Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در این گزارش و با توجه به تحولات رخ داده، درخصوص 2 سناریوی پیش روی بازار بحث خواهیم کرد. سناریوی نخست: تداوم روند اصلاحی بازار به شکل فرسایشی (دو روز منفی و دو روز مثبت). در این سناریو شدت افت بالا نخواهد بود و احتمالا بازار به شکل نوسانی تا سطح 2 – 2.1 میلیون واحد کاهش ارتفاع خواهد داد. پس از آن برای مدتی درجا خواهد زد و با حرکات رفت و برگشتی کف جدیدی شکل خواهد گرفت و در ادامه وارد روند صعودی خواهد شد

پیش‌بینی وضعیت بورس 12 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته آغازی مشابه با بازار شنبه داشت اما رفته‌رفته دست فروشنده‌ ضعیف شد و تقاضا تا حدودی بر بازار مسلط شد اما میدان‌داری خریداران و حجم معاملات به قدری قوی نبود که سیگنال خاتمه یافتن روند نزولی را صادر کند و کماکان می‌بینیم که طیف وسیعی از معامله‌گران بواسطه از بین رفتن ‌اعتماد عمومی نظاره‌گر بوده و انگیزه‌ و امیدی برای حرکت رو به جلو ندارند. در واقع با بازاری مواجه‌ایم که با وجود برخی بداخلاقی‌ها و مداخله‌ها بواسطه شرایط بنیادی خوب شرکت‌ها و جذابیت قیمت‌ها، انگیزه‌های زیادی برای رشد داشت اما آنقدر سطح بداخلاقی، بی‌تدبیری و دست‌اندازی بالا گرفت که کار برای برگشت سخت شد !!

متاسفانه دولت هیچ ارزشی برای بازار قائل نیست و درست در زمانی که انتظار تغییر مسیر سهام و جریان اعتمادسازی می‌رفت، با اتخاذ تصمیمات غلط این پیام واضح و شفاف را به سرمایه‌گذاران، فعالین بازار، بازنشسته‌ها، اقتصاددانان و ... ارسال کرد که هر گاه با کسری بودجه مواجه شود، جیب شرکت‌ها، سهامداران و هر کسی را که بتواند، نشانه خواهد گرفت و هیچ امنیتی برای سرمایه‌گذاری نیست. تلخی ماجرا اینجاست که این رفتارها از نرخ‌گذاری دستوری گرفته تا وضع عوارض و مالیات‌های گوناگون بر صنایع بارها و بارها تکرار شده و هیچگاه دولت‌ها از تصمیمات اشتباه گذشتگان درس عبرت نگرفته‌ و جالب اینجاست که دولت سیزدهم با شعار رونق تولید، کمر همت به تعطیلی صنایع بسته است.

دود این ماجرا همیشه ابتدا به چشم سهامدار و بعد با چند برابر قدرت به مانند خاری به چشم سیاست‌گذاران می‌رود. جالب اینجاست که حتی برخی از مدیران و سهامداران عمده هم بواسطه حفظ جایگاه و میز و صندولی خود، اعتراضی به این تصمیمات نداشته و سکوت پیشه کرده‌اند. توجه به این نکته ضروری است که بواسطه ناترازی بودجه و مشکلاتی که برای تولید و در ادامه صادرات ایجاد می‌شود، باری دیگر با جهش نرخ ارز مواجه خواهیم شد و آن وقت است که با تشکیل صف تقاضا برای دلار و سکه و کالاهای با ماهیت سفته‌بازی، دولت و دانشمندان اقتصادی متوجه سهل‌انگاری و ندانم‌کاری‌های خود خواهند شد !!

اما در این گزارش و با توجه به تحولات رخ داده، درخصوص 2 سناریوی پیش روی بازار بحث خواهیم کرد. سناریوی نخست: تداوم روند اصلاحی بازار به شکل فرسایشی (دو روز منفی و دو روز مثبت). در این سناریو شدت افت بالا نخواهد بود و احتمالا بازار به شکل نوسانی تا سطح 2 – 2.1 میلیون واحد کاهش ارتفاع خواهد داد. پس از آن برای مدتی درجا خواهد زد و با حرکات رفت و برگشتی کف جدیدی شکل خواهد گرفت و در ادامه وارد روند صعودی خواهد شد و حتی انتظار می‌رود گذر از سقف 2.5 میلیون واحد را داشته باشیم. در این سناریو بزرگان بازار پیشتاز خواهند بود و احتمالا حرکت بازار از اواخر تیر یا اوایل مرداد آغاز شود.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24