Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دومین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت آسیاناما با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد.

دارایی‌های آسیاناما تا سال 1406 دو برابر می شود

بورس24 : دومین نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت آسیاناما با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد.

 عذرا بیانی نماینده سرمایه‌گذاری امید  گفت: مجموعه  امید در صنایع بزرگی مثل معادن و فولاد ، سیمان ساختمان فعالیت می‌کند و سهم انتفاع گروه امید در زنجیره ارزش صنعت نشان می‌دهد که 60 درصد در مخازن گازی، 26 درصد درسنگ آهن و در مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی نفت 25 درصد را در اختیار دارد.

وی گفت: برنامه‌های گروه امید در شرکت‌های زیرمجموعه عرضه اولیه، حمایت ، هدایت و راهبری شرکتی و رعایت الزامات حاکمیت شرکتی است.شرکت آسیاناما هم بر همین اساس در سال 1400 پذیرش و در روزهای آتی عرضه اولیه خواهد شد.

به گفته وی هلدینگ امید 17 شرکت فرعی دارد که آسیا ناما هفتمین شرکتی است که وارد بازار سرمایه می‌شود.

بیانی گفت: آسیاناما در سه سال اخیر هیچ بند حسابرسی نداشته که این موضوع به دلیل نظارت دقیق و کامل سهامدار عمده است و به صورت سه‌ماهه و فصلی عملکرد زیرمجموعه‌ها پایش می‌شود تا گلوگاه‌ها بررسی شود.

بیانی در خصوص آینده سودآوری شرکت آسیاناما گفت: تولید محصولات جدید CNG با استفاده از لوله‌های فولادی بدون درز،مدیریت هزینه در راستای کاهش بهای تمام شده و افزایش حاشیه سود،الزام خودروسازان برای افزایش تولید خودروهای دوگانه‌سوز به منظور کنترل سبد مصرف سوخت کشور در برنامه شرکت است.

سهم بازار را افزایش می دهیم

به گفته وی، افزایش سهم بازار برای تولید و فروش مخازن طبی و سنتی از لوله‌های بدون درز و افزایش فعالیت خدمات خودرویی در سایت خاوران و افزایش سهم فروش محصولات نیمه‌سوخته از طریق عقد قرارداد با شرکت‌های همکار از دیگر برنامه های شرکت است.

وی گفت: شرکت استراتژی خود را از تولید محور به فروش محور تغییر داده به دنبال این هستیم محصولی را تولید کنیم که هم بابت آن سفارش داشته باشیم و هم سود بهترین نصیب شرکت شود.

وی گفت: دو سال گذشته به دلیل اتفاقی که در صنعت خودروسازی رخ داد به یکباره تولید خودرو ۴۰۵ کنار گذاشته شد به همین دلیل مخازنی که تولید و انبار شده بود به دست خودروساز نرسید و به فروش نرفت مدیریت شرکت برای جلوگیری از انباشت و استفاده بهینه از مواد اولیه ابتدا تصمیم به مدیریت کاهش موجودی گرفت. ما در پایان سال مالی ۳۰ آذر ماه نزدیک به ۴۰ هزار مخزن سی‌ان‌جی داشتیم که اگر این مقدار را اگر  با ۲۴۰۰۰ مقدار تولید شده جمع بزنیم،  حدود ۶۰ هزار مخزن باقی می‌ماند که ما از این عدد ۴۸ هزار مخزن را فروختیم این مشکلات مرتفع شده موجودی انبار کاهش یافته و از تیر ماه میزان تولیداتمان به ۷۰۰۰ عدد در روز خواهد رسید.

دو شرکت دیگر در راه بورس

بحرالعلوم گفت: شرکت پترو امید آسیا را بورسی خواهیم کرد نیروگاه تولید برق منجیل راه IPO خواهیم کرد.‌

به گفته وی، در خصوص مدیریت سهم آسیا ناما پس از عرضه این اطمینان را می‌دهیم که قیمت سهم بسیار با ثبات و به سمت ارزش ذاتی سهم حرکت کند.ما در سهام خود  طوری مدیریت میکنیم که از ارزش ذاتی خود فاصله نداشته باشد و حباب منفی و مثبت را برای سهام زیر مجموعه وامید نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم، هیچی سهمی وارد مقوله پروژه شدن شود و ثبات شعار ما ارزشی است که به سرمایه گذاران امید وعده می‌دهیم.

در ادامه محمدهادی بحرالعلوم، مدیر سرمایه‌گذاری هلدینگ امید و نماینده سهامدار عمده  گفت:گروه امید یک هلدینگ به عنوان چند رشته‌ای شناخته شده در بازار سرمایه کشور استراتژی‌های جدیدی را درنظر گرفته که عرضه آسیا ناما قدمی در راستای همین استراتژی‌هاست.

وی گفت: امید را اصولا شرکتی معدنی می‌شناسند اما با بازبینی استراتژی با رویکرد توجه به حوزه انرژی، چشم‌انداز جدیدی در این مجموعه ترسیم شده و در حال طراحی و سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی است که عمده این سیاست‌گذاری هنوز نشان داده نشده است. شرکت بزرگی به نام پترو امید داریم که فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است. شرکت تابان هور نیز به یک غول سرمایه‌گذاری در حیطه برق و تامین انرژی تبدیل می‌شود.

به گفته وی، آسیاناما هم در بحث انرژی فعال است، ذخیره‌سازی سی ان جی و در گام‌های بعدی در حوزه سیلندرهای هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن کار خواهد کرد.

مهدی ملایی معاون اجرایی آسیاناما به ارائه تاریخچه‌ای از شرکت پرداخت و گفت: این شرکت با نام اولیه تهران شامر در سال ۵۱ تاسیس شد و پس از تصمیمات اخذشده در مجامع سال‌های ۶۲، ۷۶ و ۸۶، نام و شخصیت حقوقی این شرکت به ترتیب به قدس پلاستیک، گروه کارخانجات تامین نیازهای افزاری مدارس آسیا و شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما تغییر یافت.

وی افزود: در سال 92 خط تولید شرکت به بهره‌برداری اولیه رسید و اولین‌بار در سال 97 به کشور قرقیزستان صادرات داشت.

ملایی گفت: تولید مخازن CNG جزو اهداف اولیه شرکت بوده اما به مرور زمان مخازن صنعتی تولید کرد و در دوره کرونا مخازن بیمارستانی نیز تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت. در حال حاضر تولید اصلی شرکت  تولید مخازن سی ان جی خودرو است.این شرکت در خردادماه 1401 در فرابورس با نماد «ناما» در گروه خودرو و ساخت قطعات پذیرش شده و  در حال حاضر جزو شرکت‌های فرعی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید است.

معاون اجرایی آسیاناما  گفت: در حال حاضر 90 درصد از تقاضای شرکت‌های خودروساز توسط آسیاناما تامین می‌شود و سهم ما از بازار غیرخودرویی نیز نزدیک به 10 درصد است.

افزایش سرمایه می‌دهیم

وی سرمایه فعلی این شرکت را 105 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بعد از عرضه اولیه تلاش داریم افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی داشته باشیم.

ملایی  با اشاره به اینکه در این مجموعه مخازن CNG، مخازن طبی-صنعتی و کاپ تولید می‌شود، در خصوص روش تولید مخزن در شرکت آسیاناما به دو روش اشاره کرد و گفت:در روش اول تولید مخزن تحت فشار از لوله بدون درز است که تمامی شرکت‌های داخلی از این روش که ساده‌تر است استفاده می‌کنند.در روش دوم تولید مخزن تحت فشار از ورق نورد شده است که مختص شرکت آسیاناماست.

وی ادامه داد: پیش بینی 600 میلیارد فروش در سال 1402 داشته‌ایم. سود این شرکت با توجه به اینکه قیمت‌گذاری دستوری در این حوزه نداریم، تضمین شده است و بازدهی حداقل 25 درصدی خواهیم داشت.از سوی دیگر افزایش بهای تمام شده بسیاری از شرکت‌ها را تهدید می‌کند در حالی که 70 درصد از بهای تمام شده ما مواد است و طبق قراردادها در صورت افزایش نرخ، خودروسازها باید به ما تعدیل نرخ دهند و ما نیز به تبع آن افزایش نرخ می‌دهیم.

  در ادامه ، میثم بلگوریان  نماینده تامین سرمایه لوتوس پارسیان ارزش‌گذار با اشاره به روش‌های ارزش‌گذاری آسیاناما پرداخت و گفت: از مهم‌ترین فاکتورها در تمامی گزارش‌های ارزش‌گذاری نرخ تورم است که برای سال 1402 رقم 63 درصد و سال 1403 نیز 30 درصد در نظر گرفته شده است.همچنین نرخ فروش محصولات را به نرخ ورق فولادی وابسته کرده‌ایم که پیش‌بینی نرخ فروش هر محصول از حدود 7 میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر عدد در سال 1402 به 10 میلیون تومان در سال 1403 می‌رسد.

وی گفت: میزان تولید مخازن نیز 72 هزار عدد برای 1402 در نظر گرفته شده است.در خصوص درصد بهره‌برداری از ظرفیت اسمی نیز 29 تا 30 درصد در نظر گرفتیم.

وی گفت: سود خالص این شرکت 163 میلیارد پیش‌بینی‌شده برای 1402  و سال بعد نیز به 260 میلیارد تومان میرسد. در مورد حاشیه سود خالص نیز از سال 1403 به بعد، سود خالص به صورت ثابت روی 30 درصد پیش‌بینی‌شده است.

ملایی گفت: دارایی‌های آسیاناما در حال حاضر 960 میلیارد تومان است که طبق پیش‌بینی‌ها در سال 1406 دوبرابر می‌شود و به 1850 میلیارد تومان می‌رسد.

 نماینده تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان ارزش‌گذار  سهام «ناما» با اشاره به اینکه طبق روش جریان‌های نقدی عدد 665 میلیارد تومان برای ارزش بازار شرکت به دست آمده که بدهی سهامدار عمده از این کم شده است، افزود:در روش سود تقسیمی نیز درصدِ تقسیم سود را متناسب با جریان نقدی که در شرکت ایجاد می‌شود و قابلیت پرداخت دارد 61 تا 64 درصد در سال‌های مختلف دیده‌ایم که عدد به دست آمده برای ارزش سهام شرکت آسیاناما 672 میلیارد تومان پس از کسر بدهی سهامدار عمده است.

وی گفت: در روش ارزیابی نسبی نیز P/E در سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 شرکت 9.9 بوده که در نهایت 1318 میلیارد تومان برای ارزش کل سهام شرکت به دست آمده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24