Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برخی اعتقاد دارند بازار خیلی زود به مدار رشد باز خواهد گشت اما دید ما کمی متفاوت است و معتقدیم با این فضای بی‌پولی و بی‌اعتمادی، خبری از رشدهای سریع و طوفانی نیست و حتی ممکن است برای مدت یک یا دو ماه روند نوسانی و رفت و برگشتی را در بازار داشته باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 15 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز پس از یک تعطیلی 3 روزه به بهانه گرمای هوا (بخوانید مشکلات کمبود برق و اثر اصرار بر قیمت‌گذاری دستوری) با افزایش نسبی تقاضا تحت تاثیر امیدواری به عقبگرد دولت از تصمیمات اخیر آغاز کرد. در میانه‌های راه کمی ریپ زد و فضا پُر عرضه شد اما در نهایت با تحرکات مثبت در سهام و صنایع بزرگ، موفق شد با رشد نزدیک به 40 هزار واحدی کانال 2 میلیونی را پس بگیرد. تراز نقدینگی حقیقی‌ها مثبت بود و حجم و ارزش معاملات با رشد نسبتا خوب 30 درصدی به 6.6 همت رسید اما هنوز هم در رفتار معامله‌گران تردیدهایی دیده می‌شود.

به نظر بازار و معامله‌گران به این سادگی‌ها اتفاقات تلخ اخیر را فراموش نخواهند کرد. هر چند که در تمام دولت‌ها به ویژه در 4 سال اول (بواسطه سیاست‌های پوپولیستی و سکوت هیات مدیره شرکت‌ها)، وضعیت به همین شکل بوده اما دولت فعلی در یک برنامه فشرده و بی‌سابقه، آسیب‌ها و صدمات جبران‌ناپذیری وارد کرد و بازار را وارد یک فضای بحرانی کرد و لذا طبیعی است که بسیاری از معامله‌گران برای ورود نقدینگی جدید، با احتیاط بیشتری حرکت کنند. البته انتظاری هم مبنی بر تداوم روند کاهشی قیمت‌ها وجود ندارد اما به هر جهت بازار برای به فراموش کردن اتفاقات اخیر و کف‌سازی، نیاز به زمان دارد.

برخی اعتقاد دارند بازار خیلی زود به مدار رشد باز خواهد گشت اما دید ما کمی متفاوت است و معتقدیم با این فضای بی‌پولی و بی‌اعتمادی، خبری از رشدهای سریع و طوفانی نیست و حتی ممکن است برای مدت یک یا دو ماه روند نوسانی و رفت و برگشتی را در بازار داشته باشیم. به‌خصوص که اعتباری هم به صحبت‌های هفته گذشته وزیر اقتصاد نیست و کمی بعید به نظر می‌رسد که دولت از مواضع اخیر خود عقبگرد کند. به هر جهت جیب دولت خالی است. کسری بودجه سنگین است. جسارت افزایش قیمت بنزین در سالی که انتخابات مجلس در پیش است، وجود ندارد و لذا سر بازار را بریدند. گویا نتیجه جلسه اخیر این بوده که دیگر برنامه جدیدی برای دست کردن در جیب شرکت‌ها نیست و فعلا آتش‌بس اعلام شده. البته امیدواریم برداشت ما اشتباه باشد !

کمافی سابق معتقدیم که بازار نیاز به شوک‌های خبری و تزریق نقدینگی دارد. حتی تحرکات ارزی هم می‌تواند کمک حالی برای بازار باشد. بدون تعارف معتقدیم که دلار در قیمت‌های ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24