Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

عدم پایداری در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، نقشه‌های تمام‌نشدنی دولت برای جبران کسری بودجه از جیب شرکت‌ها و حضور قدرتمند مافیا و دلالان در زمین بازی سهامداران و تولیدکننده‌ها و در نهایت عدم امنیت سرمایه‌گذاری از اصلی‌ترین موانع شکل‌‌‌‌‌‌‌‌گیری تقاضا در بازار و ایجاد یک فضای بی‌اعتمادی است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با فشار عرضه‌های بیشتر ناشی از تعیین قیمت خوراک 7 هزار تومانی و سوخت گاز 4 هزار تومانی (توسط دولت) آغاز به کار کرد و در همین راستا صنایع بزرگ و کوچک بازار روند کاهشی را در پیش گرفتند. روز گذشته هم به این نکته اشاره شد که چنانچه طی روزهای پیش رو حجم بالا نرود و یا روند نوسانی و تحرکاتی از جنس حفظ "رقم شاخص" تکرار شود، موج جدیدی از عرضه از راه خواهد رسید و ناگزیر با وجود جذابیت قیمت‌ها، یک افت دیگر را تجربه خواهیم کرد.

عدم پایداری در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، نقشه‌های تمام‌نشدنی دولت برای جبران کسری بودجه از جیب شرکت‌ها و حضور قدرتمند مافیا و دلالان در زمین بازی سهامداران و تولیدکننده‌ها و در نهایت عدم امنیت سرمایه‌گذاری از اصلی‌ترین موانع شکل‌‌‌‌‌‌‌‌گیری تقاضا در بازار و ایجاد یک فضای بی‌اعتمادی است. در‌ حال‌ حاضر ریسک‌های قانون‌گذاری و سیاستگذاری مهم‌ترین چالش بازار است و در همین راستا شاهد تداوم خروج نقدینگی از بازار هستیم. شواهد آماری حاکی از آن است که از میانه‌های اردیبهشت و تحت ‌تاثیر برخی سیاستگذاری‌های اقتصادی و همچنین مداخله نهاد ناظر در بازار، مبلغی بالغ بر 22 همت پول حقیقی از گردونه معاملات خارج شده است !!

متاسفانه بازار سرمایه در یک بلاتکلیفی خاص قرار گرفته و در شرایطی که می‌توانست از تحولات کدال و اخبار مجامع منتفع گردد، زیر بار سیاست‌های غیرمنطقی دولت و بی‌توجهی نهاد ناظر به اتفاقات در حال وقوع، قرار گرفته است. در چنین شرایطی فارغ از متغیرهای کلان تاثیرگذار بر بازار سرمایه، تصمیمات ضد و نقیض سیاستگذاران به‌ویژه جدال میان وزارت صمت، شورای رقابت و سازمان بورس روند کوتاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدت بازار را نوسانی و اصلاحی کرده است. زیان انبوه خودروسازان بزرگ کشور ثمره همین تصمیمات اشتباه از سوی سیاستگذار است که سبب تحمیل آسیب جدی به سهامداران شده و گویی همین مسیر با درجه کمتر برای برخی از پترویی‌ها نیز ترسیم شده است. برخی معتقدند این جریان پولی که با فشار و ضربات آنچنانی از بازار خارج شده، بعید است به این راحتی‌ بازگردد. برخی دیگر معتقدند تنها شکل‌گیری رکود جدی در بازارهای رقیب است که می‌تواند عاملی برای حرکت نقدینگی به سمت بازار شود. و عده‌ای دیگر معتقدند که در فضای فعلی که خبری از پول هوشمند نیست، فقط روی پول خرد می‌توان حساب کرد و تنها ابزاری که می‌تواند جریان پول خرد بازار را فعال کند عرضه‌های اولیه (شرکت‌های بزرگ) است.

اما به سراغ بازار برویم. بازاری که انصافا حرفی برای گفتن نداشت. در دقایق نخست تعداد نمادهای منفی کمتر و فشار فروش ضعیف‌تر بود اما هر چه به نیمه‌های بازار و در ادامه به انتهای ساعت معاملات نزدیک‌تر شدیم، از طاقت سهامداران کاسته شد و در نتیجه فروشنده‌های بیشتری وارد رینگ معاملات شدند. به نظر برای امروز هم انتظار چندانی از بازار نیست. چراکه در حالت نرمال خبری از خریدار نیست، وای به حال اینکه به روزهای پایانی هفته هم نزدیک شده باشیم ! بنابراین برای امروز در بهترین حالت، بازاری نوسانی و کم‌رمق با ضرب‌آهنگ ضعیف‌تر فروش مورد انتظار است. 

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24