Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از آنجایی که بازار این روزها حرف خاصی برای گفتن ندارد، شاید بد نباشد مروری بر اتفاقات و آمار و ارقام خرداد داشته باشیم. بازار سهام طی معاملات ۴ هفته گذشته روندی کاهشی را به نمایش گذاشت. بازدهی دماسنج‌های اصلی بازار منفی بود. اکثر شاخص‌ها روند کاهشی را در پیش گرفتند. رقمی بالغ بر 5 همت پول از بازار خارج شد و در صدر بدترین اتفاقات، ارزش معاملات به شکل معناداری کاهش یافت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری فصل تابستان می‌رویم که بازار چهارشنبه تحت تاثیر تحرکات یک ساعت پایانی بازار سه‌شنبه و زمزمه‌هایی درخصوص حذف ارز 28,500 تومانی و جدی شدن تجدید ارزیابی شرکت‌ها، با افزایش نسبی تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز به کار کرد و با وجود قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و عرضه‌های گاه و بی‌گاه نوسانگیران، در مجموع شرایط قابل قبولی داشت و در همین راستا رشد محدودی را شاهد بودیم؛ هر چند که هنوز هم در حجم لنگ می‌زند و این سیگنال خوبی نیست.

از آنجایی که بازار این روزها حرف خاصی برای گفتن ندارد، شاید بد نباشد مروری بر اتفاقات و آمار و ارقام خرداد داشته باشیم. بازار سهام طی معاملات ۴ هفته گذشته روندی کاهشی را به نمایش گذاشت. بازدهی دماسنج‌های اصلی بازار منفی بود. اکثر شاخص‌ها روند کاهشی را در پیش گرفتند. رقمی بالغ بر 5 همت پول از بازار خارج شد و در صدر بدترین اتفاقات، ارزش معاملات به شکل معناداری کاهش یافت و از اوج 25 همت در نیمه‌های اردیبهشت به کف 6 همت در روزهای پایانی خرداد رسید !

مهمترین دلایل وقوع رویدادهای منفی یک ماه گذشته، در گام نخست، بی‌اعتمادی ایجاد شده از سوی نهاد ناظر بود. رگولاتوری که صرفا وظیفه نظارت را دارد اما تصور کرد با صدور برخی بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌ها و دستورات و فرامین می‌تواند، بازار را رام کرده و تحت اختیار خود قرار دهد. در ادامه رسیدن اخبار مثبت سیاسی و افت اندک دلار بود که تصورات درخصوص قرار گرفتن بازار در روند رکودی را تقویت کرد و این در شرایطی است که افت دلار نهایتا 10 درصد بود و این اتفاق نشان داد که دولت بی‌پول با کسری بودجه جدی، تمایل زیادی هم به کاهش نرخ ارز ندارد اما بطور قطع بازار خودرو و مسکن بواسطه حباب سنگین قیمتی، رکود سختی را تجربه خواهند کرد. و دلیل آخر، انتشار گزارش 12 ماهه ضعیف برخی از خودرویی‌ها و بانکها بود که البته از قبل هم (با توجه به مداخلات دولت و قیمت‌گذاری دستوری) قابل پیش‌بینی بود و شایعات آن از یک ماه گذشته کف بازار دست به دست میشد. همه این عوامل سبب شد تا بازار سهام در آخرین ماه از فصل بهار چندان سر حال و جذاب نباشد.

اما در گزارش صبح چهارشنبه درخصوص تحولات پیش روی بازار و تحولات تیر بطور مفصل بحث شد و به این نکته اشاره شد که بازار در تیر ماه به مصاف گزارش‌های ماهانه خواهد رفت و با این گزارش‌ها کف قیمت بسیاری از سهم‌ها روشن خواهد شد. در ادامه، باری دیگر تحولات سیاسی و بحث توافق برجسته خواهد شد و لذا نوسانات نرخ ارز در کانون توجه فعالین اقتصادی قرار خواهد گرفت. در این ماه، فصل برگزاری مجامع و اخبار تجدید ارزیابی دارایی‌ها به اوج خواهد رسید و در انتها شرکت‌ها به مصاف انتشار صورت‌های مالی 3 ماهه خواهند رفت. بنابراین یک تیر داغ و پُر خبر در انتظار بازار خواهد بود و لذا امیدواریم فضای این ماه همچون هوایش گرم و دلنشین باشد.

اما پیش از اینکه به سراغ بازار برویم، شاید بد نباشد نگاهی به اتفاقات بعد از برجام در سال 1394 داشته باشیم و از این موضوع به عنوان چراغ راهی برای اتفاقات پیش روی بازار استفاده کنیم. 23 تیر ماه بود که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24