Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سخنگوی سازمان بورس نسبت به موضوع مطرح شده در فضای مجازی در خصوص رفتار معاملاتی برخی سهامداران حقوقی در سمت فروش در نماد «خساپا» در روز جاری واکنش نشان داد.

تذکر انضباطی سازمان بورس به برخی سهامداران حقوقی «خساپا»

بورس24 : سخنگوی سازمان بورس نسبت به موضوع مطرح شده در فضای مجازی در خصوص رفتار معاملاتی برخی سهامداران حقوقی در سمت فروش در نماد «خساپا» در روز جاری واکنش نشان داد.

امیر مهدی صبائی گفت: در خصوص موضوع مطرح شده در فضای مجازی نسبت به رفتار معاملاتی برخی سهامداران حقوقی در سمت فروش در نماد «خساپا» در روز جاری، این موضوع مطابق رویه‌های نظارتی معمول مورد بررسی قرار گرفت و شخص حقوقی به دلیل ایجاد فشار فروش در قیمت‌های پایین‌تر از مظنه (اصطلاحاً رنج منفی)، تذکر انضباطی سیستمی دریافت کرد.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بنابراین ضمن متوقف نمودن ادامه رفتار این حقوقی در روز جاری که نمود آن در قیمت سهام مشاهده شد، در صورت تکرار این تخلف، اقدامات نظارتی جدی‌تر از جمله عدم تأیید معاملات مربوطه، مسدود نمودن دسترسی آنلاین، و تشکیل و پیگیری پرونده تخلفاتی و اعمال مجازاتهای انضباطی مقتضی صورت خواهد پذیرفت.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس ادامه داد: رفتار مشابهی که از چند حقوقی فعال بازار در این نماد ظرف روزهای گذشته نیز مشاهده شده، استفاده از استراتژی های معاملاتی در بازار مشتقه شامل فروش سهام و اتخاذ موقعیت در اختیار معامله است. هر چند استفاده از تنوع ابزارها و اتخاذ استراتژی‌های گوناگون در بازار وجود دارد، اما نحوه اجرای این استراتژی‌ها نباید به گونه‌ای باشد که ضمن از بین بردن اصل انصاف در بازار، قابل انطباق با مصادیق تخلف باشد.

منبع خبر: سنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24