Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی معتقدند مجامع امسال 4 نکته مهم نسبت به مجامع سالهای گذشته دارد. نکته اول، پرداخت سود در زمانی کوتاه‌تر از سالهای اخیر بواسطه مصوبات اخیر سازمان است. نکته دوم، روشن شدن چشم‌انداز سودآوری شرکتها باتوجه به رشد اخیر ارز است. نکته سوم، اخبار و حواشی گروه پتروشیمی و خودرویی و پالایشی است. و نکته آخر، مباحثه درخصوص تجدید ارزیابی شرکتها و اخباری از این دست است که می‌تواند محرکی قوی برای بازار باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 4 تیر خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته از همان دقایق ابتدایی به بهانه درگیری داخلی در روسیه، با فشار عرضه و عقبگرد قیمت‌ها آغاز کار کرد؛ هر چند که با گذر از نیمه نخست بازار، فضا اندکی تعدیل شد اما در نهایت نبود خریدار جدی موجب شد تا کلیه شاخص‌ها روندی کاهشی را به نمایش بگذارند و حتی به رشد 3 درصدی دلار هم واکنشی نشان ندهند !! در واقع بازار تماشاچی و بی‌انگیزه، به دنبال بهانه برای عدم خرید می‌گردد و طبیعی است در چنین فضایی، طیفی از معامله‌گران از ترس افت دارایی خود و یا به امید خرید در قیمت‌های پائین‌تر در سمت فروش ظاهر شوند. 

بازار پس از بحران ریزش اولیه در روزهای میانی اردیبهشت ناشی از ورود نهاد ناظر به جلوگیری از شتاب رشد قیمت‌ها و روشن شدن گزارش‌های 12 ماهه، روندی اطلاحی و بعضا نوسانی را طی می‌کند. بازار تابستان را در حالی آغاز می‌کنیم که در اکثر سهم‌ها شاهد رسیدن/نزدیک شدن به سطوح حمایتی هستیم. اما هنوز جریان پول با بازار آشتی نکرده و همچنان نظاره‌گر است. در تیر ماه بازار ابتدا (از امروز و فردا) به پیشواز گزارش‌های ماهانه می‌رود و با این گزارش‌ها فضای سودسازی شرکت‌ها و کف بازار روشن خواهد شد. همچنین بازار به دنبال تعیین تکلیف عرضه خودرو در بورس کالا است. در ادامه درگیر اخبار سیاسی و اقتصادی و فصل مجامع می‌شود و در نهایت نظاره‌گر صورت‌های مالی 3 ماهه و تعدیل P/Eها خواهد شد و لذا یک تیرماه داغ و پرخبر در انتظار بازار است.

برخی معتقدند مجامع امسال 4 نکته مهم نسبت به مجامع سالهای گذشته دارد. نکته اول، پرداخت سود در زمانی کوتاه‌تر از سالهای اخیر بواسطه مصوبات اخیر سازمان است. نکته دوم، روشن شدن چشم‌انداز سودآوری شرکتها باتوجه به رشد اخیر ارز است. نکته سوم، اخبار و حواشی گروه پتروشیمی و خودرویی و پالایشی است. و نکته آخر، مباحثه درخصوص تجدید ارزیابی شرکتها و اخباری از این دست است که می‌تواند محرکی قوی برای بازار باشد. البته مهمترین رویداد تابستان، تحولات سیاسی است و فکر می‌کنیم باتوجه به اخباری که به گوش می‌رسد، کاهش تنش و توافق‌های نصفه و نیمه‌ای در راه باشد و این ماجرا می‌تواند شرایط متفاوتی را برای بازار سرمایه و بازارهای رقیب رقم بزند.

و حرف آخر اینکه، طبق برخی اخبار غیرموثق، گویا از هفته گذشته برخی کدهای خاص بصورت نامحسوس و چراغ خاموش و با حجم کم در بازار به ویژه در صندوق‌های اهرمی فعال شده و گفته می‌شود این خریدها ادامه دارد. البته با تکیه به این شایعات نمی‌توان اقدام به معامله و سرمایه‌گذاری نمود اما به نظر اتفاقات پیش رو به سود بازار تمام خواهد شد و از همین روی، پول‌های مطلع و هوشمند در حال خرید هستند.

و اما به سراغ بازار برویم. بازاری که آغازی ناامیدکننده و عذاب‌آور داشت اما کمی بهتر شد و مسیر تعادل را در پیش گرفت. جالب است که بازار با افت 2 هزار تومانی دلار، روند کاهشی می‌گیرد اما در زمان‌هایی که دلار رشد می‌کند، نقش تماشاچی را ایفا می‌کند !! برای امروز به 3 دلیل منطقا می‌بایست بازار بهتری را داشته باشیم. دلیل اول رسیدن دلار به کانال 50 هزار تومان. دلیل دوم، گرفتن ضرب فروش بازار روز گذشته و دلیل سوم، تغییر نرخ ارز محاسباتی فرآورده‌های ویژه پالایشگاهی در بورس کالا از ۲۸٬۵۰۰ به ۳۷٬۹۰۰ تومان. این خبر می‌تواند عاملی برای توجه مجدد بازار به پالایشی‌ها باشد. امیدواریم واگنرهای فروشنده باری دیگر تالار شیشه‌ای را خاک و خون نکشند.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24