Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز که این گزارش را قلم می‌زنیم، در نیمه‌های تیر ماه قرار داریم. تقریبا دو هفته دیگر تا پایان این ماه پُر حاشیه باقی است و طبیعتا به مرور نقش کدال و گزارش شرکت‌ها پُررنگ خواهد شد و لذا اگر فضای انتشار گزارش‌ها مناسب باشد می‌توان به تعدیل مجدد P/Eها و سفت شدن کف ‌بازار امیدوار بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 14 تیر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز هم شرایط بدی نداشت و با یک رشد دیگر به سطح مقاومتی مهم 2.2 میلیون رسید اما در نیمه دوم بازار کمی فشار عرضه بالا گرفت. دلیل این اتفاق هم واضح است. بازار طی 2 ماه اخیر آسیب زیادی از تصمیمات دولت و نهاد ناظر خورد و در همین راستا جریان خروج پول و بی‌اعتمادی شدت گرفت و لذا طبیعی است که پس از رشد 2 – 3 روزه و همزمان با رسیدن بازار به مقاومت 2.2 میلیون واحد شاهد شناسایی سود توسط نوسان‌گیران و معامله‌گران کوتاه‌مدتی باشیم. بنابراین بازار در مرحله خارج شدن از آن شوک عجیب قرار دارد و باید دید موفق به خروج از این شوک می‌شود یا باری دیگر فروشنده‌ها او را به زیر خواهند کشید.

طبیعتا برای تحقق این رویداد، برداشته شدن آوار خراب شده و اینکه طیفی وسیعی از تماشاچیان بازار (پول‌های ریز و درشت) در فاز خرید قرار بگیرند، می‌بایست انتشار اخبار مثبت، تزریق نقدینگی و توقف سیاست‌های آسیب‌زننده دولت را داشته باشیم. اخبار مثبت می‌تواند جنسی نظیر تعدیل مثبت در سایر پالایشی‌ها، برگشت خودرو به بورس کالا، تحولات مجامع، تعیین تکلیف تجدید ارزیابی شرکت‌ها، انتشار گزارش‌های خوب 3 ماهه و تحولاتی از این دست را داشته باشد تا بازار به مرور به ریل اصلی خود بازگشته و شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات باشیم.

امروز که این گزارش را قلم می‌زنیم، در نیمه‌های تیر ماه قرار داریم. تقریبا دو هفته دیگر تا پایان این ماه پُر حاشیه باقی است و طبیعتا به مرور نقش کدال و گزارش شرکت‌ها پُررنگ خواهد شد و لذا اگر فضای انتشار گزارش‌ها مناسب باشد می‌توان به تعدیل مجدد P/Eها و سفت شدن کف ‌بازار امیدوار بود. به‌خصوص که باری دیگر دلار به کانال 50 هزار تومانی بازگشته و این سیگنال را برای بسیاری از سهامداران و فعالین اقتصادی صادر کرده که خبری از افت‌های عجیب و غریب ارزی که برخی انتظارش را داشتند، نیست.

و نکته آخر اینکه، بسیاری معتقدند جریان پول هوشمند را می‌بایست در ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24