Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت پاکسان از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان محصولات بهداشتی و شوینده در کشور بوده که با سرمایه اسمی 922 میلیاردی ، مارکت کپی معادل 25 هزار میلیارد تومان دارد. برند های نام آشنایی در سبد محصولات این غول بهداشتی به چشم می خورد ؛ برند هایی نظیر شبنم ، گلی ، سپید ، برف ، کیمیا ، ارکید ، سیو ، گلنار ، عروس و ... گفتنی است که تا سال 1401 مالکیت برند های پونه و نسیم نیز در اختیار گروه پاکسان بوده است.

پاکسان چگونه زیان را تبدیل به سود کرد؟

بورس24 : شرکت پاکسان از قدیمی ترین و بزرگترین تولید کنندگان محصولات بهداشتی و شوینده در کشور بوده که با سرمایه اسمی 922 میلیاردی ، مارکت کپی معادل 25 هزار میلیارد تومان دارد. برند های نام آشنایی در سبد محصولات این غول بهداشتی به چشم می خورد ؛ برند هایی نظیر شبنم ، گلی ، سپید ، برف ، کیمیا ، ارکید ، سیو ، گلنار ، عروس و ... گفتنی است که تا سال 1401 مالکیت برند های پونه و نسیم نیز در اختیار گروه پاکسان بوده است.

در حال حاضر مهمترین استراتژی شرکت ، بومی سازی مواد اولیه وارداتی بوده که با اجرای اثربخش این سیاست ، شاهد صرفه جویی ارزی چشمگیر ، کاهش بهای تمام شده تولید و در نتیجه افزایش حاشیه سود در شرکت خواهیم بود که منفعت تمامی ذی نفعان واحد تجاری را به دنبال دارد. شایان ذکر است که در تاریخ تهیه این گزارش تعدادی از مواد اولیه وارداتی ، در داخل شرکت تولید شده اند. همچنین افزایش سهم بازار محصولات در کنار توسعه و بهبود آنها نیز در دستور کار مدیریت قرار دارد. در ارتباط با محصولات صابون و کفشوی ، شرکت در جایگاه نخست صنعت ایستاده است. همچنین در خصوص محصولات پودری نیز شرکت در بین سه شرکت برتر صنعت قرار گرفته است.

این طلایه دار صنعت بهداشت با روانه ساختن سوپر گزارش عملکرد شش ماهه منتهی به فصل بهار در سایت کدال ، تحلیل گران بازار سرمایه را سوپرایز کرد. تغییرات بنیادی بسیار مثبتی در عملیات بیزینس رخ داده که نوید بخش آینده روشن این غول بلامنازع صنعت بهداشت می باشد.

رشد درآمد های عملیاتی در کنار کنترل اثربخش بهای تمام شده این درآمد ها ، به نحو بسیار مطلوبی در شرکت انجام شده و ماحصل آن جهش سنگین 14 برابری سود ناخالص واحد تجاری بوده است. سود ناخالص شرکت با ثبت پرواز 1300% از 11 به 160 میلیارد تومان رسیده است ؛ درصد رشدی که به ندرت در بازار سرمایه مشاهده می کنید.

هنر مدیریت شرکت آنجایی عیان می شود که با وجود نرخ تورم 50% محیط اقتصادی ، بهای تمام شده فرآیند های تولیدی شرکت رشد 23% را در مقایسه با مقطع مشابه نشان می دهد. این غول بهداشتی در مدت شش ماهه منتهی به خرداد 1402 نه تنها موفق به پوشش کامل سود ناخالص سال قبلی شده ، بلکه 58 میلیارد سود بیشتر نیز کسب کرده است. گفتنی است که حاشیه سود ناخالص شرکت نیز بهبود چشمگیری داشته و از 1% دوره مقایسه ای به 13% رسیده است.

تحولات عظیم شرکت تنها محدود به سود ناخالص نبوده است. شاید بتوان مهمترین تغییر بنیادی شرکت را نمایان شدن رقم مثبت در بخش سود عملیاتی دانست. عملکرد 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 به سود عملیاتی 79 میلیاردی ختم شده که در مقایسه با زیان 85 میلیاردی دوره مشابه ، بهبود قابل توجهی را نشان می دهد. لازم به ذکر است که از محل فروش برند نیز 223 میلیارد عاید شرکت شده است.

ماحصل نهایی عملکرد شایسته مدیریت در این مدت 6 ماهه ، تبدیل زیان هر سهم به سود بوده است. با احتساب سود خالص 203 میلیاردی ، عایدی هر سهم سهامداران واحد تجاری 22 تومان محاسبه شده است ( برای دوره شش ماهه مقایسه ای ، زیان 175 ریالی به ازای هر سهم گزارش شده است).

درآمد ماهانه شرکت در خرداد 1402 ، 277 میلیارد تومان گزارش شده که مبین جهش 102% نسبت به ماه مقایسه ای است.

تحولات اساسی در وضعیت ارائه خدمات شرکت رخ داده و ظرف مدت 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 ، 27 میلیارد تومان درآمد از این محل شناسایی شده که نسبت به مقطع مقایسه ای تقریبا 5.2 برابر شده است. این جهش سنگین در پی رشد دو برابری نرخ خدمات در کنار رشد 224% مقدار خدمات ارائه شده تحقق یافته است.

تغییرات نرخ فروش محصولات شرکت در 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 به نسبت مدت مشابه به شرح زیر می باشد: ارقام به میلیون تومان در هر تن می باشد.

پاکسان

در تاریخ نگارش این مقاله ، اهم اطلاعات سهم به شرح زیر است:

قیمت پایانی : 2.736 ریال       

ارزش بازار : 25.229 میلیارد

نسبت p/s : 0.97

نمودار قیمت سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:

در حال حاضر سهم برای ورود پله ای مناسب بوده ؛ چرا که به منطقه پرپتانسیلی برای پایان حرکت اصلاحی خود رسیده است. این منطقه از آن حیث پر پتانسیل تلقی می شود که محل تلاقی خط روند میان مدت ، فیبو 50% موج اصلی ، میانگین متحرک بلندمدت 150 روزه و منطقه پربرخورد 270 تومان می باشد. در صورت بازگشت قیمت و استارت رالی صعودی ، نخستین تارگت سهم ، سقف قبلی یعنی منطقه 400 تومان در نظر گرفته می شود.  

پاکسان

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24