Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور بیش از ۶۹.۷۲  درصدی سهامداران برگزار شد.

مجمع «شپنا» ۹۰۰ ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایش نفت اصفهان با حضور بیش از ۶۹.۷۲  درصدی سهامداران برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پالایشگاه اصفهان ۹۰۰ ریال سود تقسیم کرد.

هیات رئیسه مجمع:

محمدامیر نیکوهمت  به‌عنوان رئیس مجمع

بهمن زندیه  به‌عنوان ناظرمجمع

سعید محمدی به‌عنوان ناظرمجمع صاحب ارجمند  به‌عنوان منشی مجمع

محسن قدیری مدیر عامل شرکت با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده و برنامه های آتی شرکت گفت: سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و امیدواریم روند سود آوری ادامه دار باشد. گرچه  کاهش سود سه ماهه  داشتیم که به افت کرک اسپردها بوده است و امیدواریم در طول سال این موضوع جبران شود.

اقدامات موثری در پالایشگاه اصفهان

وی گفت: راه‌اندازی ۶ شرکت زیرمجموعه در شپنا به منظور توسعه زنجیره ارزش در سالی که گذشت  انجام شد.راه‌اندازی ۶ ماهه DHT، اجرای پروژه RHU، شروع پروژه RFCC و KHT و ۴۵۰ پروژه در حال اجرا از اقدامات شرکت بوده است.

وی گفت: اجرای واحد RHU شرکت سهروردی صفاهان از سال ۱۴۰۱ شروع شده و این واحد سولفورزدایی خوراک را انجام می‌دهد و بیش از ۳۵ درصد پیشرفت داشته و از پاییز سال جاری پیشرفت آن سرعت بیشتری می‌گیرد. در این واحد بیش از ۱۰۰۰ تن تجهیزات نصب شده و در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد و تا سال ۱۴۰۸ اصل سرمایه شرکت باز می‌گردد.

به گفته وی، ظرفیت خوراک واحد RFCC شرکت سهروردی پالایشگاه اصفهان ۹۱ هزار بشکه است که ۸۰ درصد از واحد RHU تهیه می‌شود و از نظر ارکان طراحی و تدارکات ۹ درصد و به لحاظ مهندسی پروژه ۳۵ درصد پیشرفت داشته است.برای پروژه RFCC مبلغ ۹۰۰ میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده و بازگشت سرمایه ۴ سال بعد از بهره‌برداری یعنی ۱۴۰۸ اتفاق می‌افتد. محصولات این واحد روزانه ۸ میلیون لیتر بنزین، ۶۰۰ هزار لیتر گازوئیل و گاز مایع (که نرخ خوراک پتروشیمی‌ها را تأمین می‌کند) است.

تا سه سال دیگر ، سود «شپنا» به ۱۲۵ همت می‌رسد

وی با اشاره به پروژه های شرکت گفت:  باتوجه به پروژه‌های در دست اجرا پیش‌بینی می‌شود سود شرکت از ۳۰ همت سال ۱۴۰۲ به ۱۲۵ همت در سال ۱۴۰۶ برسد.باتوجه به پروژه‌های در دست اجرا و تبدیل LPG به فرآورده‌های پایین دستی می‌توانیم به تکمیل زنجیره ارزش و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر برسیم.

قدیری گفت: اصلاح و بهبود زیرساخت آب و انرژی، حفظ و تداوم تأمین خوراک و تولید محصولات، مدیریت و توسعه زنجیره ارزش، توسعه ارزش در شرکت‌های زیرمجموعه و ارتقا توان بازرگانی از استراتژی‌های شرکت است.

چند پروژه مهم

وی افزود: شرکت برنامه دارد در سال ۱۴۰۴ تولید کودهای شیمیایی گوگردی در شرکت پتروپالایش ملاصدرا  داشته باشد همچنین برنامه داریم شرکت مشعل پویا اسپادانا وارد تولید باتری‌های برقی، فست شارژر و احداث نیروگاه خورشیدی شود.

مدیر عامل «شپنا» گفت: واحد تصفیه گازوئیل در تابستان ۱۴۰۲ راه‌اندازی شد و افزایش کیفیت محصول دیزل به استاندارد یورو از دستاوردهای آن است.

مشکل آب حل خواهد شد اگر...

وی با اشاره به مشکل آب  شرکت گفت: راه‌اندازی کامل پروژه‌های آبی (فاز ۱ و ۲) آغاز شده و در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۰۰ هزار متر مکعب مخازن استراتژیک برای پالایشگاه ایجاد می‌شود همچنین، پروژه قطع آب شرب در نیمه دوم ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین نیمه اول سال آینده آب خلیج فارس وارد شرکت می‌شود به طوری که تا نیمه اول سال آینده، ۷۵ درصد مصرف آب پالایشگاه را کاهش می‌دهیم.

تجدید ارزیابی در «شپنا»

صاحب ارجمند ، مدیر مالی شرکت  درخصوص تجدید ارزیابی زمین  شرکت گفت: شهریور ماه سال ۹۹ این موضوع انجام شد و سه سال بعد از آن شهریور ماه امسال می‌شود که اقدام به تجدید ارزیابی زمین خواهیم نمود.

ماجرای یک افشا

وی در پاسخ به سوال سهامداران مبنی و حسابرس مبنی بر ارایه اطلاعات به موقع شرکت گفت: تا ۱۹ تیرماه سال جاری چند اعلامیه درخصوص تعدیل نرخ ارز سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۱ به شرکت ابلاغ شد و بر این اساس شرکت کاهش ۵.۱ همت از سود را در ۲۰ تیر ۱۴۰۲ افشا کرد اما روز ۲۱ تیر ۱۴۰۲ که حساب‌ها بسته شد، مجددا ابلاغ شد  که ۵ همت به شرکت بازمی‌گردد و بر این اساس این مبلغ در سود سال ۱۴۰۲ محاسبه می‌شود.

ارجمند در پاسخ سهامداران در مورد نحوه بازار گردانی شرکت گفت: بیش از ۱.۱ همت در اختیار بازارگردان است و باتوجه به حجم قابل توجه تعداد سهام شرکت شاید اثرگذاری بازارگردان آنطور که باید مؤثر نباشد و حتما بر روی عملکرد بازارگردان نظارت می‌کنیم.

بازارگردان در سال گذشته چه کرد؟

در ادامه نماینده بازارگردان گفت: ۱.۶ سهام پالایش نفت در اختیار صندوق بازارگردان است و ۱۰۷ همت سهم را از بازار جمع کردیم و در اردیبهشت امسال ۱۰۰ میلیارد از اعتبارات خود برای جمع کردن سهم استفاده کردیم، حتی  سهم را به گروه مجموعه خودمان به‌صورت بلوکی برای تأمین نقدینگی در بازار خرد برای انجام تعهدات اختصاص دادیم.

نرخ تسعیر چند؟

در ادامه ارجمند در خصوص تسعیر ارز شرکت گفت: نرخ تسعیر ارز ۲۸۵۰۰ است، انجمن صنفی پیشنهاد ۳۸۵۰۰ داد، اما سریعا مورد اعتراض قرار گرفت و بهنره قبل یعنی  ۲۸۵۰۰ تومان بازگشت.

عرضه اولیه ۶ زیر مجموعه «شپنا»

قدیری در ادامه در پاسخ به سهامداران در مورد ورود چند شرکت به بازار سرمایه گفت:  ما در تلاشیم ، ۶ شرکت زیرمجموعه  را طی سال آینده وارد بورس کنیم.

برنامه خرید پتروشیمی اصفهان را نداریم

وی در پاسخ سوالی مبنی بر تعیین تکلیف پتروشیمی اصفهان گفت: تصمیمی برای خرید پتروشیمی اصفهان نداریم بدهی شرکت به پالایشگاه در کمیته حسابرسی بررسی شده و به زودی تصویب خواهد شد از سویی شرکت به دنبال افزایش سرمایه است که البته هنوز به نتیجه نرسیده است.

۱۹همت مطالبات «شپنا»

سعید محمدی ناظر مجمع گفت: پالایشگاه اصفهان حدود ۱۹  همت از ۳۶ همت سود خود را از پالایش پخش مطالبات دارد، اگر تخفیف پالایشگاه ها حذف شود همه پالایشگاه ها زیان ده خواهند بود.

مصوبات مجمع

 مجمع «شپنا»   به ازای هر سهم ۹۰۰ ریال سود تقسیم کرد.

هوشیار ممیز  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   حافظ گام  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.

روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24