Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه نفت سپاهان با حضور بیش از  ۶۶ درصد سهامداران برگزار شد.

آخرین خبر از املاک نفت سپاهان

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه نفت سپاهان با حضور بیش از  ۶۶ درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع و بر اساس رای سهامداران نفت سپاهان معادل ۸۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران شسپا تخصیص یافت و به ازای هر سهم ۶۰ تومان تعلق گرفت.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*عملیات پروژه JRP مسیرهای آب کولینگ واحد فورفورال اجرای می شود.

*محصولات این شرکت تحت برند اسپیدی و مگلوب در بازار به فروش می‌رسند.

*میزان سرمایه ثبت شده شسپا معادل 56,000,000 میلیون ریال است.

*شرکت نفت سپاهان مالک بیش از 3.5 درصد از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان به شمارمی رود.

*محوطه تخلیه تانکرهای روغن این مجتمع تولیدی احداث می شود.

*نفت سپاهان خواهان ارتقاء روغن پایه به گرید 2 و 3 است.

*رشد فروش شسپا 43 درصد افزایش یافت.

*تعداد تولید این شرکت در سال گذشته به  720.917 تن رسید.

*بر اساس اعلام مدیر عامل نفت سپاهان،  از تمامی شرکت های دانش بنیان دعوت می شود تا نیازهای اعلامی و منتشر شده شسپا  را با یکدیگر به تولید و فروش برسانند.

*البته شرط نفت سپاهان برای این همکاری، داشتن گواهینامه کیفیت بوده و از آنجایی که اخذ این گواهینامه هزینه بالایی دارد، شسپا در مجتمع خود آزمایشگاه تست نیز راه اندازی کرده تا هزینه کیفی اخذ گواهینامه کیفیت کاهش یابد.

*برای نفت سپاهان، سطح کیفیت بالا اولویت داشته و در صورت اخذ این سطح از سوی شرکت دانش بنیان، تولید محصول صرفه اقتصادی پیدا کرده و خط تولید یا کارخانه احداث می شود.

*تمامی املاک نفت سپاهان شناسایی ارزیابی و تعیین تکلیف شده است.

*فروش 6500 تن روغن صنعتی فله برای شسپا رکوردشکنی کرد.

*خط تولید و پرکنی روغن برند مگلوب راه اندازی شد.

*ساخت پایانه صادراتی بندرعباس با ظرفیت سالانه 40.000 تن به اتمام رسید.

*جمع بدهی نفت سپاهان 56.82.977 میلین ریال است.

*سود خاص شسپا  در سال گذشته به 41.124 میلیون ریال رسید که رشد 32 درصدی را تجربه کرد.

تکمیلی... 

بر اساس رای سهامداران نفت سپاهان معادل ۸۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران شسپا تخصیص یافت و به ازای هر سهم نیز ۶۰ تومان تعلق گرفت.

اخذ سهم 40 درصدی بازار داخلی

امروز شنبه (17 تیر)، مجمع عمومی عادی سلیانه نفت سپاهان با حضور بیش از  ۶۶ درصد سهامداران شسپا برگزار شد و هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

یادآور می شود؛ در آخرین روز معاملات این نماد، نرخ آن 605 تومان بود و ارزش بازاری معادل 33.880 میلیارد تومان داشت. بر همین اساس اعلام شد؛ نفت سپاهان با ظرفیت تولید بیش از ۵۵۰ هزار تن انواع محصول پایه شامل روغن پایه، پارافین، اکسترکت و ۱۵۰هزارتن محصولات نهایی از جمله انواع روغن موتور، روانکارهای صنعتی و گریس، جایگاه ویژه‌ای در صنعت روانکار به خود اختصاص داده است.

صادرات نفت سپاهان به کشورهای آفریقا، افغانستان، عراق و ارمنستان توسعه می یابد. دسترسی به سهم 40 درصدی بازار داخلی از اهداف شسپا به شمار می رود.

مزیت صادراتی محصولات جدید

در این مجمع و از سوی هیات مدیره در خصوص تولید روغن‌های سوخت ماشین‌های هیبریدی اعلام شد؛  این برنامه علاوه بر مزیت رقابتی می‌تواند صادرات خوبی به همراه داشته باشد به طوری که هزینه برآوردی تولید این محصول  ۳۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

همچنین برگ قطعی مالیات عملکرد سال 1391 اخذ و بیش از 730 میلیارد ریال استرداد شد. از سویی دیگر شسپا قابلیت تولید  ۲۰هزار تن روغن نهایی در ماه را دارد. عملیات پروژه JRP مسیرهای آب کولینگ واحد فورفورال اجرای می شود. 

مطالعات آزمایشگاهی تولید روغن‌های بنزینی و CK۴ انجام‌ شده  و تولید صنعتی آن به زودی اغاز می شود. محصولات این شرکت تحت برند اسپیدی و مگلوب در بازار به فروش می‌رسند. 

برنامه های شسپتا تا 1405

یادآور می شود؛ میزان سرمایه ثبت شده  شسپا هم اکنون معادل 56,000,000 میلیون ریال است. از زمان جنگ روسیه و اوکراین، به لحاظ تامین ارز و مواد اولیه ساخت ظروف، هزینه تولید شرکت افزایش یافته است.

همچنین شرکت نفت سپاهان مالک بیش از 3.5 درصد از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان به شمار می رود. برای توسعه روند توزیع، محوطه تخلیه تانکرهای روغن این مجتمع تولیدی احداث می شود.

تولید و عرضه محصولات پایه و نهایی، ماموریت شرکت تا سال ۱۴۰۵ به شمار می رود.
راه‌اندازی خط تولید و پرکنی گریس در سایت تهران و روغن برند مگلوب، بخشی از اقدامات مرتبط با تولید روغن نهایی این شرکت است. واگذاری طرح به دانش بنیان ها با تاکید بر صورت های مالی، رشد فروش شسپا 43 درصد افزایش یافت.

از سویی دیگر نفت سپاهان خواهان ارتقاء روغن پایه به گرید 2 و 3 است. تعداد تولید این شرکت در سال گذشته به  720.917 تن رسید. 

بر اساس اعلام مدیر عامل نفت سپاهان،  از تمامی شرکت های دانش بنیان دعوت می شود تا نیازهای اعلامی و منتشر شده شسپا  را با یکدیگر به تولید و فروش برسانند.

البته شرط نفت سپاهان برای این همکاری، داشتن گواهینامه کیفیت بوده و از آنجایی که اخذ این گواهینامه هزینه بالایی دارد، شسپا در مجتمع خود آزمایشگاه تست نیز راه اندازی کرده تا هزینه کیفی اخذ گواهینامه کیفیت کاهش یابد.

برای نفت سپاهان، سطح کیفیت بالا اولویت داشته و در صورت اخذ این سطح از سوی شرکت دانش بنیان، تولید محصول صرفه اقتصادی پیدا کرده و خط تولید یا کارخانه احداث می شود.

نقش کیمیا برای اسپیدی

با اشاره به سیاست های شفاف سازی، تمامی املاک نفت سپاهان شناسایی ارزیابی و تعیین تکلیف شده است. تقویت و تجهیز شرکت کیمیا اسپیدی قشم از طریق خرید کامیون و تریلر و اجاره و تجهیز محل انبارش کالا در شعب ۲۴ استان به منظور پخش مویرگی سراسری محصولات روغن نهایی شرکت نفت سپاهان، از اقدامات شرکت محسوب می‌ شوند. 

فروش 6500 تن روغن صنعتی فله برای شسپا رکورد شکنی به همراه آورد. همچنین خط تولید و پرکنی روغن برند مگلوب راه اندازی شد. تایید بیش از ۴۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده شرکت و اجرای استرداد آن، از اقدامات شرکت در حوزه مالی به شمار می رود. یادآور می شود؛ نرخ تسعیر ارز لوبکات ۲۸۵۰۰ است.

سود 60 تومانی

بر اساس طرح های توسعه ای، ساخت پایانه صادراتی بندرعباس با ظرفیت سالانه 40.000 تن به اتمام رسید. همچنین جمع بدهی نفت سپاهان 56.82.977 میلین ریال است.

صورت های مالی نشان می دهد، سود خاص سشپا  در سال گذشته به 41.124 میلیون ریال رسید که رشد 32 درصدی را تجربه کرد.

در این مجمع و بر اساس رای سهامداران نفت سپاهان معادل ۸۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران شسپا تخصیص یافت و به ازای هر سهم نیز ۶۰ تومان تعلق گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24