Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به زودی صندوق بخشی صنعت خودرو با هدف هم افزایی بیشتر در معاملات سهامداران خرد و در راستای خرید غیر مستقیم سهام با هدف کاهش ریسک آغاز به کار خواهد کرد.

نخستین صندوق خودرویی بازار رونمایی می شود

بورس24 : به زودی صندوق بخشی صنعت خودرو با هدف هم افزایی بیشتر در معاملات سهامداران خرد و در راستای خرید غیر مستقیم سهام با هدف کاهش ریسک آغاز به کار خواهد کرد.

منابعی که این صندوق در پذیره نویسی جذب می کند، پولی است که باید با آن سهام شرکت های خودرویی و قطعه ساز خریده شود و به همین جهت می توان این صندوق را مشتری جدیدی برای سهام نمادهای گروه خودرو دانست.

جمشید ایمانی، عضو هیات مدیره گروه بهمن و رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردانی ویستا در گفت و گو با بورس24 در مورد مجوز تاسیس صندوق بخشی خودرو گفت: ماهیت صندوق بخشی به این دلیل است که سهامداران خرد به صورت غیر مستقیم سهامدار شرکت های خودرویی شوند، و سبدگردان‌ها  پورتفوی خودرویی را در سبد خود توزیع می‌کنند تا بهترین بازدهی را داشته باشند و ریسک نوسانات احتمالی به تنهایی متوجه سهامداران خرد نشود.

وی گفت: در مورد صنعت خودرو هم که به زودی  مجوز آن نهایی می‌شود با همین هدف تشکیل می‌شود.

صندوقی با سقف بی نهایت

وی در پاسخ به اینکه سقف صندوق چقدر است؟ گفت: این صندوق‌ها سقف ندارند و بستگی به استقبالی دارد که فعالان بازار از آن خواهند داشت و  سرمایه آن هم نامحدود است.

او گفت: صندوق تلاش  می‌کند پورتفویی از صنعت خودرو و از شرکت‌های مختلف خریداری کند. بنابراین این ریسک را از سهام‌دارهای خرد می‌گیرد. به ویژه برای کسانی که عمدتاً وقتی برای تحلیل و یا پیگیری سهام خود ندارند و عملاً  معاملات را سبد گردان یا صندوق  انجام می‌دهد.

کل صنعت خودرو در این صندوق هستند

ایمانی گفت: این صندوق مشمول تمام صنعت خودروسازی و قطعه سازی است و برای کل شرکت‌هایی است که در سرفصل صنعت خودرو هستند. حتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری که پرتفوی اصلی آنها صنعت خودرو است.

موفقیت صندوق به مدیریت آن است

وی در پاسخ به اینکه صندوق بخشی در پتروشیمی ها تجربه خوبی نداشت، به نظر شما در خودرو استقبال می‌شود؟ گفت: همه چیز،  بستگی به اداره این صندوق‌ها دارد. البته  به جریان کلی بازار سرمایه هم مربوط است. گرچه نوسانات همیشه در بازار وجود دارد و به دلیل تصمیمات خاص و بعضاً  کارشناسی نشده، بازار دچار نوسانات می‌شود.

صنعت خودرو می‌تواند بدون ریسک باشد ، اگر...

ایمانی گفت: ما معتقد نیستیم که سهام خودرو ریسکی است و بستگی به اداره آن شرکت‌ها و هم به تصمیمات در حوزه‌های مختلف دولت دارد. مثلاً  اگر مصوبه شورای رقابت اصلاح شود یا شورای رقابت از موضوع انحصار دست بردارد، شرکت‌ها خودشان می توانند مستقیم عرضه کنند یا عرضه در بورس کالا مطرح شود که روند سوددهی شرکت را متفاوت خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24