Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مجمع بیمه کوثر امروز با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد.

خبر مهم از مجمع بیمه کوثر

بورس24 : مجمع بیمه کوثر امروز با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد. در انتهای مجمع شرکت بیمه کوثر به ازای هر سهم ۴۲۷ ریال سود تقسیم شد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در دستور کار دارد

*بیمه کوثر تا کنون تجدید ارزیابی نداشته و این برنامه در دستور کار خواهد بود

**شرکت تبلیغات تلویزیونی نداشته و همه چیز مربوط به گذشته بوده است.

*در خصوص ساختمان مرکزی این ساختمان تکمیل شده و  ۴۰ میلیارد تومان روی دیتا سنتر آن سرمایه گذاری شده است.

*شرکت در راستای بهینه سازی ترکیب سبد بیمه ای خود پیشرفته است ، طبق برنامه های کمیته ریسک شرکت برنامه ای برای ورود به هر بازاری نداریم.

*حق تقدم های استفاده نشده، در ثبت شرکت ها است و به زودی آگهی می شود.

*ارزش پرتفوی سرمایه گذاری ها بالغ بر ۵هزار میلیارد تومان است که پارسال رکورد تاریخی کوثر شکسته شد، امسال هم رکورد سال گذشته را می‌شکنیم تا الان ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشتیم سود مجامع اخیر را هنوز نگرفته این و درآمد سرمایه گذاری مان بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد .

تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه کوثر با حضور ۷۴درصد از سهامداران  برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع شرکت بیمه کوثر به ازای هر سهم ۴۲۷ ریال سود تقسیم شد و تا ۲۸ مرداد پرداخت می‌ شود.

هیات رئیسه مجمع

علی اصغر محرابیان  به‌عنوان رئیس مجمع 
کامران پور محمدی  به‌عنوان ناظرمجمع
حمید مشیری امین  به‌عنوان ناظرمجمع 
 مصطفی مقصودی گنجه  به‌عنوان منشی مجمع 

ابوالفضل آقادادی مدیر عامل بیمه کوثر گفت: در سال گذشته، سهم بازار بیمه کوثر در صنعت ۴.۸درصد بوده است.عملیات بیمه‌گری شرکت رو به بهبود است و در سال گذشته یکی از اقداماتی که در عملیات بیمه‌گری انجام شد، عدم قبول پرتفوی‌های زیانده بود که در گزارش ۳ماهه هم اولین نشانه‌های این موضوع قابل مشاهده است. 

وی گفت: برنامه داریم روند افزایش سرمایه را هر سال داشته باشیم تا سودآوری شرکت حفظ شود.

آقادادی گفت:حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان سود سرمایه‌گذاری شرکت بوده که در تاریخ بیمه کوثر بی‌ سابقه بوده است.

به گفته وی، ساخت ساختمان مرکزی شرکت و همچنین دیتاسنتر مرکزی در سال ۱۴۰۱ تکمیل شد.

وی گفت:  دیگر اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱، خرید ساختمان جدید سرپرستی اصفهان و تمدید مجوز قبولی اتکایی است که برنامه دارد در حوزه بیمه اتکایی به کشورهای دیگر هم ورود کند.

وی افزود: بیمه کوثر مالک غیرمستقیم ۵۰۰ میلیون برگ سهم پارسان بوده و با اینکه قیمت سهم کم شده، اما سودآوری مطمئن و خوبی برای بیمه کوثر دارد و پیش‌بینی این است که در سال ۱۴۰۲ بتواند ۳۰۰ میلیارد تومان از این محل سود شناسایی کند.

آقا دادی گفت: تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود سرمایه‌گذاری شناسایی شده و  پیش‌بینی می‌شود حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان از غدیر و پارسان سود به دست آید.شرکت سعی می‌کند با باکیفیت‌تر کردن سود و افزایش سهم سود نقدی در درآمد سرمایه‌گذاری‌ها بتواند هر سال  ۱۵۰۰  میلیارد تومان سود نقدی برای شرکت محقق کند.

وی در خصوص برنامه های آتی شرکت گفت: حضور در بین سه شرکت برتر صنعت به لحاظ سودآوری، توسعه بازارهای بین‌المللی به ویژه کشورهای همسایه، کاهش مدت زمان پرداخت خسارت، همکاری با سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و ساماندهی نسخ الکترونیک خسارت درمان، بازسازی و خرید ساختمان های جدید برخی از سرپرستی‌های استانی و افزایش سهم بیمه‌های عمر و سرمایه در ترکیب پرتفوی شرکت با هدف افزایش نقدینگی از اهم برنامه‌های ۱۴۰۲ کوثر است.

آقا دادی گفت: قرارداد تبلیغات تلویزیونی تمام شده است و کوثر امسال دیگر این هزینه را ندارد.۴۰ میلیارد تومان برای دیتاسنتر مرکزی سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: بهینه‌سازی ترکیب سبد مصحولات در دستور کار بیمه کوثر است.حق تقدم استفاده نشده در مراحل پایانی است و به زودی آگهی می‌شود.

وی گفت: ارزش پرتفوی شرکت ۵۲۰۰ میلیارد تومان  و در سال جاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان درآمد سرمایه‌گذاری‌ خواهیم داشت.

مدیر عامل بیمه کوثر تصریح کرد: پیگیر مجوزهای لازم برای ملک نیاوران هستیم و اگر مشتری خوبی داشته باشد، اقدام به فروش می‌کنیم.

به گفته وی، برای افزایش توانگری مالی، توسعه پایدار، ارائه خدمات بیشتر، حفظ سودآوری و انجام سرمایه‌گذاری از طریق سرمایه‌های به دست آمده ناشی از فروش، شرکت نیاز دارد هر سال یک افزایش سرمایه داشته باشد.

آقادادی افزود: برای سهم دو بازارگردان (مهرگان و تأمین سرمایه دماوند) تعریف شده است.

وی گفت: کوثر سعی می‌کند سودی که از درآمدهای سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود، در حوزه بیمه‌‌گری کاهش پیدا نکند.

مدیر عامل بیمه کوثر گفت: ۶۱درصد پرتفوی صنعت مخصوص ثالث و درمان است؛ در سال ۵۰درصد سهم کوثر از ثالث و درمان ۸۰درصد بوده و در حال حاضر به ۵۵درصد رسیده که حضور در سه شرکت برتر بیمه نشان از کنترل این موضوع است و رشدی که در درمان مشاهده می‌شود به دلیل اصلاح نرخ‌ها بوده است.

مصوبات مجمع

سامان پندار  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   رهیافت و همکاران  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید. روزنامه‌ اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌ های شرکت تعیین شدند. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24