Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تجدید ارزیابی دارایی ها در راه است بورس 24- امروز پنجشنبه (۱۲ مرداد), مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک پارسیان به منظور تصویب...

تصویب افزایش سرمایه 54 درصدی در مجمع وپارس

بورس24 - امروز پنجشنبه (۱۲ مرداد), مجمع عمومی عادی فوق العاده بانک پارسیان به منظور تصویب افزایش سرمایه با حضور بیش از 84 درصد سهامداران وپارس برگزار شد.

یادآور می شود؛ در مجمع وپارس ۸۴ درصد سهامداران حاضر شده اند ولی جمعا 63 درصد حق رای داشتند.

بر اساس قوانین بانک مرکزی و میزان سهامداری شرکت های دولتی و حقوقی، میزان سهامداری و مالکیت ایران خودرو بر میزان حق رای حاضرین تاثیر داشت.

تاکید بر کفایت سرمایه

 در این مجمع و با تاکید بر صورت های مالی بانک پارسیان اعلام شد؛ نسبت کفایت سرمایه منفی بانک به دلیل افزایش سرمایه‌ای بوده که از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها انجام شده است.

از این میزان حداکثر ۴۵ درصد به میزان سرمایه لایه یک در سرمایه نظارتی به حساب می‌ آید و ۱۵ همت نیز در کفایت سرمایه لحاظ می‌شود.

البته قوانین بانک مرکزی تاکید دارد از ۳۰ همتی که افزایش سرمایه داده شده در صورتی ۱۵ همت  در کفایت سرمایه لحاظ گردد بانک می تواند معادل ۱۵ همت آورده نقدی داشته باشد.

بر اساس قوانین بانک مرکزی، کفایت سرمایه بانک ها باید حداقل ۸ درصد باشدبنابراین کفایت سرمایه بانک مذکور با این افزایش سرمایه به ۷ درصد خواهد رسید.

البته وپارس خواهان بوده تا افزایش سرمایه ای دیگری در بازه زمانی کوتاه مدت از محل تجدید ارزیابی داشته باشد.

تاکید می شود؛ بانک پارسیان برای افزایش کفایت سرمایه و رساندن آن به ۸ درصد، انتشار اوراق با قابلیت تبدیل به سهم خواهد داشت.

از این رو وپارس برای دستیابی به نسبت کفایت سرمایه ۸ درصدی و رعایت الزامات بانک مرکزی در نظر دارد تا افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ های بانک، انتشار اوراق قابل تبدیل به سهم، ایجاد مطالبات از سهامداران بانک و استفاده از آن به عنوان افزایش سرمایه و افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم از سهامداران را انجام دهد.

روند اجرایی رستمی صفا

یادآور می شود؛ در این مجمع نیز سهامدارانی سوالاتی درخصوص پرونده  رستمی صفا داشته به طوری که اعلام شد؛  از مجمع گذشته، شنبه رأی ساوه به بانک ابلاغ و سه‌شنبه تیم حقوقی، فنی و مالی را به ساوه اعزام کرده به طوری که این نمایندگان در شورای تأمین شرکت کرده تا این املاک به تملک بانک درآید و براساس فرآیندی که  طی می‌شود ملک در اختیار بانک قرارگرفته و در آینده آثارش براساس این تملک شفاف‌سازی می‌شود. درخصوص این پرونده و براساس ارزیابی رسمی دادگستری در سال ۱۳۹۵، سه هزار و یکصد میلیارد تومان دارایی تعیین شد.

تصویب افزایش سرمایه

در پایان این مجمع و بر اساس سهامداران بانک پارسیان، افزایش سرمایه ای 54 درصدی،  از ۱۵۶,۳۴۰,۰۰۰ میلیون ریال به ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال معادل  ۸۳,۶۶۰,۰۰۰ میلیون ریال از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده به منظور اصلاح کفایت سرمایه تصویب شد.

تجدید ارزیابی دارایی ها در راه است

قابل دکر است که امروز و به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک به میزان حداقل 8 درصد، مجمع هیات مدیره وپارس را مکلف کرده تا با اخذ مجوزهای قانونی و رعایت ضوابط و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی، نسبت به عملی شدن افزایش سرمایه از مبلغ 240 هزار میلیارد ریال به حداقل مبلغ 500 هزار میلیاردریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ، انتشار اوراق قابل تبدیل به سهام، صرف سهام ازطریق سلب حق تقدم سهامداران، مطالبات آورده نقدی و یا توامان اقدام کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24