Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به یک تیم منسجم نیاز داریم که بتواند دولت را به این فهم و درک برساند که سیاست‌های فعلی نه تنها سبب آسیب به اعتماد و ثروت مردم و سهام عدالت شده که در آینده نزدیک منجر به وقوع بحران بزرگ در صندوق‌های بازنشستگی و همچنین اختلال بازار ارز می‌شود. انصافا در کجای دنیا چنین شرایطی را دیده‌اید که دماسنج بازارش و فعالان اقتصادی‌اش 8 – 9 ماه از سال درگیر لایحه بودجه و دست‌درازی‌های دولت باشند !

پیش‌بینی وضعیت بورس 7 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با عقبگرد نسبی قیمت‌ها  و شاخص‌ها آغاز کرد اما با گذر از یک ساعت ابتدایی، سر و شکل بهتری گرفت و با یک تعادل نسبی به کار خود خاتمه داد. در نتیجه معاملات روز چهارشنبه، شاخص کل با افتی اندکی در کانال 2 میلیونی قرار گرفت و تغییر بااهمیتی نداشت. ارزش معاملات به 5 هزار میلیارد تومان رسید و رقمی بالغ بر 90 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. به نظر می‌رسد ریسک ناشی از گشایش نمادها و اثرات گزارش 3 ماهه برخی از شرکت‌ها از سر بازار برداشته است. و البته ریسکی به نام قطعی برق که اثرات آن را در گزارش تیر ماه برخی از شرکت‌ها می‌بینیم، به بازار اضافه شده است. هر چند که این موضوع اتفاق جدیدی نیست و همواره تحلیلگران بحث قطعی برق در تابستان و افت فشار گاز در زمستان را تحلیل‌های خود لحاظ می‌کنند. ضمن اینکه به نظر می‌رسد در تابستان امسال قطعی برق کمتر از سال گذشته باشد و اثر منفی این موضوع مقداری خفیف‌تر باشد. اما بطور کل سلب ‌اعتماد از سرمایه‌گذاران سبب‌ شده تا بازار با پدیده «بورس‌هراسی» مواجه باشد.

در حوزه خوراک پتروشیمی‌ها به نظر می‌رسد خیلی نمی‌توان دلخوش به عقبگرد دولت از تعیین نرخ خوراک ثابت 7.000 تومانی و همچنین مداخله مجلس بود. چراکه بر اساس گزارش‌ها و تصویرسازی‌های کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، اعمال سقف ریالی ۵.۰۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب گاز تحویلی به پتروشیمی‌ها در سال گذشته عدم‌النفع ۳۱.۵ هزار میلیارد تومانی را برای دولت در پی داشت. پتروشیمی‌های ایران از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲، حدود ۷۵ میلیون تن متانول صادر کرده‌اند که ارزش صادراتی این میزان، ۱۷.۱ میلیارد دلار بوده است. در حالی که ارزش صادراتی گاز مصرفی این صنعت، طی ۱۲ سال گذشته ۱۸.۸ میلیارد دلار بوده است. به عبارت دیگر صنعت متانول طی ۱۲ سال گذشته نزدیک به ۱.۷ میلیارد دلار ارزش کاسته تولید کرده است.

طی ۱۲ سال گذشته، مجتمع‌های متانولی با احتساب هزینه فرصت صادرات سالیانه رقمی نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار گاز دریافت کرده‌اند و مجموع پرداختی آنها بابت گاز تحویلی کمتر از ۷ میلیارد دلار بوده است. به گفته سخنگوی دولت، با جمیع مشورت‌ها و بررسی‌هایی که در کمیسیون‌های تخصصی صورت گرفته، نرخ 7 هزار تومان نرخ مورد نظر دولت است؛ البته دولت به وزارت نفت اجازه داده تا در صورتی که این شرکت‌ها با مشکلات جدی مواجه می‌شدند تا 10 درصد بتواند برای آنها تخفیف قائل شود که مسئولیت این کار بر عهده وزارت نفت است.

دولت واقف به پتانسیل‌ها و کارکردهای بازار سرمایه نیست و متاسفانه سازمان بورس هم طی دو سال اخیر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24