Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24: داده گستر عصر نوین ، نماد های وب ، سرمایه اسمی 3 همتی داشته و با 7.8 همت رزش بازار ، بیشترین مارکت کپ را در بین رقبا در اختیار دارد.

برای سهامداران «های وب»

بورس24 : داده گستر عصر نوین ، نماد "های وب" ، سرمایه اسمی 3 همتی داشته و با 7.8 همت ارزش بازار ، بیشترین مارکت کپ را در بین رقبا در اختیار دارد. فراوانی و تنوع طرح های توسعه خیال ذی نفعان را از بابت تداوم و بهبود فعالیت های عملیاتی راحت کرده و شرکت را به محلی امن برای سرمایه های سهامداران تبدیل کرده است. این پرچم دار صنعت فناوری اطلاعات در فروردین 1402 موفق به دریافت پروانه انتقال داده مبنی بر فناوری بی سیم شده است که بر مبنای آن امکان ارائه خدمات مبتنی بر فناوری نسل پنجم ( 5G ) میسر شده است ؛ در همین راستا مدیریت واحد تجاری نصب و راه اندازی 500 سایت  5G و 1800 سایت 4G را در دستور کار دارد. از دیگر پروژه هایی که می تواند عایدی قابل توجهی برای شرکت به همراه داشته باشد ، می توان به پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری اشاره کرد. این ابر پروژه ارتباطی ، جایگزین شبکه سیم مسی شرکت مخابرات خواهد شد و در بیش از 1000 شهر، نیاز های اپراتور ها را در بخش های درون شهری و بین شهری برآورده می سازد.

برای سهامداران و کادر اجرایی شرکت ها ، فرآیند تصمیم گیری در بسیاری از واحد های اقتصادی همانند کابوس های شبانه است ؛ چرا که به دلیل تعداد بالای سهامداران و کنترل های وضع شده به منظور حداقل سازی مسئله نمایندگی ، فرآیند تصمیم گیری بسیار آهسته پیش می رود. ساختار سهامداری در های وب ، بر خلاف بسیاری از واحد های بورسی ، کاملا چابک بوده و از قید و بند بروکراسی های اداری دست و پاگیر آزاد است. بیش از نیمی از سرمایه واحد تجاری متعلق به مدیرعامل شرکت بوده و همین امر سبب سهولت و تسریع تصمیم گیری ،  ثبات مدیریتی ، عملیاتی و حرکت هدفمند رو به جلوی شرکت طی سنوات گذشته شده است.

شاید بتوان نخستین مولفه بقا و رشد هر بیزینس را درک درست شرایط اقتصادی دانست. در اقتصاد های تورمی ، تامین ارزان قیمت منابع مالی و به کارگیری آنها با هدف توسعه عملیات می تواند بازدهی خیره کننده ای نصیب مالکان واحد تجاری کند. در این اقتصادها ، تسهیلات بانکی همواره جز منابع ارزان قیمت شمرده می شود ؛  چرا که با گذر زمان ، نرخ موثر این تسهیلات در مقایسه با تورم محیط اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. تیم مالی های وب نیز شرایط تورمی کشور را فرصتی به منظور اخذ تسهیلات ارزان قیمت تلقی کرده و در نخستین فصل دوره 1402 ، به 187 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد تجاری تزریق کرده است.

ساختار سرمایه شرکت تصویر روشنی از هنر و تخصص مدیریت است. به کار گیری منابع مالی در مسیری که ارزش افزوده مطلوبی برای سهامداران ایجاد شود و در عین حال ریسک مالی بااهمیتی پیرامون فعالیت های بیزینس وجود نداشته باشد ، غایت نهایی هر تیم مدیریتی است. ساختار سرمایه های وب از سلامت مالی بالایی برخوردار بوده ؛ چرا که از بدهی ها سهم بسیار کمی در مقایسه با حقوق مالکانه دارند ( 66% حقوق مالکانه و 34% بدهی ). مانده حساب سود انباشته شرکت نیز 3.6 هزار میلیارد تومان گزارش شده که گویای پتانسیل بالای واحد تجاری در افزایش سرمایه از این محل و استفاده از معافیت های مالیاتی تعیین شده در قانون است.

بررسی صورت جریان وجوه نقدی این غول ارتباطی از مدیریت بهینه مهم ترین عامل حیات بیزینس ، یعنی نقدینگی حکایت دارد که به دنبال آن ، نگرانی از بابت ریسک های عملیاتی و مالی برای سهامداران باقی نمانده است. در بهار 1402 ، خالص وجوه نقد عملیاتی واحد تجاری تقریبا 490 میلیارد تومان گزارش شده که رشد قابل توجه 190 میلیاردی را نسبت به مقطع مقایسه ای نشان می دهد. از اثرات این رشد می توان به افزایش قدرت مانور مدیریت در کنترل عملیات روزمره اشاره کرد.

م
تیم مدیریتی به دارایی های ثابت شرکت نگاه تحسین برانگیزی داشته و با سوق دادن سود خالص به سمت دارایی های مولد سعی در تقویت بنیان شرکت دارد. در این فصل ، مبلغی معادل دو برابر سود خالص یعنی 484 میلیارد تومان به منظور تحصیل دارایی های ثابت سرمایه گذاری کرده شده است ؛ اتفاقی که به ندرت در صورت های مالی مشاهده می کنید. چنین سرمایه گذاری های هوشمندانه ای مبین تخصیص بهینه و اقتصادی منابع مالی واحد تجاری بوده که خود نوید بخش تداوم و جهش سودآوری شرکت در سال های آتی است.

م

در تاریخ نگارش این مقاله اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:
قیمت پایانی : 2.624 ریال    
ارزش بازار : 78.720 میلیارد
نسبت p/e : 2.31
نسبت  p/e گروه : 3.02
نمودار قیمت سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:
نمودار سهم به منطقه حمایتی پر پتانسیلی رسیده است. تلاقی خط روند میان مدت و میانگین متحرک بلندمدت 500 روزه ، وضعیت را برای صعود قیمت مساعد ساخته است ( بازار در گذشته به خوبی به میانگین 500 روزه احترام گذاشته است ).  در صورت صعود قیمت ، مناطق 300 و 370 تومان به عنوانه مقاومت های احتمالی در نظر گرفته می شوند.

ن

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24