Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت با حضور بیش از 64 درصد سهامداران برگزار شد.

بانک تجارت 3 برابر سال گذشته سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت با حضور بیش از 64 درصد سهامداران برگزار شد.

بر اساس مجوز بانک مرکزی، بانک تجارت می توانست سودی تقسیم نکند اما هیات مدیره این بانک خواهان تقسیم سود ۱۰ درصدی بود. در نهایت بر اساس رای سهامداران بانک تجارت معادل ده درصد سود تقسیم شد و به ازای هر سهم وتجارت  ۵۸ ریال تعلق گرفت. این رقم 3 برابر تقسیم سود سال گذشته بانک تجارت است.

مجمع اعلام کرد بانک تجارت برنامه ای ویژه برای توسعه فعالیت های ارزی و افزایش شعب در حوزه اوراسیا دارد. بلاروس و تاجیکستان اهداف بین المللی این بانک به شمار می رود.

محصولات اعتباری وتجارت برای اصناف متنوع و طراحی خواهد شد. ناوگان ابزارهای پرداخت و پذیرش،  نوسازی شده و توسعه می یابد. بانک تجارت در مبادلات ارزی کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

تکمیلی... 

بانک تجارت به ازای هر سهم وتجارت  ۵۸ ریال تقسیم کرد از آنجایی که بانک تجارت در سال جاری افزایش سرمایه خواهد داشت بنابراین مبلغی دیگر به عنوان سود به سهامداران داده خواهد شد.

تجدید ارزیابی دارایی

امروز چهارشنبه (31 خرداد)، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت با حضور بیش از 64 درصد سهامداران وتجارت برگزار شد و اعصضای هیات مدیره این بانک گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس اعلام شد که وتجارت در سال 1401 توانست 16 هزار و 336 میلیارد تومان تراز عملیاتی داشته باشد که به نسبت سال قبل 54 درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین این بانک خواهان تجدید ارزیابی دارایی های خود است. از سویی دیگر نسبت کفایت سرمایه بانک به ۴.٧۶ در سال مالی مذکور رسید.

افزایش درآمد از کارمزد

بر اساس اعلام هیات مدیره این بانک، افزایش درآمد تسهیلات اعطای وتجارت به دلایل رشد ۴۵ درصدی حجم تسهیلات اعطایی نسبت به سال مالی ۱۴۰۰، وصول بخشی از مطالبات و شناسایی سود ۶.۹ هزار میلیارد تومانی به شمار می رود.

همچنین گسترش فعالیت‌های اکوسیستم نوآوری حوزه مالی از جمله دیجی‌پی و آوای اطمینان و پی‌بار از دیگر برنامه‌های بانک تجارت است.

در سال جاری وتجارت توانست هزار و 297 میلیارد تومان تراز عملیاتی در فروردین ماه به ثبت برساند که به نسبت فروردین 1401 با رشد 220 درصدی همراه بود.

یادآور می شود؛ افزایش درآمد کارمزد بانک تجارت ناشی از افزایش حجم تسهیلات قرض الحسنه، ضمانت نامه های صادره، حواله های بانکی و عملیات ارزی و کارمزد حوالجات اسنادی و خدمات الکترونیک و ... است.

افزایش سرمایه در راه است

بهبود سبد سپرده‌ها و افزایش سپرده‌های کم‌هزینه را نقطه قوت عملکرد بانک در سال‌های اخیر به شمار می رود و آمار مانده سپرده‌های جاری ریالی بانک، روند افزایش  از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ را نشان می دهد.

همچنین سود خالص این بانک در سال جاری بالغ بر ۱۲.۸ هزار میلیارد تومان شد؛ به همین منظوروتجارت در نظر دارد از محل سود انباشته به منظور تقویت ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه اقدام به افزایش سرمایه کند که این مهم در ماه های عادی پس از تایید سازمان حسابرسی و تصویب مجمع فوق‌العاده به مرحله اجرا خواهد رسید.

بر اساس نظر هیات مدیره بانک تجارت، پنج دلیل برای انجام ندادن تجدید ارزیابی  سال گذشته وجود داشته که  اولین دلیل، بحث مالیاتی، ‌دوم هزینه استهلاک و کاهش سود هر سهم ، سوم تکلیف قانونی بود که با انجام آن مشمول مالیات سنگین شامل حال می شد.

دلیل بعدی اینکه نسبت P/E ١٠ واحد افزایش می یافت.

البته هیات مدیره بانک تجارت معتقد است،افزایش سرمایه از محل تجدید به نفع سهامداران نخواهد بود، اما تصمیم نهایی برعهده مجمع قرار دارد.

حرکت های برون مرزی

بانک تجارت برنامه ای ویژه برای توسعه فعالیت های ارزی و افزایش شعب در حوزه اوراسیا دارد.

بلاروس و تاجیکستان اهداف بین المللی این بانک به شمار می رود.

همچنین محصولات اعتباری وتجارت برای اصناف متنوع و طراحی خواهد شد.

البته ناوگان ابزارهای پرداخت و پذیرش،  نوسازی شده و توسعه می یابد.

یادآور می شود؛ بانک تجارت در مبادلات ارزی کشور، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

از سویی دیگر وتجارت در حوزه عملیات ارزی، سهم‌ خود را از ٣.٨ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ٩.٢ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۱ رساند.

سود 58 ریالی

بانک در بخش استفاده از مانده تعهدات سایر ابزارهای تضمین تامین مالی رشد ۸۴درصد را تا پایان سال ۱۴۰۱ داشت.

بانک تجارت طی سال گذشته در مانده تعهدات اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه‌های ریالی، به ترتیب ۴۳ و ۸۸ درصد رشد را نسبت به اسفند سال ۱۴۰۰ محقق کرد. همچنین سود خالص بانک تجارت در مقطع پایان اسفند ۱۴۰۱ با ۱۸۶ درصد رشد نسبت به اسفند سال ۱۴۰۰ به ۱۲۸.۷۷۷ میلیارد ریال رسید.

البته بر اساس مجوز بانک مرکزی، بانک تجارت می تواند سودی تقسیم نکند اما هیات مدیره این بانک خواهان به تقسیم سود حداقلی یعنی 10 درصدی هستند.

در پایان این مجمع بر اساس رای سهامداران بانک تجارت معادل 10 درصد سود تقسیم شد و به ازای هر سهم وتجارت  ۵۸ ریال تعلق گرفت.

قابل ذکر است؛ بانک تجارت در سال جاری افزایش سرمایه خواهد داشت و مبلغی دیگر به عنوان سود به سهامداران داده خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24