Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24 : رامین ربیعی از سرمایه ­گذاری 150 میلیارد تومانی شرکت‌های گروه مالی فیروزه در شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز خبر داد. رامین ربیعی مدیرعامل گروه مالی فیروزه در تشریح این سرمایه­ گذاری اظهار داشت: شرکت ترغیب صنعت ایران و صندوق سرمایه‏ گذاری خصوصی ثروت ­آفرین فیروزه (با نماد ثروت) به عنوان دو بازوی اصلی سرمایه‏ گذاری خصوصی (Private Equity) گروه مالی فیروزه پس از تجربه ­های موفق سرمایه­ گذاری که تاکنون در شرکت­ های غیربورسی داشته­ اند، هم ­اکنون با سرمایه ­گذاری 150 میلیاردی در شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز، گامی دیگر در مسیر توسعه و حمایت از تولید و اشتغال­زایی برداشته اند. از مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۳۵ میلیارد تومان آن از طریق صندوق «ثروت» و ۱۱۵ میلیارد تومان آن از طریق شرکت ترغیب صنعت ایران انجام شده‌است.

«فیروزه» از سرمایه گذاری در یک صنعت خاص خبر داد ؛ «سیلیکون»

بورس24 : رامین ربیعی از سرمایه ­گذاری 150 میلیارد تومانی شرکت‌های گروه مالی فیروزه در شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز خبر داد.

رامین ربیعی مدیرعامل گروه مالی فیروزه در تشریح این سرمایه­ گذاری اظهار داشت: شرکت ترغیب صنعت ایران و صندوق سرمایه‏ گذاری خصوصی ثروت ­آفرین فیروزه (با نماد ثروت) به عنوان دو بازوی اصلی سرمایه‏ گذاری خصوصی  (Private Equity)  گروه مالی فیروزه پس از تجربه ­های موفق سرمایه­ گذاری که تاکنون در شرکت­ های غیربورسی داشته­ اند، هم ­اکنون با سرمایه ­گذاری 150 میلیاردی در شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز، گامی دیگر در مسیر توسعه و حمایت از تولید و اشتغال­زایی برداشته اند. از مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۳۵ میلیارد تومان آن از طریق صندوق «ثروت» و ۱۱۵ میلیارد تومان آن از طریق شرکت ترغیب صنعت ایران انجام شده‌ است.

شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز به عنوان اولین تولید­کننده سیلیکون صنعتی خاورمیانه توسط جمعی از نخبگان کشور و متخصصین داخلی، با چشم­ انداز ایجاد چرخه کامل صنعت سیلیکون از محصول اولیه یعنی استحصال سیلیکون تا محصولات پایین ­دستی تولید در مهر ماه ۱۳۹۸ تاسیس شده است.

مذاکرات اولیه با این شرکت در زمستان 1401 آغاز و پس از انجام مطالعات مالی و فنی توسط تیم سرمایه ­گذاری غیربورسی و استفاده از مشاوره متخصصین این حوزه، سرمایه­ گذاری مذکور در تاریخ بیست و سوم خرداد ماه سال جاری به سرانجام رسید.شرکت سیلیکون آراز که دانش‌بنیان است، در حال حاضر با جذب منابع مالی از طریق افزایش سرمایه به دنبال تامین سرمایه در گردش به منظور تولید پایدار بوده و پیش­ بینی می­ شود با سرمایه­ گذاری یاد شده، ظرفیت تولیدی این شرکت افزایش یابد.

صنعت سیلیکون جزء صنایع  با فن‌آوری بالا (های تِک) به شمار می ­رود و در صنعت کاربردهای بسیاری دارد که از جمله می­ توان به صنایع پیشرفته الکتریکی همچون نیمه­ هادی­ ها، آلومینیوم، لاستیک، رنگ، روغن و برخی دیگر از صنایع اشاره کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده، رشد پایدار، تیم قوی و منسجم، درآمدزایی مناسب در کنار چشم­ انداز روشن در شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز، از دلایل اصلی سرمایه­ گذاری در این مجموعه بوده است.

لازم به ذکر است که گروه مالی فیروزه پیش از این در حوزه غیربورسی در مجموعه­ های مختلف از جمله پایانه صادراتی گلشن آرای ارم، شرکت کشت و صنعت زرند و... به صورت مستقیم سرمایه ­گذاری نموده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24