Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

شفاف سازی مجمع «خساپا» درخصوص احتمال تجدید ارزیابی

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع به دلیل زیان شرکت سودی برای تقسیم نداشت.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*خساپا در سال جاری معادل ۱,۷۵۰ میلیارد ریال واگذاری شرکت های مجموعه را مد نظر دارد.

*شرکت بن رو برای عرضه در بورس آماده می شود. این عرضه اولیه به جهت تسویه تسهیلات بانکی سایپا و بن رو است.

*۲۰ هزار وانت و ون به همراه ۲۰ هزار سواری صادرات می شود به طوری که ۲۰ هزل. میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.

*۴ محصول جدید به بازار وارد می شود.

* سایت زامیاد ۲ ایجاد شد و ماشین تجاری مانند لیفتراک توسط خساپا ساخته می شود. این اقدام کاهش قیمت هزینه یک سومی را به همراه دارد.

*در شرکت ایندامین معادل ۱۷ هزار کمک فنر تولید می شود.

*خط ۲ خساپا رباتیک می شود و در بهمن ماه سالجاری به بهره برداری می رسد.

*سالن رنگ زامیاد توسعه می یابد.

*با توجه انجام تجدید ارزیابی دارایی خساپا در سال ۹۸, هنوز دوره پنج ساله به اتمام نرسیده و انجام این موضوع منجر به ایجاد مالیات۲۰  درصدی و حذف معافیت مالیاتی می شود. با مد نظر قرار دادن صرفه صلاح شرکت امر هزینه از بابت مالیات تحمیل نباشد این موضوع اجرایی خواهد شد.

*خساپا در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری ارز مورد نظر خود را هرچند با وجود محدودیت های ارزی بانک مرکزی، از محل صادرات تامین کرد.

*این شرکت به جهت صادرات خودرو با روسیه ۴۵هزار دستگاه، ونزوئلا ۱۰۰ هزار دستگاه ، عراق ۳۰ هزار دستگاه و بلاروس ۴۵۰ هزار دستگاه قراداد بسته است.

*در صورت های مالی خساپا، آثار ناشی از تجدید ارزیابی املاک و دارایی برخی شرکت های فرعی را حذف کرده است زیرا سندیت آمار دچار اشکال می شود.

*ادامه خرید های قبلی این شرکت، تنفیذ شد و خریدهای خارجی آینده نیز با روش فعلی ادامه می یابد.

*خساپا برای عرضه محصول از طریق بازار سرمایه مشکلی ندارد و در سه مرحله نیز شاهین در سال گذشته عرضه شد.

*در سال‌جاری معادل ۳ هزار نیسان به پاکستان صادر شد.

*هزینه خرید خارجی و دستمزد در خساپا کاهش یافت.

*هیات مدیره سایپا معتقد است، محصولات قدیمی سودده نمی شود و باید تولیدات جدید داشت.

* هیات مدیره اعلام کرد:

شاهین اتومات در خردادماه عرضه شد

اطلس در مردادماه به تولید انبوه رسیده و عرضه می شود.

سهند در مهر ماه عرضه می شود.

شاهین پلاس آذر ماه عرضه می شود.

تکمیلی...

چهارشنبه (28 تیرماه) مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایرانی تولید اتومبیل ایرانی با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران سایپا برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس اعلام شد ؛ بودجه سال جاری سایپا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است. این شرکت در سال جاری معادل ۱۶۵ هزار دستگاه تولید کرد. البته سایپا دیزل از زیان خارج و به سود رسیده و رشد تولید ۶۵ درصدی کشنده را تجربه کرد.

رشد کیفیت این شرکت به ۶۶۸ درصد رسیده و هزینه گارانتی کاهش یافت به طوری که این شرکت خواهان افزایش دوره گارانتی از دو به پنج سال است.
از سویی دیگر سایپا رشد ۲۲ درصدی تولید را در سال‌ جاری شاهد شد.

سایپای تمام برقی

با توجه به سیاست های تولید محصولات جدید، میزان تولید چانگان ۱۱۰۸ در سال جاری بوده و ۳هزار عدد خودرو  آماده واردات به ایران است. 

البته میزان تولید کوییک با ۴۲ درصد، زامیاد با ۲۵ درصد، شاهین ۱۳۹ درصد سایپا ۱۵۱ با ۴۴ درصد، ساینا ۶۳ درصد رشد را داشت. بر اساس اعلام هیات مدیره، سایپای اینده، تماما برقی و اتوماتیک است.

یادآور می شود، سایت زامیاد ۲ ایجاد شد و ماشین تجاری مانند لیفتراک توسط خساپا ساخته خواهد شد و این اقدام کاهش قیمت هزینه یک سومی را به همراه دارد.
همچنین در شرکت ایندامین معادل ۱۷ هزار کمک فنر تولید می شود.

از سوی دیگر خط ۲ خساپا رباتیک می شود و در بهمن ماه سالجاری به بهره برداری می رسد. بر همین اساس شرکت فنرسازی زر احداث می شود و سالن رنگ زامیاد توسعه می یابد.

از سویی دیگر قیمت‌گذاری شاهین اتومات و پلاس بروزرسانی شده است.

موتورسازی سایپا

۱۰ هزار متر سوله در اشتهارد به تولید موتور سیکلت اختصاص داده شده و سایپا مجوز تولید دو نوع موتور سیکلت کار و موتور سیکلت الکتریکال را دریافت کرده است.

نمونه‌‌ های وارد شده و با بهترین کمپانی خارجی عقد قرارداد شده به طوری که این کمپانی حاضر بوده در سال‌ های آینده هم به‌صورت جوینت ونچر با سایپا کار کند. بر این اساس  است که موضوع فعالیت تولید موتور سیکلت به اساسنامه شرکت اضافه شد.

در حال حاضر ۲۱۰ میلیون یورو کالا در گمرک وجود دارد که اعتباری خرید شده است. 

برنامه تجدید ارزیابی

با توجه انجام تجدید ارزیابی دارایی خساپا در سال ۹۸, هنوز دوره پنج ساله به اتمام نرسیده و انجام این موضوع منجر به ایجاد مالیات۲۰  درصدی و حذف معافیت مالیاتی می شود.

با مد نظر قرار دادن صرفه صلاح شرکت امر هزینه از بابت مالیات تحمیل نباشد این موضوع اجرایی خواهد شد. قابل ذکر است؛ خساپا در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری ارز مورد نظر خود را هرچند با وجود محدودیت های ارزی بانک مرکزی، از محل صادرات تامین کرد.

از سویی دیگر این شرکت به جهت صادرات خودرو با روسیه ۴۵هزار دستگاه، ونزوئلا ۱۰۰ هزار دستگاه ، عراق ۳۰ هزار دستگاه و بلاروس ۴۵۰ هزار دستگاه قراداد بسته است.

در صورت های مالی خساپا، آثار ناشی از تجدید ارزیابی املاک و دارایی برخی شرکت های فرعی را حذف کرده است زیرا سندیت امار دچار اشکال می شود. 

روند واگذاری ها

با توجه به سیاست های تولیدی، ادامه خرید های قبلی این شرکت، تنفیذ شد و خریدهای خارجی آینده نیز با روش فعلی ادامه می یابد.

در خصوص واگذاری پارس خودرو هر چند ریاست جمهوری تاکید داشت سهام شرکت های دولتی واگذار شود اما خساپا خواهان بوده تا این شرکت به سودهی و عرضه در بورس برسد. بنابراین با چانگان به عنوان شریک قدیمی سایپا مذاکره شد تا شرکت به جای عرضه به تولید برسد و سودهی و عرضه در بورس را تجربه کند.

سیاست های عرضه در بورس 

ازسویی دیگر خساپا برای عرضه محصول از طریق بازار سرمایه مشکلی ندارد و در سه مرحله نیز شاهین در سال گذشته عرضه شد.

در حال حاضر به دلیل آماده نبودن زیر ساخت بورس، این شرکت  عرضه بسیار محدودی داشته و بیشتر برای کشف قیمت استفاده می شود اما برای عرضه بیش از۳۰۰ دستگاه در روز باید بورس زیرساخت را ایجاد کند.

در سال‌ جاری معادل ۳ هزار نیسان به پاکستان صادر شد. هزینه خرید خارجی و دستمزد در خساپا کاهش یافت. هیات مدیره سایپا معتقد است، محصولات قدیمی سوده نمی شود و باید تولیدات جدید داشت. 

سبد محصولات جدید 

در مجمع امروز خساپا از سوی هیات مدیره اعلام شد:

شاهین اتومات در خردادماه عرضه شده و اطلس در مردادماه به تولید انبوه رسیده و عرضه می شود. همچنین شاهین پلاس در آذر ماه، سهند در مهر ماه و شاهین پلاس آذر ماه عرضه می شود. 

برنامه شرکت های زیان ده

هیات مدیرها خساپا در خصوص واگذاری شرکت های زیان ده اعلام کرد:

بدهی بانک پارسیان و بانک ملت تسویه شد. از سویی یگر این شرکت‌ ها در بورس عرضه می‌ شوند. همچنین همکاری با کمپانی خارجی در دستور کار این شرکت‌ ها قرار گرفت.

قابل ذکر است؛ در انتهای مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا اعلام شد، به دلیل زیان‌ ده بودن شرکت، سودی تقسیم نشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علیرضا شفیعی
    علیرضا شفیعی

    واقعا جای تاسف است .ازخدا بیخبری تو شرکت بیداد میکند سرمایه ما ازبین رفته الهی اتش بگیره خونه ومال واموالتون الهی بسوزه زن وبچه وزندگیتون

    9 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24