Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بسیاری معتقدند بازار تا حدودی کف خود را شناسایی کرده و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، ریزش عمیق‌تری را تجربه نخواهیم کرد. لذا همچنان روی این موضوع تاکید داریم که بازار برای جهش قوی و کمرنگ کردن فضای بی‌اعتمادی نیاز به تجمیعی از اخبار مثبت واقعی و تزریق نقدینگی دارد؛ در غیر این صورت موج‌های صعود کوتاه و به ناچار بازار وارد فضای فرسایش و درجا زدن خواهد شد !!

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته تحت تاثیر اظهارات یکشنبه شب سخنگوی دولت درخصوص رفع توثیق سهام 2 شرکت ایران‌خودرو و سایپا و همچنین اظهارات رئیس مجلس در مورد مصوبه نرخ خوراک شرکت‌های پتروشیمی، با افزایش نسبی تقاضا آغاز کرد. در میانه‌های راه چندین مرتبه فشار عرضه افزایش یافت و در نهایت شاخص کل موفق شد با رشد هر چند کوچک 11 هزار واحدی تا ارتفاع 2 میلیون و 51 هزار واحدی پیشروی نماید. حجم و ارزش معاملات با رشد نسبی مجددا به مرز کانال 6 همت بازگشت اما تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی بود و این مساله نشان می‌دهد بازار اعتماد چندانی به اخباری که از سوی دولت منتشر می‌شود، ندارد. به ویژه اینکه بحث واگذاری خودروسازان اتفاق و خبر جدیدی نیست و دولت به همراه سایر دستگاه‌ها با همین اخبار چندین مرتبه اقدام به نوسان‌گیری از بازار کرده‌اند ... !!

در واقع بسیاری از فعالین بازار، سیاستگذار را به چشم یک راهزن و فردی که قصد سوءاستفاده و تعرض به بازار را دارد، نگاه می‌کنند و لذا اصلی‌ترین دلیل برای تماشاچی بودن معامله‌گران، همین مساله است. البته پتانسیل خاصی هم برای ریزش دیده نمی‌شود، اما به‌هر جهت در بازاری که انگیزه برای خرید قوی نباشد، فروشنده‌ هفت‌تیرکش می‌شود ... ! بسیاری معتقدند بازار تا حدودی کف خود را شناسایی کرده و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، ریزش عمیق‌تری را تجربه نخواهیم کرد. لذا همچنان روی این موضوع تاکید داریم که بازار برای جهش قوی و کمرنگ کردن فضای بی‌اعتمادی نیاز به تجمیعی از اخبار مثبت "واقعی" و تزریق نقدینگی دارد؛ در غیر این صورت موج‌های صعود کوتاه و به ناچار بازار وارد فضای فرسایش و درجا زدن خواهد شد !!

متاسفانه دولت‌ها طی سالهای اخیر با اعمال سیاست‌های دستوری، چه در حوزه قیمت و چه در بخش عرضه، تلاش کرده بازار کالاهای مختلف را تنظیم کند؛ اما آنچه در عمل رخ داده، تحمیل ضرر و زیان سنگین به صنایع بوده است. اگرچه دولت برای بازگرداندن ثبات به اقتصاد و کنترل تورم از ابزارهای سیاستگذاری متنوعی بهره می‌برد، اما خروجی این تدابیر نه‌تنها به کنترل تورم نینجامیده که حتی وضعیت صنایع را به خطر انداخته است. در واقع شوک‌های حاصل از مصوبات ناگهانی در بازار سهام وضعیتی را رقم زده که سرمایه‌گذاران از این بازار تحت‌عنوان بازاری با ریسک بالا نام می‌برند !!

این در حالی است که دولت سیزدهم با شعار «پیش‌بینی‌پذیر کردن» اقتصاد پا به میدان گذاشت. اما تاکنون این موضوع مورد توجه دولتمردان قرار نگرفته و نتوانسته‌اند به این وعده جامه عمل بپوشانند. اکنون یکی از موضوعات حایز اهمیت در اقتصاد کشور جذب سرمایه و حفظ سرمایه‌گذاران فعلی است. اما ریسک‌های موجود و فضای غیرشفاف حاکم بر بازارهای دارایی می‌تواند حتی خروج سرمایه از کشور را رقم بزند. علاوه بر این، تصمیمات اثرگذار دولت در بخش درآمد شرکت‌ها (قیمت‌گذاری دستوری، بهره مالکانه، وضع عوارض و وضع مالیات) وضعیت قیمت‌های جهانی، گزارش ماهانه شرکت‌ها، نرخ بهره، حجم نقدینگی و نرخ تورم از جمله مواردی هستند که بر سودسازی شرکت‌ها اثرگذارند.

البته برخی معتقدند دولت با اخبار مربوط به گروه ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24