Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

و نکته آخر اینکه، با تحولات پیش روی کدال، یک بار دیگر P/E بازار تعدیل خواهد شد. ضمن اینکه اگر فضای سیاسی کمی تعدیل شود و کاهش تنش داشته باشیم و از طرف دیگر نرخ سود بانکی کاهشی شود، بازار P/E خوبی خواهد گرفت و لذا بخشی از جریان نقدینگی حاضر در اقتصاد کشور به سمت بازار حرکت خواهد کرد و این نکته‌ای است که بسیاری از معامله‌گران در تحلیل‌های (احتمالی) خود لحاظ نمی‌کنند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 5 تیر خرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته بواسطه 3 عامل، اخبار مثبت منتشر شده درخصوص اصلاح نرخ ارز محاسباتی برخی فرآورده‌های پالایشی، رشد مجدد دلار در بازار آزاد و انتشار چند گزارش خوب ماهانه و البته فروکش داستان واگنرها! با افزایش نسبی تقاضا آغاز به کار کرد و در همین راستا شاخص کل با رشد حدود 27 هزار واحدی افت روز شنبه را جبران کرد؛ اما طبق روال عادی برنامه با گذر از یک ساعت نخست بازار و به دلیل نبود انگیزه و نقدینگی کافی، رفته‌رفته عطش خریداران فروکش کرد و به مرور فروشنده‌های بیشتری در کف بازار حاضر شدند. البته این موضوع در شاخص‌کل چندان مشهود نبود چراکه تعداد معدودی از نمادهای شاخص‌ساز شرایط را طوری جلوه دادند که بازار دارای شرایط مناسبی است !! کماکان معتقدیم تیر ماه بواسطه سلسله اتفاقات مثبت و ترافیک خبری با برخی اما و اگرها نقطه عطف بازار خواهد بود؛ هر چند که ممکن است زمان تغییر مسیر در نیمه دوم این ماه و با نزدیک شدن به زمان انتشار صورت‌های مالی 3 ماهه و برگزاری مجامع شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار باشد.

درخصوص گزارش‌های ماهانه باید گفت، اگر شرکت‌ها در میزان فروش مشابه اردیبهشت عمل کنند و نرخ‌ها کمی افزایشی باشد، سیگنال مثبت بسیار خوبی از ناحیه گزارش‌های 3 ماهه صادر خواهد شد و این رویداد می‌تواند کمی جریان فکری بازار را از قِبله روسیه به سمت کدال تغییر داده و عاملی برای آزاد شدن فنر فشرده شده بازار باشد !! ضمن اینکه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24