Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بسیاری معتقدند اگر برای روزهای پیش رو اخبار قابل استناد و محکمی نرسد، موتور بازار سرد خواهد شد و باری دیگر فروشنده‌ها با رنج‌های منفی وارد گود خواهند شد. فراموش نکنیم که هنوز هیچ نشانه‌ای از عقلانیت و تغییر فاز در رفتار دولت به چشم نمی‌خورد و وزیر اقتصاد با یک مصاحبه مبهم به نوعی خبر از آتش‌بس موقت داده است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 16 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بورس تهران معاملات دومین روز کاری هفته را با تردید آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی باری دیگر شاهد تضعیف طرف خریدار و قدرتنمایی نسبی فروشنده‌ها بودیم. این وضعیت تقریبا تا نیمه‌های ساعت معاملات ادامه داشت اما در یک ساعت پایانی با گشایش 2 نماد شتران و تاپیکو و تحرکات مثبت در نمادهای شاخص‌ساز، شاهد سبزپوش شدن این دماسنج پُرحاشیه و همچنین بهبود نسبی روند بازار بودیم. حجم و ارزش معاملات با رسیدن به میانگین 30 روزه کمی افت کرد و لذا کماکان طیف وسیعی از معامله‌گران نقش تماشاچی را ایفا کرده و خیلی تمایل به خرید ندارند. در واقع رشد حدود 70 هزار واحدی 3 - 4 روز گذشته را باید به اسم بازارساز و به کام نوسانگیران نوشت. رشدی که در سایه توقف اخبار منفی از سوی سیاستگذار، رسیدن کارد به استخوان سهامداران، اتمام گوشت و غضروف شرکت‌ها و افت عجیب اخیر رقم خورد و به نوعی تعادل در بازار را برقرار کرد.

نگاهی به آنچه در طول سال‌های اخیر روی داده به ‌وضوح نشان می‌دهد که بازار سرمایه در طول این مدت همواره بیشترین آسیب را از سمت سیاستگذار دیده که از مهم‌ترین نمونه‌های آن می‌توان به قیمت‌گذاری دستوری، اختلاف‌نظر در مورد عرضه انواع کالا در بورس کالا، سیاست‌های سرکوبگرانه ارزی و مداخله مستمر دولت‌ها در اقتصاد اشاره کرد. این قبیل موارد پیش‌بینی برخی از بازارهای دارایی، به‌ویژه بازار سهام، را به یکی از سخت‌ترین و حتی غیر‌ممکن‌ترین کارها مبدل کرده است !! طی روزهای گذشته با وجود اینکه نماگرهای بازار در مسیر رشد قرار گرفتند، اما مشخص نیست وضعیت مذکور تا چه زمانی دوام آورد.

البته اظهارات صبح روز شنبه وزیر صمت درخصوص اعتقاد به بازار باز و رشد کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی در بهبود روند بازار بی‌تاثیر نبود. اما بازار در 3 ماه اخیر آنقدر کتک خورده که با رشد 3 روزه نمی‌توان همه چیز را تمام شده تلقی کرد. خصوصاکه در همین بازه زمانی، مورد سوءاستفاده‌ و تعرض سیاستگذار قرار گرفت و لذا بسیاری از معامله‌گران به درست یا غلط عطای بازار را به لقایش بخشیدند. بسیاری معتقدند اگر برای روزهای آتی اخبار قابل استناد و محکمی نرسد، موتور بازار سرد خواهد شد و باری دیگر فروشنده‌ها با رنج‌های منفی وارد گود خواهند شد. فراموش نکنیم که هنوز هیچ نشانه‌ای از عقلانیت و تغییر فاز در رفتار دولت به چشم نمی‌خورد و وزیر اقتصاد با یک مصاحبه مبهم به نوعی خبر از آتش‌بس موقت داده است.

اگر از کنار بزرگترین ریسک این روزهای بازار یعنی رفتارهای غیرمنطقی سیاستگذار و دست‌درازی او به جیب شرکت‌ها گذر کنیم، به ریسک دیگری به نام ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24