Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی معتقدند بازار این روزها شباهت‌های زیادی با بازار روزهای ابتدایی آبان دارد. در آن مقطع شرایط بنیادی بازار مطلوب و P/E سهام جذاب بود و امروز می‌بینیم که دقیقا همین وضعیت حاکم است. از نظر تکنیکی شاخص کل در اوایل آبان ماه از محدوده حمایتی یک میلیون و 250 هزار واحدی برگشت زد و امروز با سطح حمایتی 2.1 میلیون واحدی فاصله چندانی ندارد. از نظر حجم، ارزش معاملات در سطوح ...

پیش‌بینی وضعیت بورس 13 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته به کمک تعدیل مثبت شبندر، برخی اخبار و شایعات، رسیدن دلار به کانال 50 هزار تومانی و همچنین تحرکات مثبت گروه خودرویی، با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد و با وجود عرضه‌های گاه و بی‌گاه نیمه دوم بازار اما در مجموع شرایط خوب و حتی بهتر از انتظاری داشت و در نهایت با رشد بیش از 1 درصدی به کار خود خاتمه داد. بر کسی پوشیده نیست که تحرکات در 2 گروه پالایشی و خودرویی تاثیر زیادی در روند حرکتی و روحیه بازار دارد. در این روز ارزش معاملات با رشد حدود 20 درصدی به 7.8 همت رسید و اگر برای روزهای آتی روند رو به رشد در حجم معاملات ادامه داشته باشد، می‌توان کمی به تغییر مسیر بازار خوش‌بین شد.

برخی معتقدند بازار این روزها شباهت‌های زیادی با بازار روزهای ابتدایی آبان دارد. در آن مقطع شرایط بنیادی بازار مطلوب و P/E سهام جذاب بود و امروز می‌بینیم که دقیقا همین وضعیت حاکم است. از نظر تکنیکی شاخص کل در اوایل آبان ماه از محدوده حمایتی یک میلیون و 250 هزار واحدی برگشت زد و امروز با سطح حمایتی 2.1 میلیون واحدی فاصله چندانی ندارد. از نظر حجم، ارزش معاملات در سطوح 3 همتی (با دلار 28 هزار تومانی) قرار داشت و امروز ارزش معاملات به سطوح 5 – 6 همتی با دلار 50 هزار تومانی رسیده است. در آن مقطع فضا از نظر سیاسی به حاشیه رفته بود و امروز فضای اقتصادی و تصمیمات دولت بازار را زمین‌گیر کرده است. 

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این فنر جمع شده همچون اتفاقات سال گذشته رها خواهد شد و رشد خوبی در انتظار بازار خواهد بود اما همانطور که روز گذشته هم (در دو سناریو) اشاره شد، ممکن است این برگشت کمی زمان‌بر بوده و بازار بواسطه فضای بی‌اعتمادی ایجاد شده کمی فرسایشی شود. البته کف قیمت‌ها در همین حوالی خواهد بود و نگرانی خاصی (با توجه به در پیش بودن گزارش‌های 3 ماهه) وجود ندارد اما از نظر زمانی ممکن است کمی اتلاف زمان داشته باشیم. با این حال ممکن است در برخی از سهام بواسطه درگیر بودن جریان نقدینگی، تحرکات بهتر و بازدهی مناسبی داشته باشیم اما کلیت بازار به‌خصوص شرکت‌های بزرگ اسیر اتفاقات اخیر خواهند بود.

البته یک سناریوی سومی هم مطرح می‌شود که ما بواسطه سیاست‌های ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24