Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه صنایع بهشهر با حضور بیش از 79 درصد سهامداران برگزار شد.

اعلام خبرهای جدید از مارگارین، در مجمع «وبشهر»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه صنایع بهشهر با حضور بیش از 79 درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع بر اساس رای سهامداران توسعه صنایع بهشهر، 58 درصد از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم وبهشر ۳۵ تومان تعلق گرفت.

در این مجمع، مدیرعامل شرکت اعلام کرد مشکلات مارگارین حل و فصل شده و اکنون به سود رسیده است. محصولات جدیدی در مارگارین تولید خواهد شد و مجددا به تابلو معاملات بورس خواهد بازگشت. مجمع دو سال گذشته مارگارین در تیرماه برگزار می شود.

مدیرعامل وبشهر گفت: شرکت در سال جاری افزایش نرخ نخواهد داشت و 12 درصد افزایش نرخ روغن سال گذشته نیز در 1402 اعمال شده است.

تکمیلی... 

بر اساس رای سهامداران توسعه صنایع بهشهر، 58 درصد از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم وبشهر 35 تومان تعلق گرفت.

افزایش دارایی مقابل بدهی

امروز شنبه (10 تیر) مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه صنایع بهشهر با حضور بیش از79 درصد وبشهر برگزار شد و اعضای هیات مدیره نیز گزارش از صورت های مالی  و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس شرکت توسعه صنایع بهشهر در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۴۱۳ ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افت داشت.

همچنین کل بدهی این شرکت 434 میلیارد تومان است. یادآور می شود؛ وبشهر با سرمایه ثبت شده ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۶,۱۹۶,۶۶۴ میلیون ریال سود محقق کرد.

البته کل دارایی این شرکت 3 هزار و 102 میلیارد تومان به شمار می رود.

تولیدات تازه و پخش گلتاش

در این مجمع از سوی هیات مدیره وبهشر اعلام شد؛ گلتاش تولید و فروش حدود ۶۰ هزار تن محصولات بهداشت فردی، و همچنین تولید حدود ۶۵۰۰ تن محصولات صنعتی و ۳۵۰۰ تن ادوات بسته بندی جمعا ۷۰ هزار تن تولید برای سال 1402 را در دستورکار و اهداف خود قرار داده است.

گلتاش همچنین تا انتهای سال مالی جاری فرمولاسیون و دریافت پروانه تولید برخی محصولات جدید اعم از  بهداشت فردی و هم سایر شوینده ها مانند انواع اسپری شوینده و لکه بر، انواع مایع پاک کننده مورد مصرف صنایع بهداشتی، بیمارستانی، راهسازی و حمل و نقل، مکان های عمومی و … را اخذ خواهد کرد. 

گلتاش پروژه های سرمایه ای شامل تکمیل تدریجی زنجیره تولید ادوات بسته بندی همچون خمیر دندان و درب بطری و پِت و … را تولیدکرده و  نوسازی و بهسازی برخی مخازن و تجهیزات و تکمیل تدریجی سایت گل بو را در درست اقدام دارد.

رشد ساینا و به پخش

لازم به ذکر است؛ بسیاری از پرونده های حقوقی وبشهر به نتیجه نهایی رسیده و رای اکثریت آنها به نفع این مجموعه تولیدی صادر شده است. 

همچنین وبشهر توانست در سال گذشته سود انباشته 54 میلیارد تومان را محقق سازد. از سویی دیگر نسبت بازده دارایی توسعه صنایع بهشهر 41.57 درصد به شمار می رود.

شرکت  به پخش ظرفیت  بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ هزار تن محصول دارد که در نوع خود رشد قابل توجهی را به دست آورده است.

از سویی دیگر شرکت ساینا به عنوان یکی دیگر از زیر مجموعه های وبشهر هدف‌گیری 3 تا 5 میلیون دلارصادرات را  در سال 1402 مد نظر دارد.

این شرکت در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار تن افزایش ظرفیت در به پخش خواهد داشت به طوری که محتوای سبد این محصولات دارای کیفیت و قیمت مناسب برای مصرف کننده است.

تقسیم سود مارگارین

بر اساس اعلام هیات مدیره توسعه صنایع بهشهر، مشکلات مارگارین حل و فصل شده و این شرکت در سال گذشته مجدد بازگشایی  و فعال شد و اکنون نیز به سود رسیده است.

همچنین محصولات جدیدی در مارگارین تولید خواهد شد. مقرر است، مجمع دو سال گذشته مارگارین نیز در تیرماه برگزار  شود. 

مارگارین از بابت ذخیره روغن و خرید مواد اولیه در شرایط مطلوب به سر می برود و می تواند مازاد تولید را نیز رقم زند.

عرضه اولیه و توسعه صادرات

در این مجمع اعلام شد که زرین ذرت شاهرود بدهی سنواتی 10 ساله ارزی خود را با این شرکت تسویه کرد.

از سویی دیگر وبشهر در سال جاری افزایش نرخ نخواهد داشت و 12 درصد افزایش نرخ روغن سال گذشته نیز در 1402 عامل شده است.

همچنین تمرکز بر صادرات به جهت خنثی سازی آثار منفی قیمت گذاری وبهشر اولویت بوده و برنامه ای ترسیم شده تا این شرکت در سال جاری 70 هزار تن صادرات داشته باشد.

از سویی دیگر مدیرعامل وبشهر اعلام کرد؛ کارهای مربوط به عرضه اولیه صنایع شیر ایران انجام شده و پس از اصلاح اساسنامه درج نماد روی تابلو بورس صورت می گیرد.

گفتنی است، در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران توسعه صنایع بهشهر،  معادل 58 درصد از سود انباشته تقسیم شد و به ازای هر سهم وبشهر 35 تومان تعلق گرفت. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24