Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : شرکت پتروشیمی جم با توجه به تنوع دریافت خوراک و تولیدات مختلف الفینی درمنطقه ویژه انرژی پارس دارای موقعیتی ویژه نسبت به سایر مجتمع های این منطقه است که با وجود دریافت خوراک مایع و گاز توانسته با مدیریت منابع و مصارف و سبد محصولات تولیدی به نسبت سال مالی  علی رغم تمام نوسانات موجود در اقتصاد شاهد بهبود عملکرد در سال 1401 باشد و بیش از 11 هزار 500 میلیارد تومان سود خالص در عملکرد تلفیق خود به ثبت برساند. عبدالرحیم قنبریان مدیرعامل پتروشیمی جم در خصوص عملکرد سال مالی 1401 این شرکت و برنامه های توسعه ای اجرا شده اینطور به بورس 24 توضیح داد و گفت: بر اساس آمار منتشر شده پتروشیمی جم در عملکرد شرکت اصلی موفق به تحقق 10 هزار میلیارد تومان سود و در عملکرد تلفیق بیش از 11 هزار 500 میلیارد تومان سود خالص شده است.

پتروشیمی جم چگونه به مجمع می رود؟

بورس24 : شرکت پتروشیمی جم با توجه به تنوع دریافت خوراک و تولیدات مختلف الفینی درمنطقه ویژه انرژی پارس دارای موقعیتی ویژه نسبت به سایر مجتمع های این منطقه است که با وجود دریافت خوراک مایع و گاز توانسته با مدیریت منابع و مصارف و سبد محصولات تولیدی به نسبت سال مالی  علی رغم تمام نوسانات موجود در اقتصاد شاهد بهبود عملکرد در سال 1401 باشد و بیش از 11 هزار 500 میلیارد تومان سود خالص در عملکرد تلفیق خود به ثبت برساند.

عبدالرحیم قنبریان مدیرعامل پتروشیمی جم در خصوص عملکرد سال مالی 1401 این شرکت و برنامه های توسعه ای اجرا شده اینطور به بورس24 توضیح داد و گفت: بر اساس آمار منتشر شده پتروشیمی جم در عملکرد شرکت اصلی موفق به تحقق 10 هزار میلیارد تومان سود و در عملکرد تلفیق بیش از 11 هزار 500 میلیارد تومان سود خالص شده است.

وی در خصوص بازار های صادراتی محصولات جم هم گفت: با استراتژی های پیاده سازی شده در حوزه صادرات تلاش شد تا تمرکز فروش به چین را مدیریت کنیم و بازارهای هدف صادرات را متنوع تر کنیم، اکنون در بازار های حوزه CIS ، ترکیه و هند ورود کردیم و در حال فعال کردن بازار آفریقا هستیم  و یک ترکیب متنوع از مشتریان را داریم که فروش های صادراتی دریایی ما نیز  عمدتا CFR است.

قنبریان گفت: به منظور افزایش راندمان تولید در حال آماده سازی واحد های الفین برای اورهال هستیم. با توجه به این که در 4-5 سال اخیر اورهال این واحد ها را نداشتیم این اقدامات در پاییز اجرایی خواهد شد. همچنین اقدامات بهبود و افزایش ظرفیت کوره های گازی را نیز اجرایی کردیم که به بهبود عملکرد تولید شرکت کمک می کند. اورهال پیش رو 40 روز به طول خواهد انجامید و این امکان را فراهم می کند تا با توجه به اقداماتی که صورت می گیرد شرکت این توانایی را داشته باشد تا در آینده از نظر تولید به رکورد 1میلیون 200 هزار تن که در گذشته محقق شده بود دست یابد.

مدیر عامل پتروشیمی جم در خصوص فروش های داخلی نیز گفت: با توجه به قیمت تسعیر  28500تومان برای تعیین نرخ پایه محصولات پتروشیمی و اختلاف آن با قیمت ارز آزاد شاهد تقاضاهایی مازاد بر نیاز واقعی هستیم که باعث ایجاد رقابت قیمتی می شود وطبیعتا اگر نیاز واقعی بازار بر اساس آمار موجود شناسایی شود و نرخ های فروش نیز متناسب با واقعیت اقتصاد در بورس کالا رقابت شود  به نفع تولیدو سهامداران خواهد بود  و هم جلوی قاچاق کالا و تقاضای کاذب گرفته می شود اما عمدتا به دلیل افزایش تقاضا باید کف عرضه را افزایش دهیم و  این موضوع باید مورد کارشناسی  قرار گیرد.

قنبریان در خصوص طرح های توسعه ای و پرونده های حقوقی شرکت هم گفت:  در سال 1401 پتروشیمی جم مسائل پیچیده حقوقی داشت که خوشبختانه با اقداماتی که عملیاتی شد به نتایج مثبتی در به نتیجه رسیدن این پرونده ها رسیدیم.در حوزه طرح های توسعه ای نیز  پاد جم و پلیمر کنگان که با روند کندی در اجرا روبرو بود را در مسیر درست حرکت دادیم و امیدواریم تا پایان امسال یک خط تولیدی را وارد مدار کنیم و انتظار داریم در سال آتی دو خط تولیدی ABS را نیز وارد مدار تولید کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24