شتاب ‌دهنده (startup) با هدف ایجاد هسته های اکتساب فناوری در زنجیره ساخت قطعات، تجهیزات و خدمات.

- مدیریت دارایی ها با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات و خدمات و حداکثر سازی استفاده از ظرفیت خالی.

اهداف مهم شرکت در سال 1402

مدیر عامل خگستر در ارتباط با اهداف شرکت در سال جاری گفت: توسعه مجموعه قطعات پلتفرمی و تبدیل دارایی ‌های غیر مولد به مولد و داخلی‌ سازی قطعات و از همه مهم تر، افزایش کیفیت از اهداف شرکت است.

وی در ارتباط با کیفیت محصولات گفت: کار گروهی با ایران خودرو و شرکت در جهت افزایش کیفیت تشکیل شده و ابلاغیه هایی در رابطه با کیفیت به زیر مجموعه‌ ها داده شده است. 

ارزش پرتفوی شرکت در سال گذشته

ارزش پرتفوی شرکت در سال 1401، بالغ بر 164.884 میلیارد ریال بوده که در تاریخ فعالیت شرکت به بالاترین میزان خود رسیده و نسبت به سال 1400 رشد 47 درصدی داشته است.

عملکرد شرکت های زیر مجموعه در سال گذشته 

مدیرعامل از عملکرد شرکت های زیر مجموعه گفت: شرکت ریخته ‌گری آلومینیونم ٢١ درصد و توسعه عمران نائین ٣ درصد و  شرکت درخشان ساز 16 درصد  و مهر کام پارس 31 درصد و به دنبال آن نیرو محرکه ۶ درصد و تولیدی نیرو محرک نیز ۶ درصد افزایش تولید در سال گذشته داشته اند.

وی اضافه کرد: شرکت نیرو محرکه پتانسیل برای افزایش تولید را دارد و ما امید داریم که این شرکت سود خوبی در سال آینده به دست آورد. شرکت توسعه عمران نائین توانایی برای تولید کل نیاز ایران خودرو و فروش خارج آن را دارد. 

3 رویکرد اصلی در بخش بازار سرمایه 

- افزایش ارزش پرتفوی سرمایه گذاری.

- حمایت از شرکت های زیر مجموعه.

- سرمایه گذاری در راستای اجرای طرح های توسعه ای شرکت های زیر مجموعه.

دست آوردهای شرکت در سال گذشته 

مدیر عامل خگستر گفت: ما قرارداد مشترکی با سایپا بسته ایم . 

او درباره صادرات گفت : پیش‌ بینی می‌ کنیم که امسال صادرات به ١١.۵ میلیون دلار برسد. در بخش صادرات، شرکت ریخته‌گری چدن و تولیدی نیرو محرکه سهم بالایی را داشتند و رشد صادرات نسبت به سال های قبل داشته ایم که سال گذشته ۵ میلیون دلار بود و امسال حدود ١٠ میلیون دلار صادرات داشته ایم.

پروژه های مهم شرکت

پروژه بازیافت ماسه در ریخته‌گری ایران خودرو در جریان است. شرکت درخشان‌ ساز نیز برای خرید دستگاه پلاستیک حباب دار، با سایپا تفاهم نامه نوشته است. پروژه مهم شرکت مهر کام پارس، طراحی صندلی هایما بوده است.

پرسش و پاسخ سهامدارن 

سهامداری درباره استراتژی شرکت درباره خدمات پس از فروش پرسید که مدیرعامل گفت: برنامه‌ها یی در این خصوص داریم و به ایساکو گفته ایم تا جایی که فروش انجام دهد، تامین می‌کنیم و مازاد را خارج از ایساکو می فروشیم یا صادر خواهیم کرد. 

سهامداری دیگر از برنامه شرکت درباره اقلام تبادلی پرسید که وی گفت: شرکت به اقلام تبادلی توجه زیادی دارد که در همین راستا، هیات مدیره از شرکت خواسته که با بررسی اینکه کدام بخش سود بیشتری دارد، به سمت داخلی‌ سازی پیش برود و به شرکت ایران خودرو تحویل دهد.

مدیر عامل در جواب سوالاتی که مرتبط با پروژه های شرکت بود پاسخ داد : دو تا سه پروژه در ریخته‌گری چدن و ریخته‌گری آلومینیوم داریم که پروژه بازیافت شرکت آلومینویم تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد. 

وی در خصوص سهام بانک پارسیان گفت: در مورد فروش سهام بانک پارسیان، ایران خودرو تصمیم می‌گیرد. ٣٢ درصد سهام بانک پارسیان در گروه وجود دارد. 

در انتهای مجمع با تقسیم 10 درصدی سود به ازای هر سهم 4 ریال سود نقدی تعلق گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24