Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران ترانسفو با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

100 ریال سود نقدی برای سهامداران «بترانس»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران ترانسفو با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

بر اساس رای سهامداران ایران ترانسفو به ازای هر سهم بترانس ۱۰۰ ریال سود تعلق گرفت. این میزان سود تقسیمی نسبت به سال گذشته  ۵۰ درصد بیشتر است.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*ایران ترانسفو رتبه A شفافیت مالی در بازار سرمایه را اخذ کرد.

*دوره وصول مطالبات بترانس  از سال ۹۷ تا به امروز کاهش ۱۵ درصدی داشته است.

*این شرکت در سال گذشته ۴۰۰ نیروی انسانی را استخدام کرد و در سال‌ جاری نیز ۴۰۰ نیروی انسانی دیگر جذب می کند.

*کلیه ماشین آلات بترانس همسو با آخرین متد و تکنولوژی روز دنیا است.

*در صنعت برق اولین میز خدمات مشتری توسط ایران ترانسفو ایجاد شد.

*بترانس معادل ۳۸۲ میلیارد تومان در حوزه فروش، تعدیل مثبت به دست آورد.

*تمرکز این شرکت در سال جاری بر افزایش تولید است.

*میزان تولید بترانس در سه ماهه اول سال جاری معادل ۱۷ درصد رشد داشت.

*جواز تولید خودروی برقی از وزارت صمت اخذ شده است. این خودرو مونتاژ نبوده و مسافری به صورت ون بوده و در اختیار حمل و نقل عمومی قرار می گیرد.

تکمیلی... 

بر اساس رای سهامداران ایران ترانسفو به ازای هر سهم بترانس ۱۰۰ ریال سود تعلق گرفت.

تولید ون برقی

امروز یکشنبه (11 تیر)، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران ترانسفو با حضور بیش از۷۳ درصد سهامداران بترانس برگزار شد و هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس اعلام شد؛ بترانس ۸۵ درصد از سهم بازار داخلی را در اختیار دارد. عمده رشد هزینه‌های شرکت اصلی بابت پوشش سرمایه در گردش مورد نیاز این صنعت است.

در این مجمع اعلام شد؛ ایران ترانسفو به تولید ون برقی وارد می شود. همچنی یک شرکت دانش بنیان برای تولید محصولات خاص توسط این شرکت احداث می شود.

رشد 3 هزار و 800 درصدی صادرات

قابل ذکر است؛ سهم ایران ترانسفو در فروردین به فروش 1057 میلیارد ریالی رسید و فروش اردیبهشت 1258 میلیارد ریال و خرداد 4450 میلیارد ریال شد. 

البته میزان فروش 3 ماهه بترانس 6765 میلیارد ریال شد که مدت مشابه قبل 4168 میلیارد ریال بود. هم اکنون سرمایه شرکت پس از آخرین افزایش سرمایه به میزان ۸۷۱ درصد در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۳,۶۴۰ میلیارد تومان رسیده البته این افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی زمین و سود انباشته بود.

کشورهای هدف صادرات بترانس نیز عمدتا کشورهای خاورمیانه ، جمهوری‌های تازه استقلال‌یافته آسیای میانه (سوریه، عراق، تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان و ارمنستان) و کشورهای آفریقایی هستند.

این شرکت در سال گذشته رشد ۳ هزار و ۸۰۰ درصدی از حوزه صادرات را تجربه کرد. بترانس سال گذشته با افزایش فروش خارجی ۲۵۰ درصد تونسته ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشت.

رتبه برتر شفافیت مالی

قابل ذکر است؛ شرکت برای تأمین نقدینگی به‌موقع خرید مواد اولیه اقدام به انتشار اوراق مرابحه به مبلغ ۵هزار میلیارد ریال کرد.

همچنی داخلی‌سازی ورق هسته و کلید تنظیم ولتاژ از برنامه‌های در دستور کار بترانس قرار دارد به طوری که سرمایه‌گذار و زمین مشخص و توافقات اولیه انجام شده  و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

در این مجمع و در پاسخ به سهامداران  بترانس اعلام شد؛ ورود ایران ترانسفور ری و ترانسفورماتور توزیع زنگان به بازار سرمایه به دلیل پرونده حقوقی با شرکت صانیر و بازار پرتلاطمی که وجود داشت، انجام نشد و در حال حاضر تیمی بر روی این موضوع بررسی و پیگیری انجام می دهد.

ایران ترانسفو رتبه A شفافیت مالی در بازار سرمایه را اخذ کرد. دوره وصول مطالبات بترانس  از سال ۹۷ تا به امروز کاهش ۱۵ درصدی را به دست آورد.

این شرکت در سال گذشته ۴۰۰ نیروی انسانی را استخدام کرد و در سال‌ جاری نیز ۴۰۰ نیروی انسانی دیگر نیز جذب می کند.

کلیه ماشین آلات بترانس همسو با آخرین متد و تکنولوژی روز دنیا است. در صنعت برق اولین میز خدمات مشتری توسط ایران ترانسفو ایجاد شد.

تمرکز بر افزایش تولید

قابل ذکر است؛ کارخانه تولید انواع سیم این مجتمع تولیدی به بهره‌برداری رسید. بترانس معادل ۳۸۲ میلیارد تومان در حوزه فروش، تعدیل مثبت به دست آورد.
یکی از مهمترین برنامه های این شرکت در سال جاری تمرکز بر افزایش تولید است.

یادآور می شود؛ در ابتدای سال جاری، عملیات اجرایی تولید داخل کلید تنظیم ولتاژ با شرکت ساتکاب آغاز شده است. همچنین در این مدت، عملیات اجرایی ساخت طرح توسعه شرکت توسعه پست‌های ایران ترانسفو آغاز شده است.

البته میزان تولید بترانس در سه ماهه اول سال جاری معادل ۱۷ درصد رشد داشت. همچنین اخذ جواز تاسیس تولید خودروی برقی از وزارت صمت اخذ شده به طوری که این خودرو مونتاژ نبوده و مسافری به صورت ون بوده و در اختیار حمل و نقل عمومی قرار می گیرد. 

شرکت صنایع سیم لاکی اشراق در خردادماه ۱۴۰۲ افتتاح شد. در پایان این مجمع  و بر اساس رای سهامداران ایران ترانسفو نیز به ازای هر سهم بترانس ۱۰۰ ریال سود تعلق گرفت.

یادآور می شود؛ این میزان سود تقسیمی نسبت به سال گذشته  ۵۰ درصد بیشتر است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مرتضی کریمی
    مرتضی کریمی

    سپاس ممنون

    10 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24