Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دانا با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

تکلیف زمین های علی آباد بیمه دانا چه شد؟

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دانا با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

رشد 21 درصد پرداخت خسارت ثالث

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت بیمه دانا در سالی که گذشت توانست اقدامات مثبتی را رقم بزند از جمله تغییر نرخ حق بیمه بدنه اتومبیل مبنی بر افزایش حق بیمه خودروهای پرریسک، انعقاد قرارداد عمده با سازمان ها از قبیل آموزش و پرورش و تامین اجتماعی و وزارت امور خارجه، صدور مجوز اقساطی به تمامی نمایندگان متقاضی مورد تایید شعبه و بررسی و کنترل مستمر مطالبات معوق.

وی ادامه داد: ما در سال 1401 شاهد رشد درصدی در رشته بدنه اتومبیل و تحقق کامل برنامه اعلامی این رشته بودیم همچنین رشد 21 درصدی در پرداخت خسارت ثالث و حوادث راننده و رسیدگی به خسارات مشمول تعدد دیات و صدمات غیر مسری در فوت و اخذ نظر پزشک معتمد به منظور جلوگیری از پرداخت خسارت های من غیر حق اتفاق افتاد.

وی افزود در بخش بیمه عمر و پس انداز ما تسویه و پرداخت تعهدات 10 ساله قراردادهای عمر تلفیقی کارکنان صنعت آب و برق به میزان بیش از 5700 میلیارد تومان را انجام دادیم. همچنین تحقق برنامه بیش بینی شده به میزان 86 درصد در رشته بیمه ای عمر 88 درصد در رشته بیمه ای حوادث انفرادی نیز روی داد.

رشد 133 درصدی حق بیمه تولیدی

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد سالانه سال 1401 عنوان کرد: در عملکرد سالانه شرکت برای دوره منتهی به اسفندماه ۱۴۰۱، رشد ۱۳۳ درصدی حق بیمه تولیدی، رشد ۶۰ درصدی خسارت پرداختی، رشد ۱۱۴ درصدی ذخیره خسارت معوق و رشد ۳۱۳ درصدی سود خالص به نسبت سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: بیمه دانا موفق به حفظ سهم بازار و دستیابی به رشد پایدار شد در کنار آن در نظر داریم تا برای سال 1402  افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته، اخذ مجوز قبولی اتکایی از نهاد ناظر، توسعه فعالیت‌های بیمه‌گری با مدل تکافل، توسعه فعالیت‌های برون مرزی (در ۸ کشور منطقه)، ارزش آفرینی و حفظ ارزش شرکت را نیز اجرایی کنیم.

سال 1402 به سهم بازار 15 درصدی می رسیم

مدیر عامل بیمه دانا تاکید کرد: این شرکت در نظر دارد تا به سهم بازار 15 درصدی و نسبت سود خالص به حقوق مالکانه به میزان 15 درصد تا پایان سال 1403 برسد علاوه بر آن این شرکت حضور فعال در بازارهای منطقه ای و جهانی را نیز در چشم انداز خود دارد.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه شد.

تکلیف زمین های علی آباد شرکت چه شد؟

مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص زمین های علی آباد گفت: در پروژه زمین‌های موسوم به علی آباد، گام‌های نهایی را طی می‌کنیم و مالکیت بیمه دانا بر ۳۹۲ هزار متر مربع از این زمین‌ها تصویب شده است.

وی همچنین در خصوص اهم اقدامات سال 1401 به سهامداران پاسخ داد: استقرار نظام برنامه‌ریزی، اصلاح زیرساخت‌ها و فرآیندها، توسعه بازار بیمه با رعایت اصول مبتنی بر ریسک و بازده،  پرهیز از دامپینگ و رقابت‌های ناسالم،  تقویت ذخایر فنی شرکت به منظور حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، پیگیری وصول دارایی‌های شرکت، توسعه شبکه فروش و نمایندگی‌ها از جمله آن ها است.

در پایان مجمع نیز این شرکت سودی بین سهامداران تقسیم نشد تا در صورت وصول مطالبات از سوی دولت، اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شود و تقسیم سود در آن جلسه انجام گیرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24