Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیه امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

مجمع پتروشیمی ارومیه 500 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیه امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع به ازای هر سهم 500 ریال سود تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*صادرات اسید کلریدریک به میزان 500 تن در سال جاری انجام خواهد شد که همین موضوع نیز خودش منجر به تسریع در انجام پروژه سولفات پتاسیم خواهد شد.

*ما یک اورهال داشتیم و این اورهال باعث می شود که ما کیفیت و میزان تولیدمان بهتر باشد.

*عمده فروش شرکت کود شیمیایی است.

*کود شیمیایی بستگی بسیار زیادی به فصول سال و مصرف کشاورزان دارد و ما همواره فروش ماهانه های متفاوت داریم ما در فروردین و اردیبهشت مهر و آبان و بهمن و اسفند فروش بهتری داریم، اما فرآیند تولید پیوسته است بنابراین در یک دوره باید فروش شرکت بررسی شود.

*سولفات آمونیوم با اصلاح تولید ملی در سال 401 جان تازه ای گرفت و این موضوع قابل توجه بوده و ما فرآیند تولیدمان را شدت خواهیم داد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی ارومیه با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

تداوم رشد فروش شاروم

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: فروش شرکت از ۵۶۴ میلیارد در سال ۱۴۰۰ به ۹۷۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده که روند افزایشی خود را برای سومین سال متوالی ادامه داده است و این رویه برای سال 1402 نیز ادامه دار خواهد بود.

وی افزود: محصول کریستال ملامین شرکت سهم حدود 21 درصدی از میزان فروش شرکت را دارد که به دلیل نوسانات قیمتی آن، سهم فروش این محصول در سبد شرکت کاهش داشته است. از طرف دیگر سولفات آمونیوم شاهد رشد سهم فروش در سبد شرکت بوده است. محصول اصلی شرکت سولفات پتاسیم بوده که در حدود ۶۰ درصد از فروش شرکت را به خود اختصاص داده‌ است.

وی ادامه داد: خوراک شرکت بخش مهمی از بهای تمام شده که حدود 87 درصد است را تشکیل می دهد بنابراین نوسانات آن تاثیر بسزایی در سود پتروشیمی ارومیه دارد.

دلیل افزایش هزینه مالی شرکت

وی اعلام کرد: آیتم هزینه های عمومی اداری در سال 1401 با رشد مواجه بوده که دلیل آن انتقال هزینه حمل و نقل به این بخش است.

مدیرعامل پتروشیمی ارومیه در خصوص افزایش هزینه های مالی شرکت نیز توضیح داد: شرکت به دلیل مطالبات وصول نشده از دولت و نیاز برای تامین هزینه جاری خود نیازمند تامین مالی و دریافت تسهیلات است.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص پروژه سولفات پتاسیم و تولید آن گفت: پروژه سولفات پتاسیم در مراحل خود قرار دارد و اقدامات لازم جهت به اجرایی رسیدن آن را انجام می دهیم.

افزایش صادرات اسید کلریدریک

وی تاکید کرد: صادرات اسید کلریدریک به میزان 500 تن در سال جاری انجام خواهد شد که همین موضوع نیز خودش منجر به تسریع در انجام پروژه سولفات پتاسیم خواهد شد. ضمن اینکه ما یک اورهال داشتیم و این اورهال باعث می شود که ما کیفیت و میزان تولیدمان بهتر باشد.

این مقام مسئول در خصوص نوسانات فروش ماهانه به سهامداران پاسخ داد: عمده فروش شرکت کود شیمیایی است. کود شیمیایی بستگی بسیار زیادی به فصول سال و مصرف کشاورزان دارد و ما همواره فروش ماهانه های متفاوت داریم، شرکت در فروردین و اردیبهشت مهر و آبان و بهمن و اسفند فروش بهتری دارد، اما فرآیند تولید پیوسته است بنابراین باید به صورت یک دوره فروش شرکت بررسی شود.

وی خبر داد: سولفات آمونیوم با اصلاح تولید ملی در سال 401 جان تازه ای گرفت و این موضوع قابل توجه بوده و ما فرآیند تولیدمان را شدت خواهیم داد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 500 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24