Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه لبنیات پاستوریزه پاک با حضور بیش از  ۶۸ درصد سهامداران برگزار شد.

5 تومان سود نقدی برای سهامداران «غپاک»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه لبنیات پاستوریزه پاک با حضور بیش از  ۶۸ درصد سهامداران برگزار شد.

بر اساس رای سهامداران لبنیات پاستوریزه پاک به ازای هر سهم غپاک معادل ۵ تومان سود تعلق گرفت.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*لبنیات پاستوریزه پاک خواهان بوده تا به هلدینگ مادر تبدیل شود.

*شرکت های پاکارا، پاک پی و پاک تهران در کنار یک شرکت پخش سراسری به این مجموعه اضافه خواهد شد.

*این شرکت ۶۹.۲۷۵ میلیون ریال سود قابل دارد.

*میزان کسب سود غپاک در سال ۹۹ معادل ۲۲ میلیارد و در سال ۱۴۰۰ به ۹۹ میلیارد ریال شد.

*ساختار تولید و فروش این مجتمع تولیدی تغییر خواهد کرد.

*این شرکت در سال گذشته سود ۳۱۷ میلیارد تومانی به دست آورد.

*این شرکت خواهان توسعه صادرات و افزایش سهم محصولات غپاک در بازار داخلی است.

*فروش تولیدات شیر پاستوریزه پاک در سال گذشته معادل ۱۶۹.۵۴۹ بود که افزایش سود این شرکت بیشتر ناشی از فروش محصولات با حاشیه سود بالا همچون کره و پنیر بود.

*سایت های جدیدی بر مبنای محصولات جدید در پاستوریزه پاک ایجاد می شود.

*در این مجمع و در پاسخ به خرید غپاک از محصولات بنیاد مستضعفان اعلام شد؛ به دلیل سهامداری بنیاد مستضعفان در شرکت های تولید کننده مواد اولیه محصولات لبنی، این خرید به صرفه است.

*همچنین همکاری و حمایت های نیز توسط بنیاد از غپاک انجام گرفته و می شود به عنوان مثال  تسهیلات اخذ شده از بانک سینا توسط بنیاد به وسیله تهاتر زمین، تسویه شد.

*سود غپاک تا سه ماه آینده از طریق سجام پرداخت خواهد شد‌.

تکمیلی...

امروز سه شنبه (20 تیر)، مجمع عمومی عادی سالیانه لبنیات پاستوریزه پاک با حضور بیش از  ۶۸ درصد سهامداران غپاک برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

یادآور می شود؛ سود خالص غپاک به 139 میلیارد ریال رسید. از سویی دیگر همچنین غپاک هم اکنون 1385 میلیون سهم دارد.

فروش شرکت در سال گذشته معادل ۳۵۰۰ میلیارد تومان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد حدود ۴۵ درصدی داشت. بر اساس صورت های مالی منتشر شده، غپاک از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 12 گروه خودش و در رتبه 349 کل بازار قرار دارد. 

همچنین مقایسه صورت سود و زیان سه ساله گروه مشخص می‌کند که سود عملیاتی گروه در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۸ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ عددی بالغ بر ۳۹۵ میلیارد تومان است.

قابل ذکر است، که در آخرین شفاف سازی شرکت اعلام شد؛ نرخ خرید شیر خام از لیتری ۱۲ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان افزایش یافت. البته حدود۹۰ درصد بهای تولید شرکت را مواد مصرفی و مابقی را سربار و دستمزد تشکیل می دهد. 

تشریح سیاست های توسعه بازار 

در این مجمع اعلام شد؛ شرکت لبنیات پاک سود و زیان خالص شرکت در سال ۱۳۹۹ زیان بیش از ۲۲ میلیاردی، سال ۱۴۰۰ زیان بیش از ۱۰۸ میلیاردی و در سال ۱۴۰۱ سود بیش از ۲۵۷ میلیاردی را به ثبت رسیده است.

به جهت توسعه بازار و افزیش سود، ساختار تولید و فروش این مجتمع تولیدی تغییر خواهد کرد. البته این شرکت در سال گذشته سود ۳۱۷ میلیارد تومانی به دست آورد. 

غپاک خواهان توسعه صادرات و افزایش سهم محصولات غپاک در بازار داخلی است. یادآور می شود؛ فروش تولیدات شیر پاستوریزه پاک در سال گذشته به ۱۶۹.۵۴۹ رسید که افزایش سود این شرکت بیشتر ناشی از فروش محصولات با حاشیه سود بالا همچون کره و پنیر بود. 

همچنین سایت های جدیدی بر مبنای محصولات جدید در پاستوریزه پاک ایجاد می شود. 

بر اساس صورت های مالی، مبلغ فروش در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴۹۰۰ میلیارد تومان رسید.

روند افزایش فروش نیز در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل، ۳۹ درصد رشد، سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹، ۹۰ درصد رشد و در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، رشد ۸۵ درصدی را تجربه کرد.

سود همکاری با بنیاد مستضعفان

در این مجمع و در پاسخ به خرید غپاک  از محصولات بنیاد مستضعفان اعلام شد؛ به دلیل سهامداری بنیاد مستضعفان در شرکت های تولید کننده مواد اولیه محصولات لبنی، این خرید به صرفه است.

همچنین همکاری و حمایت های نیز توسط بنیاد از غپاک انجام گرفته و می شود به عنوان مثال  تسهیلات اخذ شده از بانک سینا توسط بنیاد به وسیله تهاتر زمین، تسویه شد.

قابل ذکر است؛ سود غپاک تا سه ماه آینده از طریق سجام پرداخت می شود.

جزییاتی از افزایش سرمایه

با توجه به سوالات متعدد سهامداران در خصوص افزایش سرمایه علی عبدی مدیرعامل لبنیات پاستوریزه پاک در حاشیه مجمع غپاک به بورس24 گفت: افزایش سرمایه غپاک از محل تجدید ارزیابی املاک در راه است به طوری که میزان این افزایش سرمایه ۱۴۰۰ میلیارد تومان (۶ برابر) به شمار می رود. 

این افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی تمامی املاک غپاک بوده و مراحل قانونی آن طی شده و در مسیر ثبت در سازمان بورس به قرار دارد. یادآور می شود آخرین افزایش سرمایه غپاک از محل تجدید ارزیابی املاک ۶ سال گذشته بود.

شرکت ها و محصولات تازه

بر اساس اعلام نظر هیات مدیره غپاک، مقرر شده تا میزان تولید لبنیات پاستوریزه پاک در پایان سال جاری به ۵۰ درصد برسد.

خط تولید پنیر در شرکت پاک آرا در سنندج راه اندازی شده و از آنجایی که این شرکت، شرکت فرعی شرکت لبنیات پاستوریزه پاک محسوب می شود، این مساله در کدال افشا نشده است.

تولید پنیر لیقوان از برنامه های آتی غپاک به شمار می رود. مقرر است؛ لبنیات پاستوریزه پاک خواهان بوده تا به هلدینگ مادر تبدیل شود. 

به همین منظور شرکت های پاکارا، پاک پی و پاک تهران در کنار یک شرکت پخش سراسری به این مجموعه اضافه خواهد شد. این شرکت ۶۹.۲۷۵ میلیون ریال سود قابل دارد. 

در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران لبنیات پاستوریزه پاک  نیز به ازای هر سهم غپاک معادل ۵ تومان سود تعلق گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24