Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت فولاد آلیاژی ایران امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

چند خبر مهم از مجمع «فولاژ»

بورس24 : مجمع شرکت فولاد آلیاژی ایران امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع ۱۸۰۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

همچنین اعلام شد شهریور ماه واحد فولاد سازی ذوب یک  راه اندازی می شود. پروژه کلاف و وایر نیز سال ۱۴۰۳ راه اندازی خواهد شد.

برخی از موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*سود خالص ۳هزار میلیارد تومان بوده که به ۴ همت رسیده است

*برخی از اقدامات شاخص طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲

-پذیرش و عرضه محصولات آلیاژی در بازار فرعی بورس کالای ایران شامل انواع کلاف شمش میلگرد آلیاژی به میزان ۳۴۱۶۶تن

-خرید برق از بازار برق سبز از بورس انرژی

*اهم فعالیت های انجام شده جهت احداث نیروگاه

-اخذ موافقت اصولی احداث بلوک ۳۳۰ مکاوانی از وزارت نیرو و وزارت صحت بر اساس تفاهم نامه و بسته حمایتی ویژه وزارت صحت و نیرو

-انتخاب اولیه روش BOT برای احداث نیروگاه با توجه به مطالعات صورت گرفته

*اخذ مجوز هیئت مدیره  برای آغاز دوره پیشبرد و مطالعات تفصیلی

*آغاز مذاکره و مکاتبه با سازمان محیط زیست در خصوص احداث نیروگاه انتخاب مشاور دوره پیش برد (شرکت مشانیر )

*عقد قرارداد با مشاور برای انجام مطالعات و اخذ مجوزهای چهارده گانه منتج به اخذ پروانه احداث

*آغاز مذاکرات اولیه با شرکتهایی که توانمندی احداث نیروگاه به روش EPC, EPCF دارند

*فاضل رئیس مجمع فولاد آلیاژی: افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی دنبال می شود . اگر برنامه ای برای تجدید ارزیابی باشد هم طبق قانون بورس پیش می رویم.

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد آلیاژی ایران با حضور ۷۷.۶۶درصدی سهامداران برگزار شد.

مجمع «فولاژ» به ازای هر سهم ۱۸۰۰ ریال سود تقسیم کرد.

هیات رئیسه مجمع:

سید ابوتراب فاضل، مدیر عامل «وکغدیر» و سهامدار عمده شرکت،  ریاست مجمع شرکت را برعهده داشت.

محمد کمال زاده مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران با ارائه گزارش عملکرد شرکت گفت:  شرکت فولاد آلیاژی ایران شامل ۴ کارخانه اصلی فولادسازی نورد سنگین نورد سبک و واحد عملیات حرارتی و تکمیل کاری می باشد که محصولات خود را با ظرفیتی ۵۵۰,۰۰۰ تن در واحدهای فولادسازی ، نورد سنگین با ظرفیت ۲۲۰,۰۰۰ تن و نورد سبک با ظرفیت ۲۳۰,۰۰۰ تن تولید می‌کند.

وی افزود: شرکت در حال حاضر با استفاده از آهن اسفنجی و آهن قراضه به همراه آلیاژها به تولید محصولات خود می پردازد که سطح مصرف آهن قراضه کمتر از ۱۰درصد و آهن اسفنجی بیش از ۹۰ درصد است که با وجود کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان، تأمین آهن اسفنجی شرکت تسهیل شده و سهم آن در مواد اولیه نسبت به سالهای قبل افزایش یافته است .

کمال زاده گفت: حاشیه سود خالص شرکت نشان می دهد که ۳۷ درصد رشد داشته و سود خالص ۳هزار میلیارد تومان بوده که به ۴ همت رسیده است.

وی گفت: میزان فروش و حمل حصول در خردادماه سال جاری ۵۰هزار و ۶۵۰ تن بوده است.

به گفته وی، تولید ۵۴,۰۳۱ تن مذاب در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، تولید ۵۳,۲۲۶ تن مذاب در فروردین ماه ۱۴۰۱، کسب رکورد فروش و حمل روزانه در آبان ماه ۱۴۰۱ با عدد ۴۱۷۱ تن، کسب روزانه نورد سبک در مهر ماه ۱۴۰۱ با عدد ۱۱۵۲تن، تولید ۴,۰۳۵ تن کلاف در نورد سبک در اردیبهشت ۱۴۰۱ ،تولید تسمه های ویژه نظیر تسمههای ۷۰ ۱۸۵ و ۶۵ ۱۸۰ میلی متر در خرداد ۱۴۰۱

و کسب رکورد روزانه در تکمیل کاری و بسته بندی در ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ با دستیابی به عدد ۱٫۱۹۳ تن از افتخارات شرکت در سالی که گذشت بود.

رشد فروش شرکت در سالی که گذشت

وی گفت: رشد ۳۹ درصدی ارزش فروش داخل نسبت به سال ۱۴۰۰،  رشد ۳۴ درصدی ارزش فروش کل نسبت به سال ۱۴۰۰، تحقق ۱۲۵ درصدی برنامه ارزشی و ۱۰۲ درصدی برنامه وزنی فروش داخل در سال ۱۴۰۱، تحقق ۱۲۱ درصدی برنامه ارزشی و ۱۰۰ درصدی برنامه وزنی فروش کل در سال ۱۴۰۱ ، کسب رکورد روزانه فروش به مقدار ۴۱۷۱ تن در آبان ۱۴۰۱ و 

افزایش ۱۷۹ درصد فروش و حمل گریدهای خوش تراش از دستاوردهای فروش شرکت بوده است.

از یزد یک چه خبر؟

وی در مورد پروژه یزد یک گفت: پروژه یزد یک تاکنون ۹۴درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ظرفیت تولید این پروژه ۷۰۰هزار تن بیلت فولادهای مهندسی و آلیاژی است.

پروژه کلاف و وایر به کجا رسید؟

کمال زاده در خصوص پروژه وایر و کلاف گفت:  تولید وایر و کلاف ظرفیت تولید ۴۰۰هزار تنی را دارد و تاکنون ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. اولین پارت تجهیزات این پروژه آخر شهریورماه حمل و انتهای ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود.

نیروگاه ۳۳۰ مگاواتی احداث می شود

وی همچنین با اشاره به احداث نیروگاه برق  فولاژ گفت: موافقت اصولی نیروگاه ۳۳۰ مگاواتی از وزارت صمت گرفته شده و در حال حاضر پیگیر مجوزهای زیست محیطی و خوراک هستیم.

به گفته وی، اهم فعالیت های انجام شده جهت احداث نیروگاه از جمله ، اخذ موافقت اصولی احداث بلوک ۳۳۰ مکاوانی از وزارت نیرو و وزارت صحت بر اساس تفاهم نامه و بسته حمایتی ویژه وزارت صحت و نیرو،انتخاب اولیه روش BOT برای احداث نیروگاه با توجه به مطالعات صورت گرفته،اخذ مجوز هیئت مدیره  برای آغاز دوره پیشبرد و مطالعات تفصیلی ، آغاز مذاکره و مکاتبه با سازمان محیط زیست در خصوص احداث نیروگاه انتخاب مشاور دوره پیش برد (شرکت مشانیر )، عقد قرارداد با مشاور برای انجام مطالعات و اخذ مجوزهای چهارده گانه منتج به اخذ پروانه احداث و آغاز مذاکرات اولیه با شرکتهایی که توانمندی احداث نیروگاه به روش EPC, EPCF دارند در دستور کار است. 

«فولاژ» در سال جاری چه کرد؟

وی در مورد اقدامات سال جاری شرکت گفت: پذیرش و عرضه محصولات آلیاژی در بازار فرعی بورس کالای ایران شامل انواع کلاف، شمش و میلگرد آلیاژی به میزان ۳۴.۱۶۶ تن و خرید برق از بازار برق سبز بورس انرژی برخی از اقدامات سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ است.

افزایش سرمایه در راه است، فعلا از محل مطالبات

کمال زاده با اشاره به تکلیف مجمع برای افزایش سرمایه شرکت‌ گفت:  برای پروژه‌های LF۴، RMH، خطوط صاف کاری و تست محصولات، افزایش دیماند، نوسازی ناوگان حمل و نقل، خرید ترانس، ارتفاع اتوماسیون و سیلکو به ۲۰۰۰۰ میلیارد ریال نقدینگی نیاز دارد که درخواست افزایش سرمایه از محل مطالبات داده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24