Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به سراغ تحولات هفته پیش رو برویم. تقریبا اکثر شرکت‌ها گزارش‌های ماهانه خود را منتشر کرده و نهایتا برای امروز و فردا مابقی گزارش‌ها خواهد رسید. هر چند که تا به این جای کار بواسطه خبرهای نیمه دوم هفته گذشته، واکنش بازار به گزارش‌ها مناسب نبوده اما به‌هر جهت با تعدیل P/Eها و نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های 3 ماهه، احتمالا بازار کمی در روند و مسیر حرکتی خود تجدیدنظر کند. اخبار مجامع و تحولات سیاسی از دیگر رویدادهای مهم هفته پیش رو خواهند بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 11 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات نخستین روز کاری هفته را با وجود جذابیت قیمت‌ها اما تحت تاثیر افزایش بی‌اعتمادی و از بین رفتن امنیت سرمایه‌گذاری ضعیف و بی‌رمق آغاز کرد و تقریبا تا ساعت 10 با همین روند به کار خود ادامه داد اما با گذر از یک ساعت ابتدایی و آشکار شدن ضعف طرف تقاضا، به مرور فروشنده‌های بیشتری در کف بازار حاضر شدند و در همین راستا شاخص کل باری دیگر در مسیر سرازیری قرار گرفت و افت نزدیک به 10 هزار واحدی در کارنامه تابستانی خود ثبت کرد. ارزش معاملات خرد بواسطه اتفاقات هفته‌های اخیر به سطوح کمتر از 6 – 7 همت رسیده و به‌ نظر بازار برای برگشت نیاز به انتشار اخبار مثبت و کاهش ابهامات ایجاد شده توام با تزریق نقدینگی داشته باشد.

در حوزه خوراک پتروشیمی‌ها کماکان حرف و حدیث‌ها ادامه دارد اما گویا دولت قصد ندارد تغییری در رویکرد و تصمیمات خود ایجاد کند ! هر چند که تا به این جای کار هیچکدام از شرکت‌های پتروشیمی مصوبه‌ای از سوی دولت دریافت نکرده‌اند. ریشه مقاومت دولت در تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی را باید در بودجه‌نویسی معیوب و آثار فاجعه‌بار انحراف در قانون هدفمندی یارانه‌ها جستجو کرد. در دوسال اخیر با افزایش قیمت گاز برای صنایع داخلی و البته افزایش جهانی نرخ گاز (به دلیل تأثیر آن در فرمول نرخ خوراک پتروشیمی)، منابع درآمدی گاز طبیعی در تبصره ۱۴ بودجه (قانون هدفمندی یارانه‌ها)، حدود ۶ برابر شده است. از طرفی مصارف این تبصره خصوصاً در یارانه‌های غیرنقدی، در ۱۴۰۱ حدود ۲ برابر شد و علی‌رغم پیش‌بینی کسری میانگین ۱۳۰ همتی برای سال ۱۴۰۲ اما نهایتاً مصارف قانون بودجه ۱۴۰۲ تغییری نکرد و دولت مکلف به تأمین منابع آن شد. در نتیجه با وجود کاهش نرخ خوراک پتروشیمی طبق فرمول (به دلیل کاهش نرخ‌های جهانی گاز) اما به دلیل اینکه مصارف این تبصره کاهش‌یافتنی نیستند، چنین مقاومتی برای کاهش نرخ‌های گاز طبیعی بوجود آمده است !

اما به سراغ تحولات هفته پیش رو برویم. تقریبا اکثر شرکت‌ها گزارش‌های ماهانه خود را منتشر کرده و نهایتا برای امروز و فردا مابقی گزارش‌ها خواهد رسید. هر چند که تا به این جای کار بواسطه خبرهای نیمه دوم هفته گذشته، واکنش بازار به گزارش‌ها مناسب نبوده اما به‌هر جهت با تعدیل P/Eها و نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های 3 ماهه، احتمالا بازار کمی در روند و مسیر حرکتی خود تجدیدنظر کند. اخبار مجامع و تحولات سیاسی از دیگر رویدادهای مهم هفته پیش رو خواهند بود.

درخصوص بازار ارز باید گفت، کماکان دلار ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24