Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

واحد آهن اسفنجی «کاوه» تا 2 سال دیگر به بهره برداری می رسد

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سالی که گذشت اقدامات مهمی همچون رشد تولید و فروش نسبت به سال 1400 را به ثبت رسانده است. این شرکت سعی بر افزایش کیفیت تولید خود داشته که این رویه برای تولید گندله هم هست و ما سعی بر افزایش کیفیت گندله داریم.

وی افزود: فولاد کاوه جنوب کیش به جهت تولید راحت تر موجودی انبار خود را بالا برد و ما موفق یه شکستن رکورد روزانه و ماهانه ذوب شدیم. در بخش آهن اسفنجی داریم تلاش می کنیم که تولیدات بیشتری داشته باشیم. ضمن اینکه هم در فروردین و هم در اردیبهشت تولید بالای 1،170 تن بوده و خرداد از این دو هم بالاتر خواهد بود.

حسینی گفت: فروش های ما در سه حوزه، اول داخلی و در بورس کالا دوم در رینگ صادراتی بورس کالا و سوم صادرات مجزا است.

وی خبر داد: کاوه در دو ماهه سال جاری 7200 تن تولید داشته که نسبت به مدت مشابه سال اخیر دو برابر شده است همچنین  در زمینه فروش 50 درصد کل فروش سال قبل در سه ماهه اول امسال محقق می شود.

وی گفت: ما مخزن 17 هزار متر مکعب به مخزن های آب خود اضافه کردیم تا تولید ما متداوم تر شود. همچنین پروژه تولید 4.5 میلیون تن گندله در دست بررسی است. ظرفیت عملی ما 1400 هزار تن بوده و ظرفیت اسمی ما 2400 هزار تن است. بخشی از تولید ما به دلیل کمبود برق و گاز انجام نمی شود.

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه در پاسخ به سوال سهامداران در مورد واحد آهن اسفنجی و تاخیر در بهره برداری و یا شروع آن گفت: این پروژه به طور رسمی از ابتدای تیر آغاز می شود و تا 24 ماه به اتمام می رسد، تاخیر در بهره برداری از مدول C تأمین مالی نیست و دلیل تأخیر آن بحث مجوزها بود، در حال حاضر پروژه ٧درصد پیشرفت کلی و ٣٠درصد پیشرفت فاز مهندسی دارد. ما در بخش فولادسازی ظرفیت خالی داریم و این پروژه برای تأمین مادۀ اولیه و به ظرفیت رسیدن فولادسازی اهمیت بالایی دارد.

وی در مورد واحد گندله سازی نیز به سهامداران پاسخ داد: اهمیت واحد گندله‌سازی خواف در کاهش ریسک تأمین مواد اولیه است تا ریسک تامین مواد را کاهش دهیم و اگر زمانی امکان تأمین مواد اولیه از فواصل نزدیک‌تر فراهم نشود، با مشکل مواجه نشویم و هم امکان فروش محصول آن وجود دارد. ضمن اینکه هزینۀ انتقال ریلی از خواف تا بندرعباس  با حمل از سیرجان تا بندرعباس فرقی ندارد.

حسینی در خصوص افزایش ظرفیت ذخیره سازی آهک گفت: افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهک، افزایش ظرفیت انتقال مواد و احداث کولینگ تاور احیا از جمله پروژه‌هایی است که برای بهبود ظرفیت و بهره‌وری در سال قبل به بهره‌برداری رسیدند.

وی در مورد پروژه نیروگاه برق شرکت نیز تصریح کرد: : این پروژه در مرحله مذاکره است و باید برآوردهای دقیقی بشود تا سرمایه گذاری بیهوده نباشد اما زمین آن و امکانات اولیه آن فراهم است.

این مقام مسئول در مورد نرخ های برق و گاز سال 402 گفت: در سال جدید، ابلاغیه جدیدی برای نرخ برق و گاز نداشتیم و فعلاً نرخ‌های قبلی مبنا است.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.

رئیس مجمع دستور پیگیری نسبت به بندهای حسابرسی را به شرکت داد.

در پایان نیز به ازای هر سهم   690  ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24