Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت توسعه معادن و فلزات امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

40 تومان سود نقدی برای سهامداران «ومعادن»

بورس24 : مجمع شرکت توسعه معادن و فلزات امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع به ازای هر سهم 40 تومان سود تقسیم کرد.

سعد محمدی مدیرعامل ومعادن در این مجمع اعلام کرد که شرکت افزایش سرمایه دارد. وی گفت که شرکت در حال بررسی افزایش سرمایه است و سهامدار عمده تا مرداد ماه در این مورد به نتیجه می رسد.

تکمیلی... 

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور ۸۷.۶ درصد از سهام‌داران شرکت  برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ،   مجمع  «ومعادن» ۴۰۰ ریال سود به ازای هر سهم  تقسیم کرد. 

هیات رئیسه مجمع

مهدی کویتی به‌عنوان رئیس مجمع 
مرتضی شبانی به‌عنوان ناظرمجمع 
حسین سعیدی به‌عنوان ناظرمجمع 
کیارش مهرانی  به‌عنوان منشی مجمع 

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در این مجمع، گفت:   درآمدسرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال ۱۴۰۱، به ۱۶ هزار و ۹۵۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال رسیده که در مقایسه با سال پیش از آن، افزایش ۲۷۳ درصدی داشته این در حالیست که، در سال ۱۴۰۰، درآمد سرمایه‌گذاری‌های شرکت برابر با چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال بوده است.

وی افزود:  جمع درآمدهای عملیاتی شرکت از ۱۹۹ هزار و ۵۴۲ میلیارد و ۱۷۶ میلیون در سال ۱۴۰۰، به ۲۰۱ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال در سال گذشته رسیده که رشد ۱ درصدی داشت. 

به گفته وی،  سود خالص «ومعادن» در سال ۱۴۰۱، به ۱۷۰ هزار و ۳۵۹ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال رسید، البته با وجود محدودیت‌ها و چالش‌های بازارهای گندله و کنسانتره و کاهش سود برخی شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ، کسب این عدد مهم بود. 

سعد محمدی گفت:  جمع دارایی‌های شرکت در سال گذشته،  با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: فروش  شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، سنگ آهن گهرزمین، آهن و فولاد ارفع و توسعه معدنی و صنعتی صبانور به ترتیب با افزایش ۵۶، ۷، ۵، ۷۲ و ۹۷ درصدی داشت و این رشد ادامه دارد.  

سعدمحمدی گفت:  سود «ومعادن» با نرخ ارز نیمایی ۳۹۱ میلیون دلار ارزیابی می‌شود و  بر اساس اهداف و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در چشم‌انداز سال ۱۴۰۶، میزان سود «ومعادن» به یک میلیارد و ۸۰ میلیون دلار خواهد رسید. 

وی گفت:  قیمت سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از اول فروردین ماه تا ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، با افزایش ۱۶.۱۳ درصدی همراه بوده است. 

وی با اشاره به ارزش دارایی های هر سهم شرکت گفت: NAV شرکت طی یک سال  از ۸۷۵۸ ریال   به  ۹۸۳۰ ریال  رسیده است ، همچنین این عدد در روز مجمع ، برابر با ۱۱ هزار و ۷۲ بوده است. 

به گفته وی،  همچنین نسبت P/NAV «ومعادن» از ۶۱ درصد در فروردین ماه سال پیش، به ۶۴ درصد در پایان اسفند ماه همان سال افزایش یافته که رقم قابل قبولی برای یک شرکت سرمایه‌گذاری محسوب می‌ شود.

رشد حدود  ۱۰۰۰ درصدی ارزش  پرتفوی بورسی «ومعادن» 
 
مدیر عامل «ومعادن» گفت :  ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت، در حال حاضر افزایش ۹۸۴ درصدی داشته است،  شرکت در حال حاضر ۳۱ شرکت در پرتفوی بورسی و ۴۵ شرکت در پرتفوی غیربورسی در اختیار دارد و این نشان‌ دهنده  تنوع پرتفوی شرکت است. 

سعدمحمدی با اشاره به تولید فولاد در جهان طی سال ۲۰۲۲ میلادی گفت:پیش‌بینی می‌شود میزان تولید فولاد در جهان طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴، به ترتیب با افزایش ۱.۴ و ۲.۵ درصدی همراه شود؛ در حالی که احتمالا بازارهای جهانی با رشد تقاضای چندانی مواجه نخواهد شد.

وی با اشاره به سهم تولید «ومعادن» در بخش معدن و صنایع معدنی کشور، گفت:  سهم ومعادن از تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولادسازی کل کشور به ترتیب معادل  (۵۱ درصد)،  (۳۵ درصد)، (۲۰ درصد) و  (۱۲ درصد) بوده است.

وی با اشاره به طرح های شرکت در افق ۱۴۰۴  گفت: ظرفیت تولید فولاد به ۱۰۱ میلیون تن، آهن اسفنجی به ۹۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، گندله به ۱۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و کنسانتره به ۱۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن تا پایان سال ۱۴۰۴ خواهد رسید که تامین حداقل خوراک ۲۳۵ میلیون تن کانسنگ با عیار حداقل ۴۰ درصد  نیاز است.

سرمایه گذاری های «ومعادن» 

سعدمحمدی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های«ومعادن» افزود:  شرکت‌ معدنی و صنعتی گل‌گهر با سرمایه‌گذاری در ۴۰ پروژه به میزان چهار میلیارد یورو، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با سرمایه‌گذاری در ۳۰ پروژه به میزان سه میلیارد یورو و شرکت سنگ آهن گهرزمین با سرمایه‌گذاری در ۱۰ پروژه به میزان دو میلیارد یورو، مجموعه سرمایه‌گذاری‌های کلان گروه را تشکیل می‌دهند. ضمن اینکه میزان سرمایه‌گذاری «ومعادن» در هفت پروژه پیشران پیشرفت کشور، در مجموع به ارزش ۲.۸ میلیارد یورو برآورد می‌شود.

وی افزود: احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی و ذوب و فولادسازی با ظرفیت‌ ۱.۶ و ۱.۱ میلیون تن در شرکت صنایع فولاد کردستان، احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت دو میلیون تن در شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، احداث کارخانه گندله‌سازی شهرک با ظرفیت یک میلیون تن، بلوک دوم گازی سمنان با ظرفیت ۳۴۰ مگاوات به عنوان نخستین پروژه اجرا شده از طرح پیشران اقتصادی کشور و احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های صنایع آهن و فولاد آرتاویل و فولاد اقلید پارس هر یک با ظرفیت ۱.۱ میلیون تن، اهم پروژه‌های «ومعادن» را تشکیل می‌ دهند.

از جانجا چه خبر؟ 

مدیرعامل «ومعادن»  گفت: پروژه احداث و بهره‌برداری از معدن و کارخانجات مس جانجا، یکی دیگر از مهم‌ترین پروژه‌های «ومعادن» به شمار می‌آید. پس از اکتشافات و ژئوفیزیک مجدد با استفاده از تجهیزات جدید در منطقه جانجای سیستان و بلوچستان، بیش از ۲۴۰ میلیون تن ذخیره مس با عیار ۰.۲۶ درصد کشف کردیم. در حال حاضر پیمانکار عملیات معدنی معدن انتخاب و در سایت مستقر شده و تجهیز کارگاه با سرعت در حال انجام است؛ بخشی از ماشین‌آلات معدنی به کارگاه وارد شده و حتی فعالیت‌های جاده‌سازی و مواردی که لازم است قبل از انجام عملیات معدنی انجام شود، در حال اجراست. علاوه‌براین، فاز اول احداث کارخانه الکترود گرافیتی در کارزون، احداث کارخانه فروسیلیکومنگنز در شیروان و تولید نوار نقاله‌های استیل کورد، از دیگر پروژه‌های مهم «ومعادن» به شمار می‌آیند.

۳۴۴ میلیون یورو ارز برای پروژه های این هلدینگ 

سعدمحمدی گفت:  میزان ارز مورد نیاز جهت اجرای پروژه‌های «ومعادن» ۳۴۴ میلیون یورو برآورد شده و  طرح‌های متنوعی در شرکت‌های زیرمجموعه گروه همچون معدنی و صنعتی گل‌گهر شامل افزایش ظرفیت خطوط کنسانتره طرح‌های توسعه (خطوط ۵، ۶ و ۷)، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر شامل احداث احیا مستقیم مگامدول طوبی، کاوند نهان زمین شامل معدن مس بورلی قزاقستان و معدنی و صنعتی چادرملو شامل نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان تعریف شده است. 

اقدام مهم ومعادن ، قرارداد نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی

وی گفت:  دو اقدام برجسته «ومعادن» در سال گذشته شامل انعقاد قرارداد ۸۶ میلیون یورویی نیروگاه ۳۴۰ مگاواتی سمنان و در ادامه، تبدیل آن به قرارداد ریالی در کنار اجرای ۷۰ هزار متر عملیات اکتشافی شامل ۶۰ هزار متر توسط صبانور و ۱۰ هزار متر در جانجا بوده است. با این اقدامات، ۸۰ میلیون تن ذخیره جدید سنگ‌آهن به ذخایر سنگ‌آهن کشور اضافه شده و مجموع ذخایر سنگ‌آهن صبانور به ۱۳۱.۹ میلیون تن رسیده است. 

وی افزود: ارزش برجای این ۸۰ میلیون تن ذخیره جدید، حداقل ۲۵۰ میلیون دلار است. همچنین ما ۶۲ هزار متر حفاری اکتشافی در غرب کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم که با اجرای آن، خبرهای بسیار خوبی را در آینده نزدیک برای سهام‌داران خود به همراه خواهیم داشت.

«تجلی» سال گذشته چه کرد؟ 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه به عملکرد شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات اشاره کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری‌های تجلی طی سال ۱۴۰۱ در شرکت‌های صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه برابر با ۷۹۰، معدن کار باختر ۴۹۰، صنایع فولاد کردستان ۲۰۰، سپهر تجلی ایرانیان ۱۶۰، ستاره سیمین هرمز ۱۵۸، بازرگانی ۷۵، اکتشاف تجلی ۶۹ و صبا امید غرب خاورمیانه ۳۱ میلیارد تومان برآورد شده است. پروژه‌های مختلف تجلی خوشبختانه با پیشرفت قابل توجهی همراه بوده و به جرات می‌توان گفت تجلی به عنوان تنها شرکت پروژه‌محور در بازار سرمایه، عملکرد بسیار خوبی را در سال گذشته به ثبت رسانده است.

دستیابی به دانش تولید کاتالیست در سالی که گذشت 

سعدمحمدی گفت:  تکمیل پروژه‌های بلوک دوم گازی نیروگاه سمنان و نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی سمنان و همچنین پیشرفت بالغ بر ۴۰ پروژه تولید آهن اسفنجی در شرکت‌ فولاد الماس آرتاویل و و ۱۰ درصدی شرکت فولاد اقلید پارس، یادآور شد: شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان، از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه «ومعادن» است که به واسطه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این شرکت، علاوه بر صنعت فولاد، خوشبختانه به دانش فنی تولید کاتالیست مورد نیاز در صنعت پتروشیمی نیز دست یافته‌ایم.

از رشد ۲۰۲ درصدی بکام تا رشد خالص دارایی پرتو تابان 

وی گفت:  رشد ۲۰۲ درصدی سود خالص شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی، رشد ۳۶ درصدی تولید در شرکت کک طبس  ، رشد ۲۳ درصدی فروش این شرکت  و رشد ۱۲۸ درصدی NAV شرکت پرتو تابان معادن و فلزات در سال ۱۴۰۱ محقق شد .

مصوبات مجمع

بهراد مشار  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   ایران مشهود  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید. روزنامه‌ های دنیای اقتصاد و صمت  جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24