Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مارگارین با حضور بیش از ۷۰ درصد سهامداران برگزار شد.

سهامداران مارگارین دست خالی از مجمع برگشتند

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مارگارین با حضور بیش از ۷۰ درصد سهامداران برگزار شد.

نماد شرکت مارگارین بیش از 10 ماه است که متوقف شده و سهامداران خرد این شرکت از عملکرد مدیران شرکت ناراضی هستند، چراکه طی مدتی که مارگارین متوقف بوده، بورس رشد خوبی داشته که سهامداران غمارگ عملا از این رشد جا مانده اند.

همچنین طی این مدت نماد غمارگ از بازار اول بورس به بازار پایه نارنجی سقوط کرده است.

در مجمع امروز مارگارین ابتدا صورت های مالی سال سال ۱۴۰۰ بررسی و برای این سال، سودی میان سهامداران غمارگ به منظور جلوگیری از تعلق نماد این شرکت، تقسیم نشد و در ادامه و با برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده صورت های مالی سال ۱۴۰۱ بررسی شد. برای سال مالی 1401 نیز به دلیل داشتن زیان، میان سهامداران غمارگ سودی تقسیم نشد و سهامداران با دست خالی از مجمع برگشتند.

برخی از موارد مطرح شده در مجمع مارگارین به شرح زیر است:

*رکورد فروش۱۸ ماهه غمارگ در اسفند سال گذشته شکسته شد.

*حسابرسی این مجمع بندی حل نشده را مد نظر نداشته و مشکلات غمارگ در صورت های مالی ناشی از عدم تطبیق آمار از سال ۱۴۰۰ است.

*در خصوص پیش پرداخت های خرید خارجی مارگارین اعلام شد: به دلایل جنگ اوکراین و روسیه، امکان اخذ کالا وجود ندارد و در این زمینه رایزنی هایی انجام شده و در مسیر پیگیری است.

*غمارگ در خصوص تسویه بدهی مذاکراتی با وزارت صمت داشته است.

*مارگارین برای پرداخت بدهی، روند تولید و فروش را تغییر می دهد.

*هیات رییسه غمارگ در پاسخ به سهامداران در جهت بازگشایی نماد اعلام کرد: بازگشایی نماد در تابلوی اصلی مد نظر است. این نماد ۱۱ ماه بسته شده است.

*مارگارین از سوی سازمان بورس در خصوص بازگشایی نماد با مد نظر قرار دادن صرفه و صلاح سهامداران، دو مرتبه گزارش تخلف دریافت کرده است.

تکمیلی...

هر چند غمارگ شرایط بازگشایی در بازار نارنجی را دارد اما مدیریت مارگارین تلاش داشته این نماد را با در نظر گرفتن صلاح سهامداران، در تابلوی اصلی بازگشایی کند. 

کاهش مطالبات و تعهدات ارزی

امروز شنبه (۷مرداد), مجمع عمومی عادی سالیانه مارگارین با حضور بیش از ۷۰ درصد سهامداران ،غمارگ برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس اعلام شد که به دلیل تاخیر در اعلام نرخ های جدید ناشی از افزایش، انحرافاتی در آمار و صورت های مالی دیده می شد.

البته تعهدات ارزی غمارگ رفع شده و افزایش نرخ این شرکت در اردیبهشت، منجر به تبعاتی در عملکرد دوره ای سال مالی جاری شد. یادآور می شود؛ مطالبات ارزی این شرکت کاهش یافت.

به منظور افزایش میران تولید نیز، ماشین آلات جدیدی به خط تولید مارگارین اضافه شد. با توجه به تخصص ارز دولتی به مارگارین، فروش روغن از طریق سامانه ای رصد و پیگیری می شود. همچنین از فروش امانی، پنج هزار تن روغن تعیین، تکلیف و رصد نشده است.

رفع تعهدات ارزی

تاکید می شود؛ در مجمع امروز مارگارین، ابتدا صورت های مالی سال سال ۱۴۰۰ بررسی و برای این سال، سودی میان سهامداران غمارگ به منظور جلوگیری از تعلق نماد این شرکت، تقسیم نشد و در ادامه و با برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده صورت های مالی سال ۱۴۰۱ بررسی شد.

غمارگ با سرمایه ثبت شده 9,515,013 میلیون ریال طی عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 14010930 مبلغ 17,288,070 میلیون ریال درآمد فروش داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد رشد را تجربه کرد.

در این مجمع و در خصوص رفع تعهدات ارزی غمارگ در سال ۱۴۰۱ توضیح داده شد:

تغییرات نرخ روغن جهانی و جهاد کشاورزی اثرگذار بوده است. روغن ایسر کپیتال در مهر سال گذشته اخذ شد ولی در بانک مرکزی رفع تعهد نشده است.

قابل ذکر است؛ رکورد فروش ۱۸ ماهه غمارگ در اسفند سال گذشته شکسته شد. غمارگ فروشش در فروردین به 1183 میلیارد ریال   رسید و در اردیبهشت با رشد این عدد 2951 میلیارد ریال و خرداد ۳۰۲۶ میلیارددریال شده و   ۶ ماهه ۱۴۷۱۰  میلیارد ریال فروش داشت.

رکورد تولید ۱۵ماهه این شرکت در بهمن سال گذشته شکست. حسابرسی این مجمع بندی حل نشده را مد نظر نداشته و مشکلات غمارگ در صورت های مالی ناشی از عدم تطبیق آمار از سال ۱۴۰۰ است. 

خرید های خارجی و تسویه بدهی 

البته در خصوص پیش پرداخت های خرید خارجی مارگارین اعلام شد:

به دلایل جنگ اوکراین و روسیه، امکان اخذ کالا وجود ندارد و در این زمینه رایزنی هایی انجام شده و در مسیر پیگیری است. همچنین غمارگ در خصوص تسویه بدهی مذاکراتی با وزارت صمت را انجام داد. از سویی دیگر مارگارین برای پرداخت بدهی، روند تولید و فروش را تغییر می دهد.

نبود سودسازی 

با توجه بر اینکه نماد غمارگ ۱۱ ماه بسته بوده و مارگارین از سوی سازمان بورس در خصوص بازگشایی نماد با مد نظر قرار دادن صرفه و صلاح سهامداران، دو مرتبه گزارش تخلف دریافت کرده است.

از این رو هیات رییسه غمارگ در پاسخ به سهامداران در جهت بازگشایی نماد اعلام کرد:

بازگشایی نماد غمارگ در تابلوی اصلی مد نظر این شرکت قرار دارد. یادآور می شود؛ طی این مدت نماد غمارگ از بازار اول بورس به بازار پایه نارنجی سقوط کرد.

در پایان و پس از تصویب صورت های مالی سال ۱۴۰۱، مارگارین به دلیل داشتن زیان، میان سهامداران غمارگ سودی تقسیم نکرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24