Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اما به سراغ بازار برویم. بازاری که در ظاهر حرف خاصی برای گفتن نداشت و فعلا فضای بی‌اعتمادی او را آزرده و زمین‌گیر کرده و روز به روز قیمت‌ها جذاب و جذاب‌تر می‌شود. جالب اینکه فضای گزارش‌های ماهانه هم خوب است و انتظار این بود که با رسیدن این گزارش‌ها به مرور جمع و جور شدن بازار را داشته باشیم اما گویی عده‌ای که خیلی تمایل به برگشت بازار به ریل صعود نداشتند و به دنبال ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 10 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته را تحت تاثیر از بین رفتن "امنیت سرمایه‌گذاری" با ضرب فروش آغاز کرد و این پیام را به دولت فرستاد که تصمیمات نسنجیده تیم اقتصادی، سبب فرار سرمایه از بازار و افت دماسنج اقتصاد کشور می‌شود. هر چند که بعید می‌دانیم بازار سرمایه سر سوزنی برای دولت اهمیت داشته باشد !! فقط کافی است نگاهی به لیست تصمیمات زیر و نتایج آن داشته باشید:

اصرار دولت به فروش خودرو به روش دستوری و لاتاری – نتیجه: رسیدن زیان انباشته 3 خودروساز بزرگ کشور به بیش از 170 همت ! پر شدن جیب مافیا و زیان سنگین سهامداران !

اصرار دولت به روی دلار نیمایی 28 هزار تومانی – نتیجه: هدررفت منابع دولت، ایجاد رانت گسترده برای عده‌ای خاص و در نهایت انتقال ثروت از جیب سهامداران به جیب دلالان و رانتخوران !

در نظر گرفتن نرخ خوراک 7 هزار تومانی و نرخ سوخت 4 هزار تومانی – نتیجه: رشد بهای تمام شده محصولات شرکت‌ها و کاهش قدرت رقابت صادراتی ! (زمستان سخت)

قیمت‌گذاری دستوری برای صنعت برق – نتیجه: خاموشی، آسیب به تولیدکنندگان، کاهش سرمایه‌گذاری، کسری بودجه و ... ! (تابستان سخت)

سرکوب دلار حواله و شکاف جدی با دلار بازار آزاد – نتیجه: انتقال ثروت از جیب سهامداران به جیب دلالان !

قیمت‌گذاری دستوری برای تایر و بسیاری از کالاهای دیگر به اسم حمایت از مصرف‌کننده – نتیجه: تحمیل زیان به تولیدکننده، عدم رضایت مصرف‌کننده و احتکار محصول در بازار توسط دلالان و ایجاد بازار سیاه !

بی‌تعارف، سیگنال‌هایی که اخیرا از سوی دولت و سیاست‌گذار به بازار سرمایه منتقل شده، این بوده که در این بازار هیچ امنیتی برای سرمایه‌گذاری نیست !! جیب سهامداران به هر روش و با هر نقشه‌ای خالی می‌شود و چه تلخ که در این میان گردن مافیا روز به روز کلفت‌تر و قطورتر می‌شود. متاسفانه با دانشمندانی طرفیم که سرسوزن درکی از اقتصاد و دولتمردی ندارند و صرفا به دنبال جبران کسری بودجه از جیب سهامدارنند. زمستان سخت را به طرف‌های مقابل وعده می‌دهند اما معکوس آن به اقتصاد و جامعه تحویل می‌دهند ... !! به نظر چنانچه دولت با همان فرمان پیش برود، به زودی در اقتصاد تخته خواهد شد.

و اما به سراغ بازار برویم. بازاری که در ظاهر حرف خاصی برای گفتن نداشت و فعلا فضای بی‌اعتمادی او را آزرده و زمین‌گیر کرده و روز به روز قیمت‌ها جذاب و جذاب‌تر می‌شود. جالب اینکه فضای گزارش‌های ماهانه هم خوب است و انتظار این بود که با رسیدن این گزارش‌ها به مرور جمع و جور شدن بازار را داشته باشیم اما گویی عده‌ای که خیلی تمایل به برگشت بازار به ریل صعود نداشتند و به دنبال ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24