Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا با اشاره به اخذ مجوز لازم از سوی شرکت فرابورس و سازمان بورس از بازگشایی رسمی نماد «تکیمیا» طی روز جاری خبرداد.

اقداماتی که «تکیمیا» را جذاب می کند

بورس24 : مدیرعامل شرکت تامین سرمایه کیمیا با اشاره به اخذ مجوز لازم از سوی شرکت فرابورس و سازمان بورس از بازگشایی رسمی نماد «تکیمیا» طی روز جاری خبرداد.

مهرداد فرح آبادی مدیر عامل شرکت‌ تامین سرمایه کیمیا  در خصوص بازگشایی نماد این شرکت طی روز جاری به خبرنگار بورس24 گفت: تامین سرمایه کیمیا به عنوان دوازدهمین شرکت تأمین سرمایه با سرمایه اسمی ۲۰ هزار میلیارد ریال ، پا به عرصه فعالیت در بازار سرمایه گذاشت. پذیره نویسی این شرکت سوم آبان ماه سال ۱۴۰۱ بود، ۶۰ درصد از سهام متعلق به مجموعه ملی مس است و ۴۰ درصد و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در بازار در مدت زمان بسیار کوتاهی در تاریخ سوم آبان ماه پذیره نویسی شد و نماد در روز جاری بازگشایی می‌شود.

وی گفت: در آذر ماه ۱۴۰۱ شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و در نهم اسفندماه موفق شدیم مجوز فعالیت‌مان را دریافت و به عنوان یک شرکت تامین سرمایه تخصصی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت‌مان را شروع کردیم و با توجه به قدمت حضور در بازار، در حال حاظر از حیث سرمایه، رتبه چهارم را با سرمایه ۲ هزار میلیارد تومان اسمی در اختیار داریم.

اقدامات پیش رو ...

وی در خصوص فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام شده  گفت: ما موفق شدیم موافقت اصولی اولین شرکت پروژه را برای شرکت سهامی اکسیر مس سنگان برای فاز ۳ تغلیظ سنگان دریافت کنیم. این پروژه ۵۸۰ میلیون دلاری طی ۴ سال به بهره‌برداری می‌رسد و ۴۴۰ هزار تن کنسانتره تولید خواهد داشت.

وی گفت: شرکت مجوز موافقت اصولی برای صندوق فیکس ETF با درآمد ثابت را دریافت کرده و در حال حاضر مراحل ثبت‌ در اداره ثبت شرکت‌ها در حال انجام  است. همینطور برای صندوق بخشی ETF هم موافقت اصولی از سازمان بورس دریافت شده است و مراحل ثبت‌مان در اداره ثبت شرکت‌ها در حال اجرایی شدن است. اقدامات لازم برای دریافت مجوز ۴ صندوق دیگر را انجام داده‌ایم تا موافقت اصولی از سازمان بورس دریافت کنیم. همینطور اقداماتی برای راه‌اندازی یک صندوق ۳ هزار تنی کالایی  کاتد مس انجام داده‌ایم و مراحل دریافت مجوز در بورس کالا در حال پیگیری است.

او افزود: برای انتشار ۵۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد جهت تامین کاتد هم ، مدارک و مستندات را در اختیار بورس کالا قرار داده‌ایم و در آینده‌ای نزدیک مجوز آن  دریافت خواهد شد. در مدت ۴ ماه از عمر فعالیت، سعی کرده‌ایم درآمدهای شرکت را متنوع کنیم که از حیث ارائه خدمات و ذینفعان و مشتریان، به عنوان یک راهبرد محسوب می‌شود.

فرح آبادی گفت: شرکت ملی مس در حدود ۱۶ هزار میلیارد یورو پروژه  و بیش از ۸۰۰ پروژه در اختیار دارد و قرارداد و ارزیابی طرح‌های توجیه پروژه‌ها و شرکت‌های وابسته به صنایع ملی مس می‌تواند منافع بلند مدت و پایداری را برای عنوان یک منبع درآمدی برای شرکت فراهم کند.

ارزشگذاری؛ ۲۶۰ تومان

فرح آبادی گفت: میزان ارزش‌گذاری که شده است در حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش خود شرکت است، ۲۶۰ تومان برای هر سهم است.

از حیث سرمایه به ۴ همت می‌رسیم، تا ۵ سال آینده

وی گفت: شرکت طی ۵ سال آتی  برنامه‌های افزایش سرمایه مفصلی را دارد  و حداقل سرمایه‌مان را باید به ۴ هزار میلیارد تومان برسانیم. البته باتوجه به تاکیدات انجام شده، افزایش سرمایه‌های آتی به نوعی در ارزش‌گذاری در نظر گرفته‌ نشده است،  که اگر در گزارش ارزش‌گذاری  در نظر گرفته می‌شد،  تأثیر بسزایی در تامین سرمایه شرکت داشت. چرا که حجم اوراق، تعهد پذیره نویسی، که برای بازارگردانی و برای انواع خدمات مالی در نظر گرفته می‌شود طبیعتا سهم بالایی را در درآمدها ایجاد خواهد کرد. ولی به هر جهت نظر ارزشیاب این بود که افزایش سرمایه لحاظ نشود و گزارش ارزش‌گذاری با فرض عدم افزایش سرمایه لحاظ شد.  

قیمت تابع عرضه و تقاضاست

وی در خصوص قیمت بازگشایی گفت: طبیعتا قیمت تابع نظام و مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار خواهد بود و اگر تقاضا و استقبال خوبی در بازار صورت بگیرد، متعاقبا افزایش قیمت هم متناسب با آن اعمال خواهد شد.

بازوی تامین مالی «فملی»

وی گفت: شرکت تامین سرمایه از پشتوانه و حمایت‌های بسیار خوب سهامدار عمده خو یعنی شرکت ملی صنایع مس ایران برخوردار است و شرکت ملی مس  یکی از بزرگترین‌ شرکت‌ها از حیث  پروژه‌های در دست احداث در بازار سرمایه محسوب می‌شود. این شرکت ۱۶ میلیارد یورو پروژه دارد و شرکت تامین سرمایه کیمیا به عنوان بازوی تامین مالی این شرکت وظایف سنگینی را برای تامین مالی پروژه‌ها بر عهده دارد که همین امر کمک می‌کند از نظر داشتن درآمدهای پایدار و قابل اتکا درآمدی متمایز با سایر تامین سرمایه‌ها داشته باشد و این یک نقطه قوت و برجسته‌ای در تحلیل‌های بازاری این شرکت محسوب شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24